Jerome K Blochea olen suositellut ennenkin ja onhan tätä suomennettukin jonkin verran jatkotarinoiksi Mustanaamio-lehteen, mutta silti suosittelen vielä kerran.
Luen par'aikaa uusinta, vielä julkaisematonta albumia, nimeltään L’Ermite, jatkiksena Spirou-lehdestä ja hertsumanrepale kun on hyvin tehty sarjakuva! Ainakin tällaisessa jatkosarja-muodossa se pelittää ihan kybällä! Albuminkin suosittelisin lukemaan jatkosarjan tapaan pätkissä tai ainakin ihan rauhassa jokaisesta harkitusti sommitellusta ruudusta nauttien ja olemaan vilkuilematta etukäteen tarinan viimeisiä sivuja.
Tunteikas, salaperäinen, jännittävä, pelottava ja kuitenkin tuiki tavallinen tarina kyseessä. Parhautta.
Ranskankielen taitoiset, ostakaa tämä albbu. Kieli ei ole erikoisen vaikeaa ja puheluplissa on aika sopiva määrä tekstiä.
edit
Spiroussa on nyt parin kuukauden aikana ilmestynyt uusin Natasha, tämä Jerome-tarina ja toinen osa Dents D'ours -sarjaa, joten aika viihdyttävää settiä on ollut tarjolla. Leopardinainen loppui ensimmäisessä minulle tulleessa numerossa, joten täydelliseen ajoitukseen en aivan kyennyt. Kesällä lehteen tekee paluun eräs sen kaikkien aikojen suurimmista tähdistä: Vili et Bill! Näyteruutu vaikutti hyvältä: hyvin robamaista, mutta ehkä vielä piirun verran letkeämpää jälkeä. Toivotaan, että itse vitsit ovat hauskoja. Samoin muistelisin myös Roban Vekarat-sarjakuvan palaavan piakkoin Spiroun suojiin. Ja eiköhän tässä vielä tämän vuoden puolella nähdä Marsupilamin seikkailevan vanhojen kumppaniensa seurassa.