Kirjoittaja Aihe: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)  (Luettu 47581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Lisäsin vast'ikään lukemieni nettisarjakuvien listalle Minna Sundbergin Punahännän unen.

Piirrosjälki on meikäläisen maallikon silmiin sangen komeaa. Tarina on kalevalaishenkinen uniseikkailu, ja mielestäni ihan kelvollinen, jos nyt ei mitenkään täydellinen. Kyllä tätä lukee. :D

Mainitaan myös että luettavana on samoista sivuista sekä suomen- että englanninkielinen versio, ja näyttää toimivan.

Lukeeko tätä täällä kukaan muu?

edit. Editoin ketjun otsakkeen nykyistä keskustelua vastaavaksi.
edit2 - 2015-09-17. Pyynnöstä otsaketta päivitetty lisää.

EDIT: Otsikkoa muokattu siten, että SSSS löytyy paremmin hakutoiminnoilla Kvaakin sisältä ja ulkoa. - Jiksi
« Viimeksi muokattu: 28.10.2020 klo 22:25:11 kirjoittanut Jiksi »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #1 : 11.05.2013 klo 09:35:13 »
Onpas upea. Lukisin jos pystyisin. Teknisesti muuten hieno ja jopa hauskan persoonallinen käyttöliittymä, mutta silmäni eivät kertakaikkiaan kestä tuota blurraantunutta tekstiä.  :(
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

mikko jylhä

  • Jäsen
  • Viestejä: 178
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #2 : 11.05.2013 klo 11:25:01 »
Näyttääpäs komealta. Luen heti kun joku tämän painaa. Tämänhetkinen käyttöliittymä on näyttävyydestään huolimatta (tai johtuen) erinomaisen rasittava luettava.

Pystysivut viittaa siihen että lähtöajatuksenakin on ollut painettu sarjakuva. Siihen voi sitten tehdä kunnollisen tekstauksenkin.
float like a butterfly, stink like a beaver

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #3 : 11.05.2013 klo 11:43:50 »
Kiitos suosituksesta, Mambrinon kypäri! Erittäin komeaa jälkeä kauttaaltaan. Aika harvoin viitsin muiden tekemiä nettisarjakuvia lukea syistä joita en halua tässä eritellä, mutta tässä on yksi jonka mielelläni näkisin vaikka painettuna.

Minulla ei ole mitään ongelmia tekstin eikä käyttöliittymän kanssa. Aion lukea koko hoidon viikonlopun aikana - englanniksi, kun se kerran on tässä oletuksena ja tuntuu hoituvan tekijältä kyllin hyvin.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #4 : 11.05.2013 klo 15:19:57 »
- englanniksi, kun se kerran on tässä oletuksena ja tuntuu hoituvan tekijältä kyllin hyvin.
Hyvä jos näin. Oheismateriaalissa ainakin oli kielipuolen kökköyttä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #5 : 11.05.2013 klo 15:20:12 »
Näyttääpäs komealta. Luen heti kun joku tämän painaa.

Kuuleman mukaan suurin osa sivuista on tehty sellaiseen kokoon, että painaminen ei onnistu.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #6 : 11.05.2013 klo 15:55:21 »
Joo, 630x978 näkyy olevan reso. Kai tuon just sais venytettyä A5 kokoon, jos tekstais uudelleen ja hyväksyis sen että mustat viivat on "samaa suttua" kuin väritkin. Tekijä vain itse pitää tätä harjoitustyönä. Varsinainen kunnianhimoisempi proggis alkaisi jokusen kuukauden kuluttua. Toivotaan että hällä suunnitelmat totetutuvat.

Mulla näkyikin olevan tossa selaimen zoomi päällä. Natiivikoossa teksti on pientä mutta kuitenkin paremmin luettavissa. Ja tuolla gallerian puolella vasta hienoa graffaa onkin!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #7 : 11.05.2013 klo 17:22:04 »
Ja tuolla gallerian puolella vasta hienoa graffaa onkin!

No huh! Aivan upeaa kamaa siellä. Jos tuleva sarjis on tuota tasoa, niin oksat pois. Odotellaan innolla. Hyvä vihje Kypäriltä.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #8 : 12.05.2013 klo 16:20:07 »
No niin.

Onhan tuon sarjiksen englanninkielisissä sivuissa typoja ja yksittäisiä kielellisiä kömpelyyksiä, mutta olen kauttaaltaan vaikuttunut siitä työmäärästä mitä tuon sarjiksen teko on vaatinut. Ja se kokonaistunnelma tarinassa on jotain, mitä yritän epätoivoisesti tavoitella omissa sarjakuvissani. Tekijän nuoren iän huomioonottaen hänen taitonsa ovat häkellyttävät.

