Kirjoittaja Aihe: Egmont Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016  (Luettu 32428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
Vs: Egmont Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #75 : 05.08.2016 klo 22:51:55 »
Olen uskollisesti ostanut lähes kaikki Marvel-kovakantiset aikojen alusta. Lähinnä tukeakseni supersankarisarjakuvan julkaisuja Suomessa. Mutta eihän nyt Piru vie tuollaisia hintoja voi enää maksaa. Jos joku kirja maksaa lähes 50€ niin onhan se järjetöntä.
Marvel unlimited passaa mulle ihan hyvin, muutaman kirjan hinnalla luen vuoden sieltä niin paljon kuin haluan.
Tilulilulii.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #76 : 29.08.2016 klo 12:08:12 »
Tämä tuli luettua. Vähän kaksijakoinen, ensimmäinen puolisko kirjasta on tämä Greg Pakin kirjoittama ja Emma Riosin taiteilema "Alku". Erittäin menevää ja toimivaa supersankarointia, taidekin toimii vaikka on omalla tavallaan rujoa, mutta toisaalta myös uskomattoman psykedeelistä. Jostain syystä lukiessa tuli samanlainen fiilis, kun lapsena sai käteensä Kung Fu-lehtiä ekan kerran. Johtuukohan siitä, että tässäkin harrastetaan kaikenlaista kung fu toimintaa :)

Sen sijaan kirjan lopussa oleva Defenders-tarina on selkeä täytetarina, joka jää vieläpä kesken? Juuri ja juuri on esitelty kaikki Puolustajat ja pitäisi lähteä turvaamaan maailmaa, kun tarina loppuu, ja vielä Cliffhangeriin. Missä tätä on tarkoitus jatkaa?

Lisäksi täytyy kyllä sanoa, että hinta on aivan posketon. Kirjassa on kovat kannet ja 144 värisivua, ovh on 35,95€! No, toivottavasti kukaan ei joudu tuota maksamaan, jälleenmyyjillä hinta on 24,60-30€. Siltikin hinta on aivan järjettömän kova, vertailuna Likeltä tuleva Miracleman, sisältää 384 sivua, ja hintaa on jälleenmyyjien listoilla 21,70-25€. Kuten suosikkijälleenmyyjäni totesi: "MegaMarvel kovissa kansissa, 35€, posketonta, lopetan näiden myynnin!"

Edit: tässä vielä muistutuksena aiemmasta kuva psykedeelisestä taiteesta: https://www.facebook.com/egmontkustannus/posts/10154393734799168:0
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #77 : 29.08.2016 klo 19:52:23 »
Sen sijaan kirjan lopussa oleva Defenders-tarina on selkeä täytetarina, joka jää vieläpä kesken? Juuri ja juuri on esitelty kaikki Puolustajat ja pitäisi lähteä turvaamaan maailmaa, kun tarina loppuu, ja vielä Cliffhangeriin. Missä tätä on tarkoitus jatkaa?

Doc 2ssa?

Se tuleeko tuo on sitten asia erikseen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #78 : 29.08.2016 klo 21:08:26 »
Doc 2ssa?

Se tuleeko tuo on sitten asia erikseen.

Ei sillä ole väliä tuleeko tuo vai ei, hyvä tietää kuitenkin että se jatkuu siinä kakkoskirjassa. Kiitos.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #79 : 30.08.2016 klo 19:30:27 »
Ei sillä ole väliä tuleeko tuo vai ei, hyvä tietää kuitenkin että se jatkuu siinä kakkoskirjassa. Kiitos.

Tai sitten jatkuu Defenders-opuksessa jos Egmont joskus sellaisen tekee.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 30.08.2016 klo 19:39:04 »

Saattaa jatkua myös Kevätpörriäisessä.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #81 : 30.08.2016 klo 20:06:27 »
Näin on, Kevätpörriäiseen voi aina luottaa!

Mikä muuten mahtaa olla tuon näinkin paljon puhetta aiheuttaneen Defenders-tarinan amerikkalainen alkuperäisjulkaisu?

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #82 : 30.08.2016 klo 20:18:24 »
Näin on, Kevätpörriäiseen voi aina luottaa!

Mikä muuten mahtaa olla tuon näinkin paljon puhetta aiheuttaneen Defenders-tarinan amerikkalainen alkuperäisjulkaisu?

