Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjen ihanuus  (Luettu 276053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #420 : 21.02.2013 klo 15:47:44 »
Ei ollut kirppari, mutta hyvä löytö Kampintorin Antikvariaatista (joka on tunnettu kovista hinnoista ja hieman kuivakkaasta palvelusta): Marvels (2001) Egmont, hyväkuntoinen, 20€.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #421 : 21.02.2013 klo 16:38:41 »
Laitetaanpas tämä tännekin. Löysin ilmaisjakelusta tällaisen mainion sarjiksen (linkki Moogin mainioon kokoelmasivustoon). Mainiota! (vähemmän mainiota oli se että UNOHDIN ottaa sieltä yhden Juhlakorkkarin 70-luvulta, kääntääkseni puukkoa haavassa, tsekkasin sen myyntihinnan netistä, 21 €...pahuksen muisti...):

http://www.antikvariaattimakedonia.fi/moog/index.php?sivu=lehti&moog_lehti_id=2009

roisto

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #422 : 22.02.2013 klo 16:28:46 »
Ei ollut kirppari, mutta hyvä löytö Kampintorin Antikvariaatista (joka on tunnettu kovista hinnoista ja hieman kuivakkaasta palvelusta): Marvels (2001) Egmont, hyväkuntoinen, 20€.

Itse olen pitänyt Kampintorin Antikvariaatin hintoja varsin huokeina, jos vertaa vaikkapa SS Libriconiin tai Makedoniaan.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #423 : 22.02.2013 klo 17:32:03 »
No joo, mutta Makedoniassa ja SS Libriconissa panostetaan laatuun ja hyvään kuntoon, mutta  kaikki keräilykama maksaa nykyään.  Se taas selittynee sillä, että sarjakuva ei liiku enää  samalla tavalla kuin vuosia sitten.

« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 klo 08:25:09 kirjoittanut Orjan May »

roisto

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #424 : 22.02.2013 klo 21:24:31 »
No joo, mutta Makedoniassa ja SS Libriconissa panostetaan laatuun ja hyvään kuntoon, mutta  kaikki keräilykama maksaa nykyään.  Se taas selittynee sillä, että sarjakuva ei liiku enää  samalla tavalla kuin vuosia sitten.

En ihan ymmärrä. Kyllä kokemukseni mukaan Kampintorissa panostetaan laatuun ja kuntoon siinä missä muuallakin.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #425 : 22.02.2013 klo 21:39:21 »
Juu. Kyllä kampintorissa myös panostetaan laatuun.  Kirjoitin niin, että asiasta saattoi saada väärän kuvan. Sori. Korjaan virheeni.
Löysin sieltä hyväkuntoisia Moebiuksen albumeita 2 kpl viime vuonna.

Mutta laajempi valikoima  sarjiksii löytyy  alan oikeissa liikkeissä. Käsittääkseni Kampintorin liikkeessä sarjakuvat ovat mukana kokonaisuudessa kirjojen kanssa.
Sori. Unohdin mainita yhtenä mainiona paikkana Kulkukatin pojan Braahen kentän tuntumassa Helsingissä. Mainio mesta ja mukava myyjä. Ja sarjakuvat poikkeuksetta ovat hyvässä kunnossa ja laatuun panostetaan kaa. Sieltä mä olen ostanut sarjakuvani suurimmaksi osaksi ennenkuin noita liikkeitä tuli lisää pääkaupunki seudulle.
Sitten ihan kunnon Antikvariaatteja, jossa pääpaino on kirjoissa löytyy monia. Todella hyviä liikkeitä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 klo 22:02:44 kirjoittanut Orjan May »

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #426 : 22.02.2013 klo 21:44:45 »
En ihan ymmärrä. Kyllä kokemukseni mukaan Kampintorissa panostetaan laatuun ja kuntoon siinä missä muuallakin.

