Kirjoittaja Aihe: Joe R. Lansdale & Jussi Piironen: Hap and Leonard Graphic Novel Series  (Luettu 17029 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JussiDBC

• Jäsen

Mucho Mojo: A Hap and Leonard Graphic Novel ilmestyy 1.8. amerikkalaisen Stygian Sky Media-kustantamon  alamerkin, Dead Sky Inkin kautta.

https://www.stygianskymedia.com/

Piirrostyö valmistui alkuvuodesta 2020 ja tekstittäjä sai oman duuninsa tehtyä saman vuoden keväällä.

Matkalla on tapahtunut niin paljon että todellisen jännärin ainekset olisivat kasassa. Ehkäpä sitten festareilla valotan yksityiskohtia paremmin. Olen selaillut sivuja jälleen pitkän ajan jälkeen ja olen todella tyytyväinen vieläkin piirrosjälkeen ja itse tarinahan on henkilökohtainen suosikkini poikien seikkailuista.

Twitterissä on muutama lisäsivu sarjakuvaromaanista:

https://twitter.com/jussipiironen 

JussiDBC

• Jäsen
Mucho Mojon taiteilijakappaleet saapuivat viimein tiistaina.

Teksasilainen uunituore Dead Sky Publishing valikoitui muutaman mutkan kautta julkaisijaksi ja olen todella tyytyväinen heidän toimintaansa. Vaadin heiltä paljon ja jokaisesta työvaiheesta sain hyvät selitykset valokuvien kera. DC Comicsilla ja Imagella töitä tekevä Steve Wands on Chief Creative Officerina ja todella mukava huippuammattilainen on kyseessä.   

Näin se homma hoidetaan.

Painojälki hakee vertaistaan, jokainen siveltimen vetoni näkyy selvästi ja kuuman Teksasin lämpö hehkuu sivuilta, en voi olla muuta kuin tyytyväinen. Albumin koko on sama kuin Savage Seasonin erikoisversiossa.

Nyt voin viimein huokaista helpotuksesta koska Mucho Mojo on ollut äärettömän raskas projekti. 

Albumin virallinen julkaisupäivä on 1. elokuuta ja toivottavasti saamme sitä myös Sarjakuvakauppaan.

Enemmän fiilistelyä ja valokuvia albumista blogissani:

http://kuplanvieressa.blogspot.com/2022/07/mucho-mojon-taiteilijakappaleet.html

Curtvile

• Ylläpitäjä
Erinomainen uutinen.
Tästä olikin hiukan juttua, mutta oltiin nähtävästi vähän eri paikkeilla loppuillasta? Itse siinä n rivi viisi lavasta.
Sarjaa kerääville se että teoksen ulkomitat ja logot, fontit jne ovat suht samat on herkkua.
Itselle sisältö ratkaisee ja alku antoi ymmärtää odottaa hyvää.

Lansdale omaa faneja kaikkialla ja jännästi juuri Mucho Mojo on "se" teos useimmille ( tosin Italian saapasmaassa Honky Tonk Samurai haastaa kyllä) joten tämä on tavallaan avainteos.
Toivottavasti saa näkyvyyttä maailmalla.

Onnittelut joka tapauksessa, kova työ harvoin palkitaan oikeutetusti, mutta toivon mukaan nyt päästään edes liki.

JussiDBC

• Jäsen
Erinomainen uutinen.
Tästä olikin hiukan juttua, mutta oltiin nähtävästi vähän eri paikkeilla loppuillasta? Itse siinä n rivi viisi lavasta.

Itse olin noin seitsemännellä rivillä, suoraan väärin päin olevan ristin edessä.

Sarjaa kerääville se että teoksen ulkomitat ja logot, fontit jne ovat suht samat on herkkua.
Itselle sisältö ratkaisee ja alku antoi ymmärtää odottaa hyvää.

Lansdale omaa faneja kaikkialla ja jännästi juuri Mucho Mojo on "se" teos useimmille ( tosin Italian saapasmaassa Honky Tonk Samurai haastaa kyllä) joten tämä on tavallaan avainteos.
Toivottavasti saa näkyvyyttä maailmalla.

Onnittelut joka tapauksessa, kova työ harvoin palkitaan oikeutetusti, mutta toivon mukaan nyt päästään edes liki.

IDW:lla oli suuri työ muuttaa isoon kokoon tekstitetty Savage Season amerikkalaiseen trade paperback-kokoon ja en hirveästi digannut siitä neljännestä, lopullisesta versiosta. Minun ehdotuksestani Mucho tehtiin alkuperäisten mittojen mukaan, nyt kaikki näyttää siltä miltä pitääkin.

Mucho Mojo on oma suosikkini ja myös ensimmäinen lukemani Hap ja Leonardin seikkailu. Mucho myös sopii sarjakuvaksi paremmin.

Tie tähän pisteeseen on ollut kysymysmerkkejä täynnä ja nyt viimein on aika huokaista helpotuksesta ja vain nauttia albumin selailusta.

JussiDBC

• Jäsen
Olen signeeraamassa Mucho Mojoa Helsingin sarjakuvafestivaaleilla lauantaina 10.9. Turun sarjakuvakaupan pisteellä klo 13 alkaen. Tervetuloa hakemaan albumi nimmarin ja piirroksen kera.

Teimme vähän aikaa sitten Lansdalen kanssa yhteishaastattelun CrimeReads-sivustolle ja minua haastateltiin myös kauhugenreen erikoistuneeseen kanadalaislehteen. Kerroin kasvamisesta pikkukaupungissa 90-luvulla, Fangorian ja GoreZonen löytämisestä herkässä iässä ja ensitutustumisesta Lansdalen tuotantoon.

Myös podcast-haastattelusta on ollut puhetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Mucho Mojo luettu ja hyväksi todettu.

Sovitusten kanssa, eritoten kirjoista, on aina se vääntö miltä kenenkin pitäisi näyttää. Oli kyse sarjakuvasta tai filmi/televisio-adaptaatiosta ei se ikinä ole juuri kuten ajatteli.
Mutta se on pieni tekijä.
Tämä on mukavasti gumbon makuinen sarjakuva.
Lansdalen fanina kelpaa pitää hyllyssä. Jos joku ei ole Lansdale fani hänellä ei ole merkitystä elämässä ja maailmassa.

Pehmytkantinen teos pitää otteessaan ja tarinaa on helppo seurata. Tämä ei sarjakuvassa ole mikään itsestäänselvyys.

Jos jotain isompaa kritiikkiä pitää antaa niin lisäpituus olisi tehnyt hyvää, enemmän fiilisteleviä rämettä tai etelän gotiikkaa tihkuvia kuvia joissa ilma seisoo paikallaan ja hiki virtaa katsomisesta. (Jokaisen piirtäjän toive: piirrä vielä lisää)

Oma kappale löytyy jo ja siinä lie jotain esilehdellä mutta kun on kauniimpi osapuoli ja täysi-ikäistä jälkikasvua niin kai festareilla nähdään niissä merkeissä.

JussiDBC

• Jäsen
Dead Sky Publishing julkaisee Mucho Mojo: A Hap and Leonard graphic novel- sarjakuvamme uudelleen keskiviikkona 30.10 eli Comic Book Dayna juuri ennen Halloweenia. Mucho oli ennakkotilattavana elokuun Previews-lehdessä.

Dead Sky on saanut parissa vuodessa hommat toimimaan todella mukavasti ja todella mielenkiintoisia julkaisuja löytyy heidän katalogistaan.

Mucho Mojo on nyt loppu kotimaisista kirjakaupoista ja sarjakuvakaupoista, mutta lisää on kuulemma tilattuna.