Äänestys

Poistetaanko tähdet galleriasta?

Kyllä
10 (27%)
Ei
20 (54.1%)
Ihan sama
7 (18.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 29.02.2012 klo 20:16:31

Kirjoittaja Aihe: Galleria: Tähtien antaminen  (Luettu 32145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
Vs: Galleria: Tähtien antaminen
« Vastaus #30 : 07.02.2012 klo 09:03:56 »
Ne saa jo näkyviin. Klikkaa "Näytä arvostelut".

Täh? Oho. Kiitos vinkistä. Vaihteeksi en ole käyttöohjeita lukenut ;-)

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #31 : 07.02.2012 klo 09:11:09 »
Ne saa jo näkyviin. Klikkaa "Näytä arvostelut".

Mistäs tuollainen linkki löytyy? Ei ole osunut silmään.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #32 : 07.02.2012 klo 09:19:44 »
Mistäs tuollainen linkki löytyy? Ei ole osunut silmään.

Siinä "Arvostele kuva" -linkin oikealla puolella heti.

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #33 : 07.02.2012 klo 09:24:34 »
Siinä "Arvostele kuva" -linkin oikealla puolella heti.

Ei mulla vaan näy. Käytän firefoxia, jos se olis selaimesta kiinni.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #34 : 07.02.2012 klo 09:28:37 »
Ei minullakaan. Olisiko joku ylläpidon optio ennemminkin?

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #35 : 07.02.2012 klo 09:48:32 »
Jeps, taitaa tosiaan olla ylläpidon juttuja tuo, kun en löydä sellaista painiketta minäkään. Furinin idea on mielestäni kuitenkin hyvä ja kannatettava.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #36 : 07.02.2012 klo 09:54:03 »
Ei minullakaan. Olisiko joku ylläpidon optio ennemminkin?

On ylläpidon funktio. Kyllä, näen kuka antaa kenelle ja mitä, tyypilliseen tapaan kyseessä on muutama vähemmistöön kuuluva taho jotka väärinkäyttävät tähditysjärjestelmää syistään.
Itse en ole keksinyt muuta selitystä kuin jonkinasteisen "ammatillisen" kateuden ja kypsymättömyyden(osalla toki digitaalisuuden kirosanan).

Itse en lähtisi poistamaan anonyymiyttä tähtien annolta, nytkin useampi antaa tähden kuin selittää miksi kuva on hyvä /huono.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #37 : 07.02.2012 klo 10:00:49 »
Aha, tuolla oli eräällä ryhmällä enemmän oikeuksia kuin olisi pitänyt olla.

Arvostelujen näkyminen liittyy gallerian hallintaan, enkä voi teille antaa siihen oikeuksia. Valitan.

Gallerian valvojiksi otetaan halukkaita käyttäjiä.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #38 : 07.02.2012 klo 11:05:52 »
On ylläpidon funktio. Kyllä, näen kuka antaa kenelle ja mitä, tyypilliseen tapaan kyseessä on muutama vähemmistöön kuuluva taho jotka väärinkäyttävät tähditysjärjestelmää syistään.
Itse en ole keksinyt muuta selitystä kuin jonkinasteisen "ammatillisen" kateuden ja kypsymättömyyden(osalla toki digitaalisuuden kirosanan).

Itse en lähtisi poistamaan anonyymiyttä tähtien annolta, nytkin useampi antaa tähden kuin selittää miksi kuva on hyvä /huono.

Minusta ihan hyvä juttu, etten käyttäjänä tiedä kuka on tähdittänyt milläkin lailla. Eipä tule antipatioita turhasta. Vain kommenteilla on merkitystä, koska siellä se todellinen kritiikki annetaan (jos annetaan). Jos joku antaa ykköstähtiä silkkaa ilkeyttään tai kateuttaan, on hänellä varmasti suurempiakin ongelmia itsensä kanssa.

