Kirjoittaja Aihe: Shoujo mangat  (Luettu 44814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #30 : 08.01.2017 klo 16:51:03 »
Onneksi päätin odottaa, että Hopeasokerimestarin molemmat osat julkaistiin ennen kuin aloitin lukemisen. Sarja oli nimittäin paljon parempi kuin osasin arvata ja olisi ollut ikävä odottaa osien välillä. Hahmojen välinen asetelma oli harvinaista herkkua, sillä tämmöinen "päähenkilö vastustaa orjuutta, mutta joutuu tilanteen pakosta hankkimaan orjan ja ajan myötä heidän välilleen syntyy jonkinlainen luottamus" -meininki on semmoista, että sitä yleensä joutuu kaivamaan fanficeista ja kyseessä on usein vähemmän kilttiä kamaa, kuin mitä tässä oli. Lisäksi kiva, että omistaja oli tyttö ja orja mies.

Tarina toimi, sillä se ei ollut liian monimutkainen ja toisen pokkarin lopussa tuli olo, että vaikka tarina selvästi onkin kesken, se loppui kuitenkin sellaiseen pisteeseen, ettei jää hirveästi harmittamaan, vaikka alkuperäisiä light novelleja ei olekaan saatavilla.

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #31 : 11.01.2017 klo 10:15:37 »
Itse asiassa kyllä niitäkin löytyy netistä käännettynä. Tai no, vain toiseen kirjaan "Hopeasokerimestari ja sininen herttua" asti, mutta kuitenkin.

Sääli että mangaa ei koskaan tehty enempää, sillä sarja on kyllä oikein kiva.

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #32 : 11.01.2017 klo 19:46:42 »
Vähän hakoteillä taidat olla nyt kyllä kohdeyleisön suhteen. Velhon morsian on toki sen verran vanhemmille lukijoille suunnattu että lukijoiden sukupuolella ei kauheasti ole väliä, mutta ei siitä kyllä tyttöjensarjaa saa millään.

Aloitinpa sarjalle oman ketjun.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2017 klo 19:49:52 kirjoittanut PTJ Uusitalo »

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #33 : 27.03.2017 klo 18:17:49 »
Sangatsulta on tulossa kaksi yksipokkarista sarjaa: Pyhäkön kulkukissat ja A Girl's Melancholy. Ensimmäisen olen jo lukenut enkä oikein muista siitä juuri mitään, mikä kielii sen olevan ihan ok, sillä yleensä muistan parhaiten ne tyttösarjat, jotka todella onnistuivat ärsyttämään. Samalta piirtäjältä on jäänyt paljon paremmin mieleen ihanan haikea Kitsune no Yomeiri, ja toivottavasti sekin tulee joskus suomeksi.

Taamon A Girl's Melancholy kiinnostaa ja tulee varmasti ostettua, sillä House of the Sun on maistunut tähän mennessä neljän pokkarin verran tosi hyvältä.

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #34 : 18.07.2017 klo 15:49:57 »
Pyhäkön kulkukissat oli yllättävän pienieleinen ja kiva tarina. En ihan tiennyt mitä odottaa, mutta sieltähän tulikin sitten rikkinäisten perhesuhteiden käsittelyä ilman mitään sen kummempaa.

Ei nyt mikään maailmaa mullistava pokkari, mutta jotenkin olen aina tykännyt tuollaisista "henkisesti varuillaan oleva ihminen on kuin arka kulkukissa" -tyylisistä vertauksista.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #35 : 02.08.2017 klo 12:20:52 »
Minulla on ollut sen verran toimeton kesä, että perustin blogin, jossa käsittelen sitä, mitä mangaa Saksassa julkaistaan. Olen jo ehtinyt esitellä pari tyttöjen sarjaa sekä shoujo-keräilykortit, joita Saksassa saa tiettyjen sarjojen mukana.

Antti Valkama

  • Jäsen
  • Viestejä: 888
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #36 : 31.08.2017 klo 08:29:55 »
Minulla on ollut sen verran toimeton kesä, että perustin blogin, jossa käsittelen sitä, mitä mangaa Saksassa julkaistaan. Olen jo ehtinyt esitellä pari tyttöjen sarjaa sekä shoujo-keräilykortit, joita Saksassa saa tiettyjen sarjojen mukana.

Jos joku kerta kiinnostaa arvioida jotain suomeksi ilmestyvää teosta, ota yhteyttä!

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #37 : 05.11.2017 klo 19:39:46 »
Vuosien yrittämisen, periksi antamisen ja lukuisten uudelleen aloitusten jälkeen olen viimein lukenut kokonaisen pokkarin mangaa japaniksi. Tämä virstanpylväs elämässäni on Kyouko Hikawan Chotto Friday, jonka valitsin, koska hänen sarjansa From Far Away on yksi parhaista, mitä olen lukenut. Tykkään Hikawan päähenkilötytöistä, koska he ovat suloisia mutta silti sen verran järkeviä ja päättäväisiä, etteivät jää muiden tallattaviksi tai vello ikuisuuksia omassa angstissaan. Aika paljon väärinkäsityksiä oli yhteen pokkariin saatu mahtumaan, mutta oli tämä silti ihan hauska ja jotenkin kiltti ja sydäntä lämmittävä.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #38 : 24.06.2018 klo 16:03:16 »
Jumping oli aivan hitsin hyvä! Kerrassaan mahtavaa ratsastusmeininkiä, sympaattiset hahmot, erityisesti päähenkilö, johon minun oli erittäin helppo samaistua, sekä vielä kivat piirrokset. Enpä muista, milloin olisin lukenut näin hyvää mangaa ainakaan suomeksi. Kunpa aika juoksisi niin pääsisi lukemaan loput osat.

Antti Valkama

  • Jäsen
  • Viestejä: 888
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #39 : 25.06.2018 klo 09:03:31 »
Kiva kuulla! Myös realistisemmalla meiningillä siis on ystävänsä. Kun vielä iso lauma heppatyttöjä (ja -poikia) löytäisi sarjan... 

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #40 : 07.09.2019 klo 17:56:43 »
Kirjoitin tässä vähän Yuugure Lightista, joka on onnistunein shoujosarja, jonka olen aikoihin lukenut. Osiakin vain viisi, joten jos suomennettavaksi etsitään mukavia tyttöjen sarjoja, tässä on mielestäni hyvä kandidaatti.

Antti Valkama

  • Jäsen
  • Viestejä: 888
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #41 : 10.09.2019 klo 09:27:00 »
Kiitos tiedosta, vilkaisen!

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #42 : 27.09.2020 klo 13:20:34 »
Yksi piristävimmistä sarjoista hetkeen on ollut Kimi to Wonderland, josta olen lukenut ensimmäisen pokkarin. Siinä tyttö on pyöräonnettomuudessa vuorilla ja pystyy sen jälkeen ymmärtämään eläinten puhetta, mutta ihmisten ääniä hänen on vaikea kuulla. Muutaman vuoden jälkeen hän tapaa pojan, jonka kanssa hän voi keskustella normaalisti. Käy ilmi, että poika on oikeasti koira, joka on kirottu ihmishahmoon ja on jollain tapaa sekaantunut päähenkilön onnettomuuteen.

Tämä voisi toimia suomeksikin, sillä sarja on söpösti piirretty, hauska, vain kolme pokkaria pitkä ja siinä on kiva sekoitus tavallista elämää ja yliluonnollisia elementtejä. Yhden osan perusteella en vielä osaa sanoa, onko tämä menossa romanssin suuntaan vai onko kyseessä tarina ystävyydestä.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #43 : 27.03.2021 klo 09:34:45 »
Kimi to Wonderland julkaistiin Saksassa loppuun ja kirjoitin siitä hieman. Sarja oli erinomainen sekoitus komediaa, koskettavia tilanteita ja ihan pikkuisen romantiikkaa. Tämä on yksi niitä harvoja sarjoja, jotka ostaisin uudestaan suomeksi, koska suomenkielinen käännös varmasti tekisi tästä vielä hauskemman.

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: Shoujo mangat
« Vastaus #44 : 25.07.2021 klo 08:22:42 »
Arvio sarjauutuus Valssin ajasta on nyt etusivulla: https://www.kvaak.fi/35665/2021/07/25/natsumi-ando-valssin-aika/

Kuvailen päähenkilöä pulskaksi, kuten sarjassakin tehdään. Tämä on mielenkiintoinen piirre sarjassa. Toisaalta on hyvä, että erilaisia kehonkuvia tuodaan esiin, mutta ei tämä asia sarjan kuvituksessa oikeastaan näy kuin paikoin... Lisäksi
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Hieman kaksipiippuista, vaikka muutoin sarja on hyvä perussarja.