Defenders (2011) #1

http://marvel.com/comics/issue/39757/defenders_2011_1

Edit:

Onko X-men joku syy miksi tämä ei voisi jatkua Nalle Puhin juhlakirjassa? Disneyhän osti Marvelin.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2016 klo 20:39:28 kirjoittanut Miqz »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #83 : 30.08.2016 klo 21:26:08 »
Kyseinen defenders on kyllä erinomainen, kuten Fearless Defenderskin.
Eniten tuossa kai kokeillaan kepillä Netflixin tahtiin.

Eipä silti itse olen hämmentynyt että mitään ylipäätään julkaistaan, oli se sitten Pellefantti tai Hustler.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #84 : 30.08.2016 klo 21:55:47 »
Kyseinen defenders on kyllä erinomainen, kuten Fearless Defenderskin.
Eniten tuossa kai kokeillaan kepillä Netflixin tahtiin.

Eipä silti itse olen hämmentynyt että mitään ylipäätään julkaistaan, oli se sitten Pellefantti tai Hustler.

Joo tarina vaikutti hienolta, mutta tuossa kirjassa se jäi keskenjääneen täytetarinan rooliin. Onneksi sille nyt on kuitenkin luvassa jatkoa, eri asia on josko sitä julkaistaan.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #85 : 31.08.2016 klo 07:23:54 »
Fiilikset Tohtori Outo - alpparista on aika lailla identtiset Miqzin kanssa. Eka tarina oli oikein viihdyttävä ja kuvitus istui sen tunnelmaan (kunhan silmä tottui sen luultavasti tarkoitukselliseen yliampuvuuteen) täydellisesti, mutta lopun Defenders - täyte tuntuu täysin irralliselta ja kesken loppuminen on hyvin tökeröä. Miksei tehty vain vähän paksumpaa kirjaa ja julkaistu sitäkin tarinaa kokonaisuudessaan tai valittu täytteeksi jotain Doctor Strange one-shottia tms.? Sama ongelma, kuin aiemmin ilmestyneen Galaksin Vahdit - julkaisun kanssa. Nykyään kun on aina niin kiikun kaakun, että julkaistaanko jotain supersankaria yhden kokeilun jälkeen enempää, niin olisi kivaa saada tyydyttävä kokemus sillä ekalla kerralla ja sitten jos möi tarpeeksi hyvin ansaitakseen jatkoa, voidaan olla rohkeampia ja julkaista pitempiä tarinoita useisiin julkaisuihin jaettuna.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #86 : 01.09.2016 klo 16:14:37 »
Pakko nillittää Ryhmä-X näkkäri 1985 osa 2:sta, vaikka tämä kaikin puolin muuten upea teos onkin, ja kulttuuriteko julkaista. Pimeän Feenixin taru 8/1985 kansista olisi voinut julkaista myös sen takakannen, kun muutenkin kirjaan on mahtunut kaikenmaailman takakansimainosta jne mukaan. Pieni kauneusvirhe muuten upeassa opuksessa.

Toivottavasti saa jatkoa 1986 näkkärillä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #87 : 02.09.2016 klo 20:28:48 »
Toisaalta, eipä hämisnäkkäreissäkään noita minialbumeita yms. ole julkaistu, vaikka se hyvä idea olisikin ollut.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #88 : 03.09.2016 klo 19:44:45 »
Tuli tuo Doc-opus luettua ja täytyy sanoa että ei se mikään erikoinen ollut, alkuperä uudistettu ja maustettuna huumorilla ja sellainen tuntuma jäi että tuo alkuperä tehtiin Marvelilla huumorimielessä ja sitten unohdettiin, Defenders-tarina oli täysin turha koska satunnaisella lukijalla ei ole aavistustakaan että mistä tarinan pahis tulee (Fear Itselfista) ja jos tarina (ei mikään kummoinen tarina) jää kesken niin sitten erittäin kummallinen veto Egmontilta.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #89 : 26.10.2016 klo 23:03:07 »
Loppuvuonna ei Egmontilta tulee mitään ihmeellistä uutta, perusjulkaisuja.

http://blogi.egmontkustannus.fi/julkaisukalenteri/julkaisukalenteri-marraskuu-ja-joulukuu-2016/
Je suis alle kuuden euron pizza!