Toivon parasta mahdollista jatkoa - ja loppua - tarinalle. Minut nuo yli 400 sivua pitivät otteessaan hyvin.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #9 : 13.05.2013 klo 11:30:18 »
Erittäin, erittäin hieno.

En vielä ehtinyt katsoa kuin kymmenen sivua, lukea en sitäkään. Odotan, että saisin jostain vapaa-aikaa lukeakseni, mutta toisaalta olen luvannut vapaa-aikanani piirtää sarjakuvaa. Että saattaa jäädä silleen.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #10 : 06.11.2013 klo 02:34:10 »
Muuten! Päättyi nyt sitten tämä äskettäin (valloittavan omituinen oli), ja kuun alossa alkoi Sundbergin uusi nettisarjakuva Stand Still, Stay SIlent.

Kuten nimestä voipi päätellä, tämä onkin sitten kokonaan lontooksi. Tyylilaji on ilmeisesti post-apoa, mistä en oikeastaan hirveästi välitä (...minne katosi Asimov, Heinlein, Clarke? mitä kertoo kulttuuristamme samaisen kulttuurin graafisesti näyttävillä raunioilla hekumoivan tulevaisuusfanttasian suosio, kuin 'paluussa keskiaikaan' olisi muka jotain romanttista? jos kertoo yhtään mitään, niin varmaan jotain masentavaa luulen ma, mutta toivottavasti mikään tuskin kertoo mistään mitään).

Mutta, olihan edellinen sarjakuva sinänsä niin hieno että pakkohan tämä on webbisarjisten lukulistallein ainakin kokeeksi ottaa.

Julkaisutahti edelleen varsin kunnioitusta herättävän tiheä, neljästi viikossa. Tai no, onhan 3/vko nykyään jonkinmoinen yleinen standardi.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 klo 02:39:30 kirjoittanut Mambrinon kypäri »

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #11 : 06.11.2013 klo 08:14:12 »
...minne katosi Asimov, Heinlein, Clarke? mitä kertoo kulttuuristamme samaisen kulttuurin graafisesti näyttävillä raunioilla hekumoivan tulevaisuusfanttasian suosio, kuin 'paluussa keskiaikaan' olisi muka jotain romanttista?..
Hyvä huomio Mambrinon kypäriltä. Täytyi oikein pysähtyä miettimään mikä itseäni tuonkaltaisessa visiossa viehättää...
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #12 : 06.11.2013 klo 20:49:14 »
Olen seuraillut Punahännän unta - tai pitäisikö sanoa A Redtail's Dreamia, koska englanninkielistä versiota minä olen suosinut - päivittäin siitä lähtien kun Kypäri siitä vinkkasi. Se on ensi keväänä ilmestymässä ihan painettuna kirjana. Tilauksia kirjasta sai tehdä syyskuun aikana. Olisin mielelläni pistänyt itsekin tilauksen menemään, jos vain taloudellinen tilanteeni sen olisi sallinut/sallisi. Sundbergin Minna on kuitenkin lupaillut, että keväällä, kun kirja ilmestyy, hän pistää vielä pystyyn jonkinlaisen nettikaupan johon tulee lisää kappaleita myyntiin.

Stand Still, Stay Silent (SSSS) on nyt sitten minulla bookmarkattuna. Hirvittää vain että kun aRTD:kin oli yli 500-sivuinen ja SSSS:stä tekijä on lupaillut vielä isompaa eeposta... että tuleekohan ikinä loppua vai jatkuuko tarina hamaan tulevaisuuteen asti?

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #13 : 23.04.2014 klo 18:32:33 »
Printtiversio näkyy tosiaan ilmestyneen, joukkorahoituksella kustannettu. 600 sivua, 4-väri, 75€. Sivukoosta ei mainintaa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Minna Sundberg (Stand Still. Stay Silent, Punahännän uni ym.)
« Vastaus #14 : 23.04.2014 klo 21:14:08 »
Himottaisi ostaa, kyllä, mutta kun talouteni ei ole vieläkään parhaassa jamassa. Toinen minulle paha seikka on, että osto vaatii PayPal-tilin. No, on minulla semmoinen kyllä, mutta ei tee mieli käyttää sitä enää yhden ikävän tapauksen jälkeen, jossa rahat eivät ilmeisesti saapuneetkaan perille myyjän tilille vaikka mielestäni näpyttelin kaikki tiedot oikein. Rahat meni, tavara jäi saamatta. Tuokin yksi tapaus riitti musertamaan mielikuvani PayPalista luotettavana maksutapana.

(10 minuuttia myöhemmin)

Äh, helkkari, mitä tässä suremaan. Tein tilisiirron PayPal-tililleni. On minulla sen verran rahaa että voin tuon kirjan ostaa.

Toivottavasti menee kaikki nappiin.