Kirjoittaja Aihe: Hommage, plagiaatti tai parodia - tähän sarjakuvalainauksia muualta  (Luettu 54373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Noita sanotaan hommageiksi eli kunnianosoituksiksi. Voisi oikeastaan avata noille oman ketjunsa jossei sellaista jo ole.

Näin just. Ja Luken poseeraukset haettiin hommagena vanhoista Buck Rogers -postereista.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Asiaa on ruodittu melko lailla myös kuin kaksi marjaa ketjussa

tertsi

  • Vieras
Jos tämä linkki ei kuulu tänne, sen voi siirtää tai poistaa.

VAROITUS! Linkin takana on alastomuutta. Ei lapsille!
http://kicswila.over-blog.com/tag/reference/34

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
näitä on paljon, kuten Asterix:

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Näin just. Ja Luken poseeraukset haettiin hommagena vanhoista Buck Rogers -postereista.

1930 vai 1970?
Ja Star Wars nappasi leffan alussa tyylikkäästi liikkuvan juonikertauksen Flash Gordonista (FG Conquers Universe - 1940) (ja aika helkutin monta design-ideaa Raymondin originaalisarjakuvasta).

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Jossain oli joskus sellaistakin juttua, että Valerian olisi ollut innoittamassa Star Warsin kuvastoa. Onhan toki niissä avaruusbaarikohtauksen önkkiksissä jotain samaa näköä, mutta onkohan ne oikeasti tietäneet koko Valerianista jenkeissä silloin boogie nights-aikaan?

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Kyllä ovat tienneet. Lucasilla oli jo silloin toimistonsa hyllyssä Valerianit ja Metal Hurlantit. Näistä on julkaistu selventävä kuvavertailukin Star Wars / Valerian, jonka olen itse linkannut kvaakkiin ... Olisko se tuolla Valerian-ketjussa jossain kohti?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
On ne.
Muistas että kanadassa on iso ranskispopulaatio jotka kuluttavat sarjakuvia ja sarjis- ja scifipiirit leikkaavat muuallakin samaa paariapintaa.
Kanadan ja USAn elokuvapiirit ovat samoissa vesissä nekin.
Käännöksiä ei välttämättä kaivata.

Myöhemmin Phantom menacen aikoihin Doug Chiang leffan desgin director piti Valerianeja refehyllyssä.

Mutta tsekataan syyttäjän aineistosta pienimmät aihetodisteet:


viimeisen sijalle laittaisin Garindan/pitkä kuonon joka myös on aika tarkka mallinnus:

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Minä olen aina luullut että se on itsestäänselvyys, että Star Wars on yksi helkkarin iso pastissi siinä missä Indiana Jonesitkin. Ja että juuri nämä asiat niissä viehättävät.

Vai luuletteko tosiaan että kaukaisessa galaksissa tosiaan olisi Film noirin hengessä jazzia soittava bändi kapakassa, jossa yksi mies käy Sci-Fi örkkiä vastaan villin lännen kaksintaistelun?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Tiedä siten onko kuvissa olevat lehdet parodiaa vai ei mutta ainakin kannet ovat tuttuja muualta.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Tiedä siten onko kuvissa olevat lehdet parodiaa vai ei mutta ainakin kannet ovat tuttuja muualta.
Ei tuo ainakaan kunnianosoitukselta vaikuta  :) Ja parodiaa tai ei, tuolla kurin tekijä saa ja kannet saavat vähällä vaivalla paljon huomiota.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Martin Frein parodioita lisää tämän blogissa saksaksi http://martinfrei.blogspot.fi/2011/10/star-wars-vs-superbabe.html

Nais-Vader? Jo on aikoihin eletty.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Superbabe sanoo: "Unohda se, Luke. Minä olen äitisi".

Ja Luke aikoo harrastaa tuhmuuksia äidin kanssa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.