0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jossain vanhoissa taskareissa oli liukuväritystä, Chierchinin tarinoissa, ja sitä käytettiin kanssa paljon jossain muissa italo-tarinoissa joita ei julkaistu taskareissa (esim. Taikaviitta 2000 -tarinoissa).
Missäs vaiheessa niitä alkoi kunnolla tulla taskareihin, oliko ennen ekoja Tuplanolla-tarinoita (eli numerosta 348)? Ja ne ovat tyypillisiä juuri joillekin pitemmille tarinasarjoille, kuten nuo TK2000, Tuplanolla, X-Mickey...
Olisiko ihan ensimmäinen (suomeksi julkaistu) ollut "Taikaviitan ja Kumi-Kallen" nimitarina taskarista 139? Tuolloin joka toinen aukeama oli vielä mustavalkoinen, mikä ei näihin liukuväreihin lainkaan sovi. Painojälki on noilla aukeamilla kauhean näköistä. Muistaakseni sama kauheus toistuu vielä taskukirjojen 150 ja 153 avaruuskivitarinoissa - taskarista 154 alkoi sitten kokovärityksen aika. Roope-sedässäkin saattoi jokunen liukuväritetty tarina olla, mutta numeroita en mene arvailemaan. Siellähän ei mustavalkoaukeamia koskaan ollutkaan.Kyllä se liukuväritys antaa Chierchinin taiteelle ihan uutta särmää. Toki hän oli vielä tuolloin 1980-1990 -lukujen taitteessa muutenkin oivassa vireessä.
Jossain vanhoissa taskareissa oli liukuväritystä, Chierchinin tarinoissa, ja sitä käytettiin kanssa paljon jossain muissa italo-tarinoissa joita ei julkaistu taskareissa (esim. Taikaviitta 2000 -tarinoissa).Missäs vaiheessa niitä alkoi kunnolla tulla taskareihin, oliko ennen ekoja Tuplanolla-tarinoita (eli numerosta 348)? Ja ne ovat tyypillisiä juuri joillekin pitemmille tarinasarjoille, kuten nuo TK2000, Tuplanolla, X-Mickey...
Kansi viittaa niin ikään Marco Nuccin kirjoittamaan, mutta tällä kertaa Castyn piirtämään tarinaan Io sono Macchia Nera
Oho. Aika harvassa taitavat olla Castyn muiden käsikirjoituksiin perustuvat kuvitustyöt. Lieneekö jopa ensimmäinen kerta?