Taisit kirjoittaa niin sisällöntuotannon suljetulla puolella. Mutta eipä siitä sitten enempää.
EIpä siitä sen enempää niin.
Kirjoitin että parodian kohde pitää tunnistaa. Siis mikä tahansa supersankarisarjakuva. Nämähän ne ovat ne kaksi yleistä määrettä, lukijan pitää tunnistaa joko genre tai sitten jokin tietty teos (jota parodioidaan).
Kun puhutaan One-Punch Manin tarkasta luokittelusta, niin minusta tämä toteamus sanoo sen olennaisimman. Jos lukija tuntee riittävästi sekä amerikkalaista supersankarisarjakuvaa että mangaa, hän voi miettiä vaikkapa sitä, olisiko OPM saanut vaikutteita ensin mainitusta enemmän jälkimmäisen kautta kuin suoraan.
Vaikutteiden ottaminenhan ei vielä vielä välttämättä liity parodiaan. Kyseessä voi silloin pikemminkin olla hommage tai plagiaatti. Tai sitten ihan normaali meemien evoluutio.
Tämän voi ottaa ehkä kohteliaisuutena, jos mun jutut muistuttaa Reiman hommia, mutta Stupido on ihan kokonaan mun keksintö. Ekassa seikkailussa käytin kyllä härskisti sitä yhtä Reiman tv-reportterihahmoa.
Muistan tuon hämärästi. Löytynee kotiarkistostani, pitääpä tsekata. Omista parodioista tuli mieleen vielä Judge Taste, eli makutuomari, joka on julkaistu mm. Tyhmä-X omakustanteessa (kappas siinäkin parodinen nimi!) itse asiassa kokosin siihen ne muutamat parodiset tai humoristisiksi aiotut sarjikset mitä olin saanut aikaan.