Kirjoittaja Aihe: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016  (Luettu 76841 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« : 04.10.2015 klo 19:08:34 »
RW on julkaisemassa Italiassa yksiin kansiin kootun ja ilmeisesti sekä leikkaamattoman että värillisen version Ostranderin, Weinen, Byrnen ja Keselin noin 30 vuoden takaisesta DC-minisarjasta. Suomessahan tuo ilmestyi aikoinaan sekä radikaalisti editoituna että mustavalkoisena spesiaalin tynkänä. Jos tai kun RW suoltaa ensi vuonna täkäläisille markkinoille DC:n niin sanottua klassikkomateriaalia sisältäviä julkaisuja, niin tuossa olisi ainakin yksi vaihtoehto Jaarittelijan makuun...

LION BOOK DC – DC SAGAS 01: LEGENDS

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #1 : 05.10.2015 klo 13:13:29 »
Kelpaisi myös tänne! Ja jos toiveiden tynnyriä saa täyttää niin olisko 100 Bullets  mahdollista heittää mukaan...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

koivumäki

  • Jäsen
  • Viestejä: 338
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #2 : 05.10.2015 klo 13:50:48 »
Herranen aika, nytkö jo pitäisi ensi vuotta alkaa miettiä... Kun nyt ensin saataisiin kaikki tälle vuodelle tarkoitetut opukset pihalle. Joidenkin kanssa siis saattaa mennä ensi vuoden puolelle.

100 Bullets on pariin kertaan mainittu Italiaan. Samoin nyt sitten tuo Saga/Legends-julkaisu.

Ennakkotietoja tulevista julkaisuista vain tihkuu kovin nihkeästi sieltä pääkonttorilta. Infoan kyllä sitten heti, kun jotain varmempaa on tiedossa.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #3 : 05.10.2015 klo 13:53:45 »
Herranen aika, nytkö jo pitäisi ensi vuotta alkaa miettiä... Kun nyt ensin saataisiin kaikki tälle vuodelle tarkoitetut opukset pihalle. Joidenkin kanssa siis saattaa mennä ensi vuoden puolelle.

100 Bullets on pariin kertaan mainittu Italiaan. Samoin nyt sitten tuo Saga/Legends-julkaisu.

Ennakkotietoja tulevista julkaisuista vain tihkuu kovin nihkeästi sieltä pääkonttorilta. Infoan kyllä sitten heti, kun jotain varmempaa on tiedossa.

Kiitokset näistä tiedoista! Ja kiitos yleisesti aktiivisesta tiedottamisesta sekä täällä että Facebookin puolella!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Spunkmeyer

  • Jäsen
  • Viestejä: 187
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #4 : 05.10.2015 klo 22:01:16 »
Sieltä on vissiin tulossa taas niin paljon luettavaa, että tarvitseeko tässä mitään edes toivoa. Ja jos valinnat tekee kuitenkin Maestro Italiano, onko toiveilla edes väliä. No, antaa mennä.

Näitä:
- Action Comics
- Vihreä nuoli
- Snyderin Batman
- Suicide Squad
- Teen Titans

Ei tätä:
- Earth One
« Viimeksi muokattu: 05.10.2015 klo 22:26:50 kirjoittanut Spunkmeyer »
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #5 : 05.10.2015 klo 23:44:56 »
Sandman, Rämeen olento ja Preacher ovat yksistään mahtavia, mutta toivon silti suomeksi lisää Vertigon sarjoja.

En nimeä toiveita, sillä Vertigon parhaita sarjoja voidaan luetella rasittavuuteen asti (täällä on yksi lista monista mahdollisista). Eiköhän RW myös tiedä parhaiten mikä menee kaupaksi.

DC:n puolelta toivon, että julkaistaisiin vain parhaita minisarjoja ja peruslehtien parhaita tarina-arkkeja. Tuo Legends on mainio, mutta myös kokonaan suomentamattomia klassikoita löytyisi kuten vaikkapa Pérezin Ihmenainen tai Teinititaanit.

Peruslehtiä on tullut minusta nyt suomeksi ällistyttävän paljon. Jatkumo tyyliin ”kaikki numerot lehdestä x” ei ole minulle itseisarvo. Ihmettelen, että niitäkö ihan oikeasti ns. peruslukija haluaa eniten? Egmontilta kesken jääneen Batman: Zero Yearin julkaisu oli kyllä hieno teko.

Jos peruslehtien jatkumon julkaiseminen suomeksi ei ole muulta julkaisemiselta (= kunnianhimoisemmalta ja aikuismaisemmalta matskulta) pois, kaikki on RW:llä hienosti. Saa niitä jatkumoita silloin tulla.

