Kirjoittaja Aihe: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)  (Luettu 14569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 684
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #30 : 02.04.2013 klo 09:44:16 »
Minulle tuo kyllä osui aluksi. En nimittäin almanakkaa juurikaan vilkuile ja ei ollut tietoa aprillipäivä eilen. "Uutista" miettiessäni tarkemmin alkoi oudoksuttaa muutama asia. Kansitaide jo valmiina ensimmäiseen numeroon vaikka asia uunituore. Toinen oli mikä logiikka on hankkia oikeudet sukunimetömään hahmoon eikä muuhun tuotantoon, hinnanhan olisi täytynyt olla aivan posketon koska Tex kuitenkin tahkoaa rahaa euroopassa ilmeisen mukavasti.

Hyvin oli aprillaus suunniteltu!

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 393
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #31 : 02.04.2013 klo 09:56:50 »
Aprillipilaetikettiin pitäisi kuulua, että ne, jotka hoksaavat pilan, eivät heti ensimmäisellä sivulla sitä huutele. Toki osa törmäsi varmaan etusivun uutiseen, jossa ei ole kommentteja.

 
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #32 : 02.04.2013 klo 12:45:17 »
Aprillipilaetikettiin pitäisi kuulua, että ne, jotka hoksaavat pilan, eivät heti ensimmäisellä sivulla sitä huutele.

Samaa mieltä.

Aprillipilat ovat nykyään liian hyviä! Ainakin viitenä viime vuotena on käynyt niin, että ensin aamulla suurin piirtein läiskii itseään poskille aprillipäivään sparraten, useita kertoja puhisten, että "nytonaprillipäivä et sitten mene yhteenkään koukkuun nyt on aprillipäivä et sitten mene yhteenkään koukkuun...!!!" Mutta silti menee heti, tämäkin upposi täysin sukkana, ja Berlusconi-elementti oli nerokas silaus. Hienoa työtä, tekijät!

Pelottavintahan näissä on se jälki-itsetutkiskeluvaihe: "Onko minua tosiaan näin helppo kusettaa? Olenko samanlainen lammas kuin muut? Olisinko 30-luvun Saksassa sittenkin ollut käsi ojossa siinä missä muutkin?"

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #33 : 02.04.2013 klo 13:03:57 »
Älkää viittikö urputtaa turhasta taas. Ei aprillipila mee pilalle jos vaik sattuis "ensimmäisellä sivulla" jotain sen suuntast sanoon, että onkohan tää totta. Ainaskin mä menin ekax halpaan, mutta sit huomasin tuolla jonkun sanovan, et saattaa olla aprillipilaa. Tex Killer ainakin sano  ensimmäisellä sivulla, et voisko olla aprillipilaa omassa sproilerissaan.  Mitä hiton välii sillä on. Haloo pahvit!
Mua ainaskin oli helppo kusettaa. So what!
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013 klo 13:10:03 kirjoittanut Orjan May »

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #34 : 02.04.2013 klo 16:27:24 »
Viitsitäänpäs, menee, on välii ja so that.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #35 : 02.04.2013 klo 17:25:31 »
Mutta kun Killerin viesti ei ollut alunperin spoilerissa. Minäkään en suorasti paljastanut pilaa, vaan viittasin TexKillerin spoileriin kuin siellä olisi jotain syväluotaavaa spoilaavaa analyysiä.  :laugh:
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #36 : 02.04.2013 klo 18:04:23 »
 TexKillerin sproilerissa luki seuraavasti aivan etusivulla:" Ettei kyseessä olisi siltikin aprillipila?"

Eikä Michael Riddlekään kuten hän itsekkin totesi suoranaisesti paljastanut sitä. Enkä kait mäkään? ???

Tuosta TexKillerin sproilerista mä sen itsekkin hokasin lopulta , että ai niin, on aprillipäivä..oiskohan tää...!

