Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjen ihanuus  (Luettu 276044 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vern

  • Jäsen
  • Viestejä: 134
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #540 : 03.10.2017 klo 10:11:05 »
Löytyi viimeinen puuttuva viime vuotinen 400 sivuinen Aku Ankan taskukirja yhdellä eurolla. Olisin ollut henkisesti valmis maksamaan tuosta jopa 3 euroa. Nyt tämän jälkeen puuttuu enää vain tämän vuotisia taskareita kokoelmista.

luuna

  • Jäsen
  • Viestejä: 160
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #541 : 05.10.2017 klo 21:03:13 »
Tampereella Laukontorin Radio-kirppikseltä löytyy tällä hetkellä runsaasti sarjakuvaa edullisesti. -50% näytti olevan kyltti ja lehtiä ja albumeita oli todella runsaasti. Marveleita suomeksi ja lontooksi, albumeita monta laatikkoa, erilaisia sarjakuvalehtiä sekä Akun taskareita ja muuta Ankka kamaa...

hra 47

  • Jäsen
  • Viestejä: 36
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #542 : 12.10.2017 klo 20:30:19 »
No johan. Orimattilasta tarttui Perry Rhodan lehdet 13 kpl. Huikeat 20 senttiä kappaleelta. Pakko napata mukaan.

poptique74

  • Jäsen
  • Viestejä: 265
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #543 : 13.10.2017 klo 23:22:26 »
No johan. Orimattilasta tarttui Perry Rhodan lehdet 13 kpl. Huikeat 20 senttiä kappaleelta. Pakko napata mukaan.

No nyt oli kyllä hyvä hinta!!  :laugh:

_tex_

  • Jäsen
  • Viestejä: 213
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #544 : 16.10.2017 klo 00:47:46 »
No nyt oli kyllä hyvä hinta!!  :laugh:
Juu oha tää hieno saitti et jos pitäs enskirjautumisee 2kk välii.  :=)

Vern

  • Jäsen
  • Viestejä: 134
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #545 : 03.11.2017 klo 20:48:56 »
Löytyi tänään Aku Ankan taskukirjoja 4 kappaletta, 50 senttiä kappale Fidan kirpputorilta.

PeteP

  • Jäsen
  • Viestejä: 61
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #546 : 07.02.2018 klo 16:41:08 »
Jussin Jättikirppis Kotka
Corto Maltese - Kertomus Venetsiasta, kirjaston poisto, todella hyväkuntoinen 2€

jussih

  • Jäsen
  • Viestejä: 314
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #547 : 07.02.2018 klo 17:50:11 »
Tuota, kirjastothan poistavat sarjiksia suoraan ainakin meillä päin 50snt/kpl eli hyvän katteen tuosta olet maksanut! Meinaan, nythän vietetään kirjastoissa Lainanpäivää eli käykäähän tsekkaamassa lähikirjastojen poistolaarit...

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #548 : 07.02.2018 klo 22:31:36 »
Jotkut tarpeeksi harvinaiset ja halutut kirjastopoistotkin kasvattavat kyllä jonkin verran arvoaan siitä lähtöhinnastaan eli 50 sentistä (tai mitä se onkaan ollut markka-aikaan), kun ihmiset haluavat oman lukukappaleen teoksesta.
Eli pari euroa jostain vähemmän liikkuvasta sarjiksesta kuulostaa ihan ok-diililtä kirjastopoistonakin, vaikkei niille varsinaista keräilyarvoa muodostukaan.

Shunichiro

  • Jäsen
  • Viestejä: 398
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #549 : 10.02.2018 klo 16:45:51 »
Pohjois-Haagan Spinnystä 17 sarjakuvaa 50:n sentin kappalehinnalla, eli yhteensä maksettavaa oli 8,50 euroa. Neljä Teräsnyrkkiä, kymmenen Non Stopia (Natashaa ja Cliftonia), pari puuttuvaa Hämistä vuosikerrasta -87 ja Bruno Brazil: Harhautusten harhautus Lehtimehet Oy:n albumina. Kaikki vielä hyväkuntoisiakin.

Seudulla liikkuville tiedoksi, että hyllyyn jäi vielä aimo läjä Non Stopeja, Tex Willereitä 70-luvulta, korkkareita, Semicin sarjakirjoja, Hämiksiä 80-luvun lopusta ja muutamia muita supersankarisarjiksia, jokunen Jalavan Judge Dredd -sarjakuvalehti, muutamia Agentti X9 -lehtiä ja aikamoinen kasa Masi-sarjakuvalehtiä. Oli varmaan muutakin, mutta kaikki puoleen hintaan euron lähtöhinnasta.

