Kirjoittaja Aihe: Etsitään piirtäjää  (Luettu 1690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raimonio

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Etsitään piirtäjää
« : 06.04.2012 klo 11:21:06 »
Tervehdys :)
Olen kirjailijan/käsikirjoittajan alku ja haaveenani on pitkään ollut kirjoittaa sarjakuva. Tarina on kehkeytynyt mielessäni jo vuodenpäivät, kunnes nyt tuli pakottava tarve saada se paperille. Ainoa ongelma on se, että en osaa piirtää. Tämän vuoksi tarvitsisin tasavertaisen kumppanin projektini valmiiksi saattamiseen.

Etsin henkilöä, joka kokee töidensä jäljen riittävän julkaisuun asti, vaikka ei ole siihen pisteeseen elämässään vielä välttämättä päässytkään. Projekti olisi meidän yhteinen todiste kyvyistämme. Tavoitteena sarjakuvan julkaisu. Englanninkieli ei ole ongelma, mutta alkuperäinen teos tulisi olemaan suomenkielellä, josta se sitten käännettäisiin. Piirtotyylillä ei sinänsä ole väliä, minulle kelpaa mikä tahansa mangatyylisestä normaaliin ja normaalista hieman friikimpäänkin. Pilapiirrokset ovat asia erikseen. Muutamaa rotuihin ja päähahmoihin liittyvää ulkonäköseikkaa lukuunottamatta olen valmis antamaan taitelijalle vapaat kädet. Minä luon maailman rakenteet ja sinä päätät, miltä se näyttää.

Tarinaa kuvaavia sanoja ovat eeppinen, fantasia, sota ja henkinen kehitys. Mielessäni on kehittynyt rikas fantasiamaailma ja kertomus sen sisälle. Kyseessä ei ole normi aivoton fantasiamättö vaan enemmänkin hengellinen ja omaperäinen eepos. Päähahmona on nuori ihminen, jonka mestari on jättänyt hänet yksin maailmaan löytämään itsensä.

Tarina on valmis alusta loppuun kaikkine juonenkäänteineen, olen alkanut kirjoittamaan sitä jo paperille. En ole täysin varma, kuinka pitkissä osissa se tulisi kirjoittaa ja kuinka pitkä siitä tarkalleenottaen tulee. Ykköstavoite olisi tehdä ensimmäisestä osasta myyntikelpoinen ja alkaa miettimään vasta sen jälkeen jatkoa. En pyydäkään piirtäjältä enempää panostusta, kuin ensimmäisen osan verran. Jos homma kaatuu siihen, kannattaa se jättää sikseen. Ensimmäinen osa tulisi olemaan vähän päälle 70 sivua. Koska minulla ei ole juurikaan kokemusta tai tietämystä sarjakuvien tekemisestä, voidaan sivumäärästä ja kaikesta muustakin keskustella.

Itselläni on kokemusta kirjoittamisesta elokuvakäsikirjoituksen, novelleiden ja muutaman kirjan verran. En ole yrittänyt saada vielä mitään julkaistuksi. Tällä hetkellä on työn alla kirja, jota aion viedä eteenpäin tämän vuoden aikana. Sattuneesta syystä kirjan työstäminen on kuitenkin tauolla seuraavat puoli vuotta. Tämän johdosta minulla olisi nyt hyvää aikaa kirjoittaa sarjakuva.

Jos sinusta tuntuu, että kykysi ovat riittävät ja tarvitset projektin, jossa kokeilla siipiäsi, ota yhteyttä! Asioista voidaan keskustella ilman sitoumuksia.