Mutta jokatapauxes aivan loistava sellainen ja kusetus onnistu mun kohdalla.  Joten syyllisiä joidenkin kvaakkilaisten aurinkoisen päivän pilaamiseen ja aprilliyllärin pilaamiseen ei tarvii etsiä. Tehkää sekin aika jotain järkevää! :P
Peace brothers!
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013 klo 18:09:53 kirjoittanut Orjan May »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #37 : 02.04.2013 klo 18:49:18 »
Parasta hyvässä aprillipilassa on, että sillä hetkellä kun aprillipilaa lukee ja jos se on jotain tosi ikävää, joka saa suonissa mustan veren kuohaisemaan lähelle kiehumispistettä. Ei ole väliä sillä, kuinka kauan kestää, että tajuaa pilaa pilaksi, vaikka itse kyllä tykkäisin sellaisestakin aprillipilasta joka jäisi kaivelemaan aprillipäivän jälkeenkin.

Mä kun pelailen aina silloin tällöin tuota Diabloa PC:llä.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-auction-house-to-close

Toi sivusto oli tehnyt tommosen aprillipilan, jonka meikä otti heti täydestä, mutta sitten (n. muutama minuutin kuluttua) muistinkin, että olikin aprillipäivä, mutta oli pakko mennä tarkastamaan toi varmuuden vuoksi. Siis osui ja upposi.
Ainoa aprillipila joka on mennyt läpi meikäläiseen pitkään aikaan. Yleensä se olen minä, joka teen noita piloja kavereille.

Noissa ikävän uutisen aprillipiloissa on se hyvä puoli, kun tajuaa sen aprillipilaksi, niin syvä rauha laskeutuu sielun päälle ja on onnellinen, että tuo ikävä asia, jonka luuli todeksi olikin aprillia. Sen jälkeen tulee häpeä...miksi mä menin tähän jekkuun...kyllähän toi olis pitänyt tajuta heti pilaksi. Ihmisaivot on vaan suunniteltu niin, että uskotaan painettua tekstiä, vaikka olis toitottanut koko päivän, että älä usko mihinkään tänään...kaikki on aprillipilaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #38 : 02.04.2013 klo 19:38:53 »
Minä olen ottanut tavaksi metsästää kotimaisia aprillipiloja, Kvaak taisi olla hyvä ykkönen kun julkaisi omansa heti puolen yön jälkeen.

Voisitte ensi vuonna julkaista kaksi uutista, saisi pähkäillä kumpi niistä on se aprillipila. :)

Parhaita olivat ennen muinoin semmoiset että immeisiä jallitettiin jonottomaan "ilmaista jotain" jonnekin, nykyään: "Suomessa jalostettiin kuoreton perunalajike", pyh.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #39 : 02.04.2013 klo 19:47:41 »
Parhaita olivat ennen muinoin semmoiset että immeisiä jallitettiin jonottomaan "ilmaista jotain" jonnekin, nykyään: "Suomessa jalostettiin kuoreton perunalajike", pyh.

Kuten Free Comic Book Dayn rantautuminen Suomeen?

Tietääkseni muutama harva urhea sitäkin kokeili, huonoin tuloksin.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #40 : 02.04.2013 klo 20:39:56 »
Minä olen ottanut tavaksi metsästää kotimaisia aprillipiloja, Kvaak taisi olla hyvä ykkönen kun julkaisi omansa heti puolen yön jälkeen.

Voisitte ensi vuonna julkaista kaksi uutista, saisi pähkäillä kumpi niistä on se aprillipila. :)

Parhaita olivat ennen muinoin semmoiset että immeisiä jallitettiin jonottomaan "ilmaista jotain" jonnekin, nykyään: "Suomessa jalostettiin kuoreton perunalajike", pyh.
Tossa on yksi vaara, kun pistää ihmisiä jonottelemaan ja menemään jonnekin. Joutuu pian maksamaan ihmisten bensalaskut ja muuta mukavaa. En uskaltais tehdä.
Eikös joku lintubongari meinannut järjestää vahingossa monelle bongarille hätäisen lähdön aprillipäivänä, kun joku harvinainen lintu oli kuulemma tullut kääntymään Suomessa. Onneksi tajusi mokansa sai ilmotettua ajoissa virheestään. Siinä olisi voinut tulla turpiin.