- Jukka
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018 klo 16:51:57 kirjoittanut Shunichiro »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #550 : 10.02.2018 klo 17:52:26 »
Pohjois-Haagan Spinnystä 17 sarjakuvaa 50:n sentin kappalehinnalla, eli yhteensä maksettavaa oli 8,50 euroa. Neljä Teräsnyrkkiä, kymmenen Non Stopia (Natashaa ja Cliftonia), pari puuttuvaa Hämistä vuosikerrasta -87 ja Bruno Brazil: Harhautusten harhautus Lehtimehet Oy:n albumina. Kaikki vielä hyväkuntoisiakin.

Seudulla liikkuville tiedoksi, että hyllyyn jäi vielä aimo läjä Non Stopeja, Tex Willereitä 70-luvulta, korkkareita, Semicin sarjakirjoja, Hämiksiä 80-luvun lopusta ja muutamia muita supersankarisarjiksia, jokunen Jalavan Judge Dredd -sarjakuvalehti, muutamia Agentti X9 -lehtiä ja aikamoinen kasa Masi-sarjakuvalehtiä. Oli varmaan muutakin, mutta kaikki puoleen hintaan euron lähtöhinnasta.

- Jukka
Multa puuttuu enää Non Stopeista no 13/1976...sitä ei löydy ei niin mistään. Perskules!
En kyllä viitsi nyt lähtee Pohjois-Haagaan ihmettelee, vaikka se on tossa ihan vieressä...ei siellä ole kuiteskaan sitä mun puuttuvaa Non Stoppia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

STD

  • Jäsen
  • Viestejä: 482
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #551 : 10.02.2018 klo 18:44:39 »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #552 : 10.02.2018 klo 19:03:21 »
Ulkomailta löytyy!
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1230744
Niin haluan ton oikeasta kaupasta...ilman, että Suomen postilaitos saa sitä mun lähetystä käsiinsä ja tuhoamaan sitä.
En usko alkuunkaan postin kautta tuleviin ostoksiin. Joskus 90-luvulla vielä uskoin...nykytilanteessa ei toivoakaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Shunichiro

  • Jäsen
  • Viestejä: 398
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #553 : 10.02.2018 klo 19:05:38 »
Multa puuttuu enää Non Stopeista no 13/1976...sitä ei löydy ei niin mistään. Perskules!
En kyllä viitsi nyt lähtee Pohjois-Haagaan ihmettelee, vaikka se on tossa ihan vieressä...ei siellä ole kuiteskaan sitä mun puuttuvaa Non Stoppia.

Tuota numeroa ei Spinnyssä ollut. Sen verran tarkkaan syynäsin Non Stopit, ja tuon kannen kyllä muistaa.

- Jukka

PeteP

  • Jäsen
  • Viestejä: 61
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #554 : 12.02.2018 klo 20:03:13 »
Tuota, kirjastothan poistavat sarjiksia suoraan ainakin meillä päin 50snt/kpl eli hyvän katteen tuosta olet maksanut! Meinaan, nythän vietetään kirjastoissa Lainanpäivää eli käykäähän tsekkaamassa lähikirjastojen poistolaarit...
Eipä ole koskaan löytynyt kirjaston poistolaareista mitään minua kiinnostavaa, tai sitten ovat olleet sellaisia jotka löytyvät jo hyllystä. Sarjakuvien keräilyarvo ei minua kiinnosta, kunhan on suurin piirtein siisti yksilö ja kannet tallella. Sarjakuvat ovat minulle enimmäkseen viihdettä/ajankulua. Jos haluan hifistellä niin sitten ostan sen superduber-rahat-tyhmiltä-pois-deluxpainoksen, jos sellainen on olemassa. Tietysti jos hyllyyn on eksynyt mintti yksilö, niin pyrin säilyttämään sen siinä kunnossa.

Minulle se tarina on aina tärkein ja kun yhden puuttuvista tarinoista sai hyllyyn tuohon hintaan, niin olin ihan tyytyväinen. Ei maailmasta ostettava lopu ja Corto ei ole koskaan ollut minulle SE sarjakuva.

Jos joku nyt bongaa jostain läjäpäin kirjaston poisto-Cortoja 0,50e hintaan, niin osta pois. Minä tarjoan niistä sitten euron, niin et jää tappiolle ja ylimääräiset voin jättää vaikka autoon takapenkille lukukappaleiksi :)