Kampintorin antikvassa on todella pieni ja rajoittunut sarjisvalikoima ja mun kokemuksen mukaan hintataso on ollut aika kova. Sarjikset on myös laitettu joko lattianrajaan tai muuten vaikeisiin paikkoihin. Kirjadivarihan toi on selkeemmin. Myöskään paljousalennuksia ei koskaan heru, Kulkukatin tai Libriconin tyyliin. Kerran kyselin selkävikaisesta/tyydyttäväkuntoisesta Alan Mooren Dc-sankarit kirjasta alennusta kun hintalapussa oli 25€. Ei herunut, joten hain kirjan kulkukatista 15€. Ja kolhoa/arroganttia palvelua (ainakin sarjisharrastajia tuntuvat katselevan nenänvartta pitkin) ei varmaan voi kukaan kiistää. Kerrankin satuin paikalle kun toinen herroista ajautui pieneen harmittomaan sanaharkkaan asiakkaan kanssa ja asiakas sai sekä kuulla kunniansa että muistaakseni toivotukset pysyä poissa liikkeestä jatkossa. Että näin. :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #427 : 22.02.2013 klo 21:51:30 »
Kampintorin antikvassa on todella pieni ja rajoittunut sarjisvalikoima ja mun kokemuksen mukaan hintataso on ollut aika kova. Sarjikset on myös laitettu joko lattianrajaan tai muuten vaikeisiin paikkoihin. Kirjadivarihan toi on selkeemmin. Myöskään paljousalennuksia ei koskaan heru, Kulkukatin tai Libriconin tyyliin. Kerran kyselin selkävikaisesta/tyydyttäväkuntoisesta Alan Mooren Dc-sankarit kirjasta alennusta kun hintalapussa oli 25€. Ei herunut, joten hain kirjan kulkukatista 15€. Ja kolhoa/arroganttia palvelua (ainakin sarjisharrastajia tuntuvat katselevan nenänvartta pitkin) ei varmaan voi kukaan kiistää. Kerrankin satuin paikalle kun toinen herroista ajautui pieneen harmittomaan sanaharkkaan asiakkaan kanssa ja asiakas sai sekä kuulla kunniansa että muistaakseni toivotukset pysyä poissa liikkeestä jatkossa. Että näin. :)

Allekirjoitan tuon kun mainitsit alennusten pyytämisestä. Olen kokenut saman kyseisessä liikkeessä viime vuonna vaikka ostin enemmän kuin yhden sarjakuvan.
Ja siinäkin osuit oikeaan,  että osa sarjakuvista on laitettu vaikeasti saataviksi eli tässä tapauksessa  olivat aika korkealla... ainakin Blueberryjen puinen kotelo. Sai kurottaa kovasti, että tälläinen pätkis kuten mä ylettyi ja oli hilkulla ettei   peräsuoli pulpahtanut ulos, kun on peräpukamia. :laugh:
Mutta summa sumarun. Lopulta kaikki meni hyvin, ja pukamat saivat muuta hoitoo kotona. ;D
Mutta tietenkin tilaongelmat tulevat vastaan, kun on niin paljon eri nimikkeitä ja kirjoja. Ei pelkästään sarjakuvaa. Joten tuon sijoitus problematiikan ymmärtää.
Mutta ilokseni löysin hyviä sarjakuvia kuitenkin ja hyvässä kunnossa.
Kampintorilla on ihka kiva kirjo myös sarjakuvii ala engelmanni eli englannin kielisii.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 klo 22:01:41 kirjoittanut Orjan May »

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #428 : 22.02.2013 klo 22:09:01 »

Kampintorilla on ihka kiva kirjo myös sarjakuvii ala engelmanni eli englannin kielisii.


Totta. Paikan hyviä puolia.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #429 : 23.02.2013 klo 01:36:35 »
Hmm, jos jätetään erikoisliikkeet Libricon ja Kulkukatin poika pois niin onhan Kampintorilla yksi Helsingin divarien runsaimmista sarjakuvavalikoimista...
Eikä minulla ole koskaan ole ollut ongelmia palvelun kanssa, päinvastoin.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #430 : 23.02.2013 klo 08:24:23 »
Ikävää kaikessa on se, että sarjakuvaliikkeitä ja kirpputoreja on kuollut melko paljon pois viimeisten vuosien aikana etenkin Hesassa. Ehkä tätä samaa ilmiötä on havaittavissa muissakin kaupungeissa pihkuruisessa Suomessa.