Nykyinen tilanne tuntuu tosi oudolta. Ennen tuli suomeksi vain muutama DC:n kovakantinen vuodessa; nyt niitä tulee 20 – 30, ja ei ole varaa ostaa eikä edes aikaa lukea kaikkia! Injusticeen aion tutustua.

Koivumäki tosiaan tiedottaa kiitettävästi. Ja on viisasta, että ei luvata mitään sarjoja etukäteen niin kauan kuin ne eivät ole varmoja.

(EDIT: Korjattu linkki.)
« Viimeksi muokattu: 05.10.2015 klo 23:53:56 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #6 : 06.10.2015 klo 00:10:50 »
Egmontilta kesken jääneen Batman: Zero Yearin julkaisu oli kyllä hieno teko.

Tätähän ei ole tullut, vielä ainakaan.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #7 : 06.10.2015 klo 11:40:35 »
Tätähän ei ole tullut, vielä ainakaan.

Tämä onkin aivan totta! Mutta tulossa siis on. Niin ja kyllä sinäkin tiedotat upeasti.

Jatkumon julkaisemisessa on tietenkin se etu, että päästään syventymään sen sankariin tai sankareihin ja että ei tule niin paljon viittauksia tapahtumiin, joita ei ole nähty suomeksi. Itse silti luen mieluummin viisi hyvää kokoelmaa suomeksi aivan eri nimikkeistä kuin viisi keskinkertaista kokoelmaa samasta nimikkeestä. DC:llä on tuhoton määrä hyvää kamaa, josta olisi kiva saada maistiaisia. Kun sanon tämän, en halua kuulostaa kiittämättömältä; aivan uskomattoman laaja tämä DC:n ja Vertigon nykytilanne on suomeksi.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #8 : 06.10.2015 klo 19:57:03 »
Näitä:
- Action Comics
- Vihreä nuoli
- Snyderin Batman
- Suicide Squad
- Teen Titans

Ei tätä:
- Earth One

Muut ihan hyviä ehdotuksia mutta miksi pitäisi Nuolta ja Titaaneja näyttää? Jos tv-sarjan perusteella Nuolta niin miksei sitten Salamaakin?

Squadia toki kun on leffa tulossa.

Jos tarkoitat muita kuin Superman: Earth-Oneja niin olen samaa mieltä mutta jos myös Teristä niin miksi?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #9 : 06.10.2015 klo 20:36:34 »
Muut ihan hyviä ehdotuksia mutta miksi pitäisi Nuolta ja Titaaneja näyttää? Jos tv-sarjan perusteella Nuolta niin miksei sitten Salamaakin?
Jos ihan vaan koska, niitä ois kiva nähdä?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Spunkmeyer

  • Jäsen
  • Viestejä: 187
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #10 : 06.10.2015 klo 22:55:46 »
Veli Loponen osui melko oikeaan. Ihan fiilispohjalta minä näitä toivon.

Spunkmeyerin mainitsemista Earth One on ehdottomasti paras. Olisi tietysti voinut eritellä mikä Earth One, mutta kaikki ovat minusta parempia kuin nuo muut.

Teriksen ensimmäinen Earth One on ihan jees, kahta uudempaa en ole vielä jaksanut lukea. Varmaan nekin ovat ihan ookoot. Ainakin tekijät ovat osaavia.
Tällä hetkellä mulla on vaan sellainen fiilis, että DC:llä on origin storyjä nähty tarpeeksi. Mun puolesta ei tarvitse julkaista enempää. Tai jos jotain, niin vaikka Wonder Womania. Dianan sooloseikkailuja en ole koskaan lukenut, eikä niitä kai Suomessa ole juuri julkaistu, joten se menisi jo virkistävänä vaihteluna. Mutta mielummin New 52 -WW:tä.

Muut ihan hyviä ehdotuksia mutta miksi pitäisi Nuolta ja Titaaneja näyttää? Jos tv-sarjan perusteella Nuolta niin miksei sitten Salamaakin?

Jos tarkoitat muita kuin Superman: Earth-Oneja niin olen samaa mieltä mutta jos myös Teristä niin miksi?

Nuolta, koska se kiinnostaa minua tv-sarjan perusteella. Ainoat lukemani Nuolet taitavat olla Adams/O'Neil-tuotoksia. Nykyään Oliver Queen ei ilmeisesti edes näytä Robin Hoodilta, mikä on hyvä asia.

Titaaneja, koska siellä on paljon kiinnostavia hahmoja. Vaihtelu on tässä avainsana. Mulla ei ole mitään hajua esim. kuka on Wonder Girl, mutta kyllähän sen tarinaa voisi lukea jos mukana on vaikkapa entinen Robin ja juniori-Salama. (Jos nyt nykyjatkumossa Drake on koskaan ollut Robin. Ei väliä.)

