Äänestys

Poistetaanko tähdet galleriasta?

Kyllä
10 (27%)
Ei
20 (54.1%)
Ihan sama
7 (18.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 29.02.2012 klo 20:16:31

Kirjoittaja Aihe: Galleria: Tähtien antaminen  (Luettu 32147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Galleria: Tähtien antaminen
« Vastaus #45 : 08.02.2012 klo 09:01:10 »
Eipä ole liiemmin tullut asiattomia kommentteja vastaan, mitä olen noita seurannut. Joten suuresta ongelmasta ei ole puhe.

Kummaa. Minulla taas ainakun vaivaudun tuonne Galleriaan, niin siellä on joku tappelu menossa. Tosin minä en siellä enää hirveästi käy. Koska siellä tapeltiin, ja minä kyllästyin. Tai sitten keskustelu on olematonta.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #46 : 08.02.2012 klo 11:18:15 »
Eipä ole liiemmin tullut asiattomia kommentteja vastaan, mitä olen noita seurannut. Joten suuresta ongelmasta ei ole puhe.

niitäkin valvotaan nimimerkillä" 5 varoitusta aiheesta antanut".

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #47 : 08.02.2012 klo 11:30:50 »
Aika pahaa elitismiä kyllä tuo sinun kommenttisi Reima.
Ei ole. Se on ihan totta. On erittäin helppo nähdä mitä (kuva)aiheita tai millaista piirtämistä Gallerian arvosteluissa suositaan. Voi tietenkin ajatella postmodernisti että kaikki taide (siis mitä kukakin keksii sutata) on hyvää, mutta voi myös ajatella että asiaa harrastamalla silmä ja ymmärrys kehityy.

Sitä paitsi varoin tarkoituksella arvottamasta sitä että osa tähdittäjistä ei osaa erottaa hyvää ja huonoa toisistaan. Se on ihan normaalia ja OK. ...Mutta se johtaa juuri siihen että tähdet kertovat SUOSIOSTA ja arvostelijoista, eivät niinkään niiden kuvien taiteellisista ansioista (asioista jotka tekijää saattavat kiinnostaa enemmän).
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #48 : 08.02.2012 klo 14:01:10 »
Ehdotan että nimetään siis Virallinen Ja Arvovaltainen Taideraati TM, jonka tehtävänä on antaa Viralliset Ja Asiantuntevat Taiderviot TM galleriatöistä. Eli siis tähdittää nuo.

Oikeus antaa tähtiä poistetaan kaikilta muilta koska näiden mielipide voi olla väärä! Ja eikä ne moukat mitään mistään tiedä.

En tiedä sitten pitäisikö minun jatkossa pitää tupani kiinni myös varsinaisen foorumin puolella? Voihan olla että tällaisen diletantin mielipide on väärä ja siten jäävi.

Joo, ei ole elitismiä tuo sinun komenttisi. Ei...

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #49 : 08.02.2012 klo 17:34:08 »
Oikeus antaa tähtiä poistetaan kaikilta muilta koska näiden mielipide voi olla väärä! Ja eikä ne moukat mitään mistään tiedä.
Höpö höpö. Mielipide ei voi olla väärä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #50 : 08.02.2012 klo 21:10:55 »
Kyllä sinusta:
Tähtiä  antavat myös sellaiset ihmiset jotka eivät osaa erottaa hyvää ja huonoa toisistaan.

Ihan selvästihän tuossa sanotaan että osalla ihmisistä on väärä mielipide koska heidän subjektiivisen makunsa on valinnut huonon hyväksi. Tai toisinpäin.

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #51 : 08.02.2012 klo 23:33:42 »
Lainaus
Tähtiä antavat myös sellaiset ihmiset jotka eivät osaa erottaa hyvää ja huonoa toisistaan.
Kyllä sinusta:
Ihan selvästihän tuossa sanotaan että osalla ihmisistä on väärä mielipide koska heidän subjektiivisen makunsa on valinnut huonon hyväksi. Tai toisinpäin.
Ei sanota.