Muuten yksi pila lähisukulaisille olisi aika paha. Viikko sitten sain veroehdotuksen verovirastolta eli tuli aika lähelllä aprillipäivää. Voisi kopioida esim. isän tai äidin oman veroilmoituksen, mutta muuttelis ne veronpalautukset mätkyiksi ja todella isoiksi. Siinä olis vanhemmilla varmaan pikkasen huuli pyöreenä. Mutta en suosittele sitä sydänsairauksista kärsiville vanhemmille...voi tulla sairaalakäynti, kun alkaa tykyttelemään.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013 klo 20:47:12 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #41 : 02.04.2013 klo 20:42:49 »
Tuosta "aprillipilan etiketistä" tuli vaan mieleen; en tiedä moniko teistä on pelannut "murhaajaa", tuota silmänisku-peliä , mutta siinä on on sama idea; jos "murhatuksi" tullut samalla silmänräpäyksellä kailottaa olevansa kuollut, niin murhaaja on helpompi tunnistaa. Taas jos hetken viivyttää, niin lisää peliin jännitystä. Onhan se tietysti itse kullekin mukava oivallus, "että hei, täähän on aprillipilaa"; mutta voihan sitä siinä vaiheessa vaan lähteä lyömään lisää löylyä ja katsella, miten muut reagoi. Teki nyt sitten niin tai, ei kai kumpaakaan voi moittia, mutta ehkä jännempää kaikkien kannalta olisi yrittää peliä/narutusta jatkaa mahdollisimman pitkään.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 608
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #42 : 02.04.2013 klo 21:08:13 »
Joop, mieleen tulee viimesyksyinen kirjabloggaajien tempaus jossa joukko blogeja kirjoitti huuhaa-arvioita tutuista kirjoista...ja kommentoijat lähtivät täysillä kehittelemään lisätvistejä ja muuta hauskaa niihin arvioihin, niin bloggaajallakin oli hauska katsoa mihin suuntaan juttu kulki...

Itse en hämääntynyt jutusta kun olin tätä ennen lukenut muulta sivustolta juttua aprillipiloista ja siinä vaiheessa kun Kvaakiin suuntasin niin ajatus oli että mitäköhän tällä kertaa on keksitty :)
Hieno pila kuitenkin.

Ja eikös noissa kuorettomissa perunoissakin ollut jokin juttu että piti ottaa yhteyttä johonkin kasvatusseuraan tms.?

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #43 : 02.04.2013 klo 21:54:14 »
Aprillipilan perinteisiin tosiaan kuuluu kansan juoksuttaminen, sittemmin kansan laiskistumisen myötä lisähoukutuksia oli ideoitava pullakahveista ja rokkapadoista.

Kvaakin kävijöitä pyrittiin aktivoimaan kysymysten esittämiseen ja sekin kanavoitiin varmuuden vuoksi tähän ketjuun. Olisihan se voinut Egmontilla aamutuimaan hymyilyttää, mikäli joku olisi tästä oikeasti äitynyt viestittelemään.

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Jonah Hex ja Tex (Kvaak-aprillipila 2013)
« Vastaus #44 : 02.04.2013 klo 22:13:13 »
Viime vuonna oli perunan kotikasvatuksesta tälläinen aprillijutska: http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/ministerio-kieltaa-perunan-kotikasvatuksen-suomessa/1182572

Hyvinkin pitkälle meni halpaan, kun FB-ssa levisi. Mietin jo että mitähän ne sheriffit meidänkin kasvimaalla tekis jos perunoita löytäis?
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää