Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjen ihanuus  (Luettu 276041 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mörkö

  • Vieras
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #15 : 31.01.2005 klo 15:44:50 »
Itse ostin kirpparilta Roope Setiä  7 kappaletta 20 senttiä kappale  8)

MuumiPeikko

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #16 : 25.06.2005 klo 12:27:47 »
Paras löytöni taitaa olla Tex Willerit 1-7 vuodelta 79  0,5 € ja vielä ihan ok kuntoisia

Jaanta

  • Jäsen
  • Viestejä: 65
  • Supercalifragi...
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #17 : 25.06.2005 klo 12:36:47 »
Paras kirppis löytöni on Taikaviitta 2000 lehden neljä ensimmäistä numeroa
5 eurolla.
Ne olivat vielä melkeestään uuden karheita vielä.

Muistaakseni noista saa divareissa maksaa vähintään 15 e kpl.
Täytyy olla hieman hullu, että pärjää elämässä

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #18 : 25.06.2005 klo 12:41:46 »
Mä ostin Kumpulan kyläkirppikseltä joskus vuosi ennen euroon siirtymistä kaikki Zoom-lehdet hintaan 20mk.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Rovio

  • Mahdoton.
  • Jäsen
  • Viestejä: 163
  • The friendly looking lad.
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #19 : 25.06.2005 klo 14:01:06 »
Ärsyttävistä tarralapuista tuli mieleen, että Turussa yhdessä Antikvariaatissa hinta on laitettu sarjakuviin Mustekynällä etukanteen ja vielä mahdollisimman näkyvälle paikalle. Niitä vasta onkin hauska yrittää kumitella pois.

Kun kysyin myyjältä miksi näin on, niin hän tokaisi "Se nyt vaan on niin helppo ja varma tapa.". Helppoa kenelle? Ei ainakaan ostajille :-[

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #20 : 25.06.2005 klo 17:41:33 »
Vähän aikaa sitten törmäsin Kouvolassa kylähullu-kirppiksellä laatikkoon, joka suorastaan tulvi halpoja sarjakuvia alle eurolla! Siellä oli mm.pari suurta kurpitsaa jotain 20.snt kappale. Itse ostin siitä boxista Kippari Kalle-alpparin 20 snt( Oli tosi huonossa kunnossa, mutta ostin sen vaan, että luen, ja vien vaikka divariin), Madin vuodelta -88 10 sentillä, ja Ville Vallattoman 20 snt:llä.

Et sillee.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #21 : 28.06.2005 klo 09:13:42 »
Ärsyttävistä tarralapuista tuli mieleen, että Turussa yhdessä Antikvariaatissa hinta on laitettu sarjakuviin Mustekynällä etukanteen ja vielä mahdollisimman näkyvälle paikalle. Niitä vasta onkin hauska yrittää kumitella pois.

Kun kysyin myyjältä miksi näin on, niin hän tokaisi "Se nyt vaan on niin helppo ja varma tapa.". Helppoa kenelle? Ei ainakaan ostajille :-[

Tampereella Laukontorin divarissa on sama tapa. Tympeästä palvelustaan kuuluisassa divarissa minäkin uskaltauduin kysymään syytä moiseen tyhmyyteen. Ärtynyneesti vastattiin suunnilleen, että teemme mitä haluamme eikä ole pakko ostaa. No, en ostakaan! Onneksi siellä divarissa harvoin edes olisi mitään ostamisen arvoista.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Tmx

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • Kvaak!
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #22 : 28.06.2005 klo 12:54:01 »
Iso pino 50-luvun ankkoja 20 senttiä kappale. Tai iso ja iso, olisko noita n. 80 kpl, en oo vielä tutkinu kasaa tarkemmin. Kohtuuhyvässä kunnossakin vielä.

Zisatto

  • Jäsen
  • Viestejä: 52
  • Kvaak!
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #23 : 09.10.2005 klo 18:00:56 »
Olen jo useamman vuoden ostellut sekä kirjani että sarjakuvani kirpputoreilta, ainakin milloin en ole etsimässä jotain tiettyä kirjaa tai sarjista. Kun kirppareiden hintatasoon tottuu, ei enää millään suostu maksamaan divareiden hintoja. Esimerkiksi kirjat saa kirpputoreilla yleensä lähes aina 50 sentillä, joten divareiden 3-20 euron hinnat esimerkiksi suomennetuista scifiromaaneista eivät houkuta. Kun tarpeeksi kiertää, kaikki tulee lopulta vastaan halvalla.

Muutamia muhevimpia sarjakuvalöytöjäni: Kaksi numeroa Suomalaista Madia vuodelta 1972 ja 2-3 numeroa Shokki-lehtiä, 5 tai 10 senttiä kappale. Ostin nämä pari vuotta sitten matinkyläläiseltä itsepalvelukirppikseltä ja olivat aivan priimakuntoisia. Samalta pöydältä löytyi myös Lucky Lukeja, 1970-luvun ensipainoksia etupäässä uudenveroisessa kunnossa. Hinta oli 30 tai 40 senttiä alppari.
Eilen olin Vallilan Valtteri-kirppiksellä ja ostin kahdella eurolla pinkan jossa oli 32 kpl Teräsmies-lehtiä vuosilta 1977-82, 6 kpl Hulkeja 1982 ja -85 vuosilta ja vielä pari 1980-luvun Ihmenelosia. Samalla myyjällä oli muutakin vastaavaa kamaa isossa kassissa ja nyt harmittaa etten tarjonnut vaikka vitosta koko kassista. Hinta nimittäin oli 10 senttiä lehti tai 15 kpl eurolla - sain tuon pinkan siis vielä alennuksellakin. Joukossa oli sekä  aivan priimakuntoisia lehtiä että luetun näköisiä. Mitään harvinaisuuksia tällaiset lehdet eivät mun käsittääkseni ole, mutta taitavat divareissa kuitenkin tällaisistakin pyytää nykyään helposti euroa tai kahta kappaleelta. 

Elaynea

  • Jäsen
  • Viestejä: 55
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #24 : 12.10.2005 klo 18:43:16 »
Kirppiksillä kiertely on hauskaa. Varsinkin kavereiden kanssa (tosin ei sitten jos kamu saa vetäistyä jonkin ihanuuden nenän edestä)
Oma löytöni on Jalavan julkaisema värillinen ElfQuest 20 sentillä. :D
Sitten olen Dirty Pairia hankkinut 3 eurolla divarista. Varsin mielenkiintöinen sarja. *naur*

Duckster

  • Jäsen
  • Viestejä: 201
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #25 : 13.10.2005 klo 21:59:35 »
Minun paras löytöni on 2 täyttä Aku-kansiota 2€/kpl
( no joo...ei oo häävi ei)

AnkkAntti

  • Jäsen
  • Viestejä: 109
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #26 : 18.10.2005 klo 20:50:53 »
Minun paras löytöni on 2 täyttä Aku-kansiota 2€/kpl
( no joo...ei oo häävi ei)
Miltä vuosilta?
''Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi,korkeaa senkkiä puolestaan kaapiksi.'' Jaahas...

Duckster

  • Jäsen
  • Viestejä: 201
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #27 : 18.10.2005 klo 21:12:46 »
Miltä vuosilta?
´88 ja `89, molemmat jälkimmäinen osa vuodesta.

Aku1

  • Jäsen
  • Viestejä: 35
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #28 : 19.10.2005 klo 19:03:27 »
´mun parhaita löytöjä on vanhoja taskareita hintaan 50 snt kpl mun naapurilta ostin niitä parikymmentä.

JS1974

  • Vieras
Re: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #29 : 02.11.2005 klo 05:15:13 »
Olisiko pääkupunkiseudulla jotain sarjakuvanostajan kannalta kiinnostavampaa kirpputoria?