1) En pidä 1,2,3,4 tai 5 tähteä mielipiteenä. (Se on parhaimmillaankin vain ele tms.)
2) Tähdellä ilmaistu tykkääminen on piirtäjän kannalta vähän turhaa koska siitä ei voi päätellä mitään, mikä auttaisi parantamaan työtä. Annettu tähtimäärä voi riippua esimerkiksi siitä millä tuulella arvostelija on tai mitä musiikkia hän kuuntelee.
3) Tähdistä voi päätellä AINOASTAAN miten suosittu tai pidetty kuva on.
4) On ok pitää tai olla pitämättä kuvasta. Se joka tykkää ei ole sen oikeammassa kuin se joka ei tykkää. Tykkääminen ei myöskään vaadi minkään tason ymmärtämistä, yksilöidyn mielipiteen esittäminen ja perustelu sen sijaan vaatii.
5) Mielipide, sikäli kun joku sellaisen esittää, ei voi olla väärä (eikä oikea).

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #52 : 09.02.2012 klo 08:04:51 »
Kyllä tässä nyt on selvää, että te moukat pidätte suunne kiinni Kvaakissa, ja minä puhun jatkossa, koska minä olen oikeassa ja olen aina ollut.

(Ei, tämä ei ollut vitsi. Pois sieltä galleriasta.)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #53 : 09.02.2012 klo 09:01:23 »
^Jaa, no kerropas sitten miksi tuon kuvasi alapuolella olevan tekstin mukaan Gabriel Sylar on täällä sanomassa "puliukko"?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #54 : 10.02.2012 klo 23:29:04 »
Se on sanaleikki. Bum ja boom kuulostavat suomalaisittain niin samalta...Ja se on hauskaa!

Ja ettei synny väärinkäsitystä, niin edellinen viestini siis oli vitsi. Tuolta minusta Reima vähän kuulostaa...ehkä hänen olisi nyt pitänyt miettiä sanavalintaansa. Minä ymmärrän, tai ainakin luulen ymmärtäväni, mitä hän tarkoittaa.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012 klo 23:33:37 kirjoittanut Michael Riddle »

judea

• Vieras
« Vastaus #55 : 11.02.2012 klo 13:30:30 »
Mielestäni jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Yksinkertaista olisi vain

peukku ylös = pidän työstäsi
                  tai
peukku alas = työssäsi on jotain josta en pidä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #56 : 13.02.2012 klo 08:48:08 »
Mielestäni jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Yksinkertaista olisi vain

peukku ylös = pidän työstäsi
                  tai
peukku alas = työssäsi on jotain josta en pidä.

Jotta tätä keskustelua ei käydä taas vuoden päästä, olisi ihan järkevää, jos olisi vain vaihtoehto peukku ylös, jota voisi painaa jos tykkää, jos ei, niin ei.

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #57 : 22.02.2012 klo 14:22:53 »
Judealla on kunnon idea.  :)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #58 : 11.03.2012 klo 10:50:58 »
Taas tuli vastaan töitä, joissa oli niin vähän tähtiarvosteluja, että pystyi oman tähtimäärän mukaan varmasti sanomaan, että yhdellä tähden (kiusanteko)arvostelu on joukossa. Teknisesti ainakin hienoja töitä. Kannustavuus kyllä katoaa. Ehkä koko tähtisysteemi kannattaisi poistaa, koska niitä muitakin epäkohtia kuin kiusanteko oli havaittu (tekijän sosiaalinen suosio vaikuttaa tms.)

Perusteltu kritiikki lienee ainoa todellinen palaute, mitä galleriassa voi saada, mutta siihen harva vaivautuu, koska kunnon kritiikin kirjoittaminen on isohko vaiva.

Toisaalta, aika moni näyttää antavan myös kokonaisarviota jostain asiasta, joka liittyy sisällön miellyttävyyteen. Tavallaan huono kuva mieleisestä aiheesta näkyy olevan parempi kuin loistava kuva epämiellyttävästä aiheesta.

Kimurantti juttu. Luulen, että tämä on muualla ratkaistu, mutta miten? Ammattilaisten foorumit eivät kelpaa malliksi, koska yleisön suhtautuminen on varsin toisenlaista kuin täällä.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #59 : 11.03.2012 klo 12:19:24 »
Äänestys päättyi ihan huomaamatta, mutta muutoksen vastustus oli voimakasta, niin ei jännityskään säilynyt.

Ehdotuksia ei vielä voida toteuttaa, mutta pidetään mielessä.