Jos pitäisi mainita paras kaupuki Suomessa, mistä vielä saa vanhaa käytettyä sarjakuvaa ja olisi mukavasti kirppiksii,  sanoisin että 1. Tampere 2. Helsinki 3. Turku
Tampere siksi, että siellä on Lukulaari, erinomainen käytetyjen lehtien kohdalla. Sitten on Antikvariaatti ensipainos sekä Makedonia tietenki  ja siellä täällä joukko muita.
Ja kun tässä puhutaan nyt kirpputoreista, Tampereella asuessani vuosia sitten  löysin usein juuri kirpputoreilta  herkkupaloja  halvalla ja kohtuukuntoisina.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 klo 08:30:33 kirjoittanut Orjan May »

Sam Willer

  • Jäsen
  • Viestejä: 30
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #431 : 23.02.2013 klo 17:40:02 »
Hmm, jos jätetään erikoisliikkeet Libricon ja Kulkukatin poika pois niin onhan Kampintorilla yksi Helsingin divarien runsaimmista sarjakuvavalikoimista...
Eikä minulla ole koskaan ole ollut ongelmia palvelun kanssa, päinvastoin.

Varmaan vähän että sitä saa mitä tilaa.
Tuskin tuossa Miqzin kuvaamassa tapauksessa myyjä äkkiä syyttä suotta lehahti asiakkaan silmille, eiköhän liene asiakas aukonut suuta vähintään oman osuutensa...olisiko ehkä vain saanut ansionsa mukaan?

roisto

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #432 : 23.02.2013 klo 19:37:01 »
Varmaan vähän että sitä saa mitä tilaa.
Tuskin tuossa Miqzin kuvaamassa tapauksessa myyjä äkkiä syyttä suotta lehahti asiakkaan silmille, eiköhän liene asiakas aukonut suuta vähintään oman osuutensa...olisiko ehkä vain saanut ansionsa mukaan?

Samaa mieltä. Itse olen saanut vain hyvää palvelua Kampintorin divarissa, ja olen edelleen sitä mieltä että noin yleisesti hinnat siellä ovat sarjakuvan erikoisliikkeitä halvemmat. Näin pitääkin olla, onhan kyseessä antikvaarinen KIRJAkauppa, jossa myydään myös sarjakuvaa.

poptique74

  • Jäsen
  • Viestejä: 265
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #433 : 24.02.2013 klo 10:32:10 »
Kirpparikierroksia on tullut Oulussa tehtyä useasti, mutta aika kuivia paikkojahan ne nämäkin ovat olleet. Viimeksi kun jotain löytyi (yli vuosi sitten!), niin aika iso pino kohtuukuntoisia 70-80-luvun Teräsmiehiä á 40snt.

xml

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Kirpputorilöytöjen ihanuus
« Vastaus #434 : 24.02.2013 klo 19:20:57 »
Samaa mieltä. Itse olen saanut vain hyvää palvelua Kampintorin divarissa, ja olen edelleen sitä mieltä että noin yleisesti hinnat siellä ovat sarjakuvan erikoisliikkeitä halvemmat. Näin pitääkin olla, onhan kyseessä antikvaarinen KIRJAkauppa, jossa myydään myös sarjakuvaa.

Tuossa täytyy huomata, että Kampintori, Kulkukatti ja Librocon myyvät sekä uuttaa että käytettyä sarjakuvaa. Kun kyseessä on yleisantikvariaatti halutaan varmaan kierto pitää nopeana, kun taas sarjakuviin keskittyvässä liikkeessä on tärkeää pitää yllä myös kattavaa valikoimaa, käytetyn sarjakuvan osalta hinta siis on yleensä yleisantikvariaatissa halvempi.
Uutta sarjakuvaa kaikki liikkeet saavat hankittu niin paljon kuin pystyvät myymään, siinä Libricon kilpailee selvästi hinnalla ja toimii myös laajemmilla markkinoilla, koska myyvät huuto.netin kautta. Uuden sarjakuvan hinta onkin Kampintorilla korkea, jopa Akateemisen tasoa korkeampi, halunnevat ehkä pitää valikoimissa ja myydä vakioasiakkaille, joille antavat jonkin alennuksen.