Salaman tv-sarja ei ole pahemmin kiinnostanut. En mä Salamastakaan pahastuisi, mutta ei sitä nyt kaikkea voi toivoa.

En tarkoittanut Teriksen Earth Onea. Nehän taisivat jo kaikki tulla.

Voisin kai samaan syssyyn perustella loputkin.

Action Comics, koska siellä on luvassa Greg Pakia ja Superdoom.

Snyderin Batman. Tietenkin.

Suicide Squad, koska... nehän ovat DC:n Thunderbolts! Ehheh. Ei, kyllä tämäkin menee ihan vaihtelun piikkiin. Ties vaikka saisin paremman puoliskon kanssa lukemaan näitä, kun se odottaa innolla tulevaa elokuvaa.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2015 klo 23:00:32 kirjoittanut Spunkmeyer »
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #11 : 07.10.2015 klo 09:40:55 »
Vaihtelu on eräs asiallinen valintakriteeri. Sankarien liittyminen tv-sarjaan tai elokuvaan puolestaan on myynnin kannalta hyvä peruste.

Ihmenaisella ei ole vielä koskaan ollut omaa julkaisua Suomessa.

Sanokaa te muutkin mielipiteenne siitä onko alkuperäislehtien jatkumo tärkeämpi kuin useamman lehden maistiaiset.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #12 : 07.10.2015 klo 10:47:42 »
Sanokaa te muutkin mielipiteenne siitä onko alkuperäislehtien jatkumo tärkeämpi kuin useamman lehden maistiaiset.
Onhan se aika selviö, että suomeksi on turha odottaa ainakaan kovin laaja-alaisesti alkuperäislehtien juoksuja kokonaan. Siksi olisi parempi keskittyä käännösjulkaisuissa helmiin ja maistiaisiin. Etenkin DC:tä on suomeksi nähty niin vähän, että pelkästään merkittävien ja parhaimpien tarinoiden julkaisemiseen menee paljon aikaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #13 : 07.10.2015 klo 18:51:17 »
Sanokaa te muutkin mielipiteenne siitä onko alkuperäislehtien jatkumo tärkeämpi kuin useamman lehden maistiaiset.

Ei jatkumo sinänsä vaan tarinallinen kokonaisuus. Maistiainen on yksi asia, ruokamessuilla on mukava yhdistellä asioita rohkeasti, Villisikamakkara sopii vaniljatoffeen kanssa yllättävän hyvin, mutta jos haluan syödä ja tilaan pihvin on kivaa että saan pihvin ja valitsemani höysetperunat eikä kokki päätä kesken kaiken tehdä annoksestani paellaa.

Uskoisin että muualla suositun materiaalin joka edes jotenkin tunnetaan näilläkin rajoilla julkaiseminen on ensisijaista. Sellaisen joka on näyttänyt jo elinvoimaisuutensa ja kustannustehokkaan kilpailukyvyn.

Valittu linja, Batmanit edellä, on se jolla DC comicskin menee ja RWn Suomen pää on tehnyt hyviä pistoja valikoiman laajentamiseen.
Kielialueemme ja väkilukumme kun ei ole mikään iso täky millään kustannusmarkkinoilla vaan marginaali.

DCn uusilla nimikkeistä omia suosikkeja ovat julkaisuohjelmassa oleva Batman & Robin mutta Ihmenainen ja Suicide Squad ovat erinomaisia valintoja.
Animal Manin ja tuoreen Swamp thingin kustantaminen olisivat nekin upeita vetoja, mutta ollaan realisteja hetki:
Pieni maa ja vielä pienempi sarjakuvamarkkina.
Kyse ei ole siitä että DCn tuotanto olisi silkkaa halpahintaista viihdettä, tai kuten on salonkikelpoista sanoa nenänvarttaan pitkin: käyttösarjakuvaa.
Ei.

Mutta mikään ei ole ilmaista eikä kukaan, tässä tai niissä muissa maailmantilanteissa, lykkää ulos jotain silkasta kustantamisen ilosta osti sitä joku tai ei.


Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: RW Kustannuksen sarjakuvatarjonta vuonna 2016
« Vastaus #14 : 07.10.2015 klo 19:35:29 »
-- tai kuten on salonkikelpoista sanoa nenänvarttaan pitkin: käyttösarjakuvaa.
Ei.

Voi, kunpa supersankarit olisivatkin Suomessa käyttösarjakuvaa. Mutta hyvä vaihtoehto on myös tämä pienten painosten kovakantiset kokoomat. RW Kustannus tekee kulttuuria ja kovaa työtä, kulttuurityötä. Nenänvartta ei tässä tarvita, ainakaan sanomiseen.