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 07.02.2012 klo 11:32:53 »
Minusta ihan hyvä juttu, etten käyttäjänä tiedä kuka on tähdittänyt milläkin lailla. Eipä tule antipatioita turhasta. Vain kommenteilla on merkitystä, koska siellä se todellinen kritiikki annetaan (jos annetaan). Jos joku antaa ykköstähtiä silkkaa ilkeyttään tai kateuttaan, on hänellä varmasti suurempiakin ongelmia itsensä kanssa.

Tuohan on ihan totta. Mutta näin tavallisen tallaajan on vaikea saada kommentteja töistään. Toki niitä saattaa muutaman saada, mutta monesti tähditys on ainoa arvostelu, jonka saa.

Enkä nyt syyllistä kommentoijia tai yleistä kommentoimattomuutta, sillä en itsekään ole siinä kovin paljoa kunnostautunut. On vaikeaa keksiä sopivaa sanottavaa kuvasta, joka on ihan kiva. Tällöin esim. kolme tähteä on minusta parempi ratkaisu, kuin olla arvostelematta lainkaan.

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #40 : 07.02.2012 klo 12:27:55 »
Minusta ihan hyvä juttu, etten käyttäjänä tiedä kuka on tähdittänyt milläkin lailla. Eipä tule antipatioita turhasta.
Aivan. Minä ylläpitäjänä sain paiseita nähdessäni montako tähteä kaverit työstäni antavat. EIkä kyse ole mielestäni niinkään herkkähipiäisyydestä kuin "mitä vittua?" -reaktiosta.

Vain kommenteilla on merkitystä, koska siellä se todellinen kritiikki annetaan (jos annetaan).
Tähtiä  antavat myös sellaiset ihmiset jotka eivät osaa erottaa hyvää ja huonoa toisistaan. Esimerkiksi.
Tekijät taas eivät useinkaan kerro mihin ovat kuvalla  pyrkineet, joten sikälikin on vaikea sanoa miten lähelle tavoitetta ovat päässeet. Ja se juuri olisi mielestäni se "oikea" tähdittämisen peruste.

Tietenkin makuasioilla (tähdillä) on merkitystä, mutta luulen että moni tekijä hakee töidensä esittelyllä muutakin kuin yleisön suosiota. Tässä mielessä tähdet ovat kävijoiden ja palveluntarjoajan tuottamaa kuohua, jota taiteilijaparat yrittävät sitten kuitenkin jotenkin epätoivoisesti tulkita.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #41 : 07.02.2012 klo 12:30:28 »
Edelleenkin niitä inhoja ykkösiä voisi kuitenkin jakaa ja sehän oli ongelma.
Eihän se olisi mikään ongelma, sillä kyllä yksi tähtikin on ihan hyvä, jos kaksi tähteä on tosi hyvä.

Minusta ihan hyvä juttu, etten käyttäjänä tiedä kuka on tähdittänyt milläkin lailla. Eipä tule antipatioita turhasta.
Aivan. Minä ylläpitäjänä sain paiseita nähdessäni montako tähteä kaverit työstäni antavat. EIkä kyse ole mielestäni niinkään herkkähipiäisyydestä kuin "mitä vittua?" -reaktiosta.

Vain kommenteilla on merkitystä, koska siellä se todellinen kritiikki annetaan (jos annetaan).
Tähtiä  antavat myös sellaiset ihmiset jotka eivät osaa erottaa hyvää ja huonoa toisistaan. Esimerkiksi.
Tekijät taas eivät useinkaan kerro mihin ovat kuvalla  pyrkineet, joten sikälikin on vaikea sanoa miten lähelle tavoitetta ovat päässeet. Ja se juuri olisi mielestäni se "oikea" tähdittämisen peruste.

Tietenkin makuasioilla (tähdillä) on merkitystä, mutta luulen että moni tekijä hakee töidensä esittelyllä muutakin kuin yleisön suosiota. Tässä mielessä tähdet (ja niistä generoidut keskiarvot) ovat kävijoiden ja palveluntarjoajan tuottamaa kuohua, jota taiteilijaparat yrittävät sitten kuitenkin jotenkin epätoivoisesti tulkita.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #42 : 07.02.2012 klo 15:00:55 »
Joo, mikä pahempaa ja kansa aina välillä (aina?) äänestää väärin!  >:D

Aika pahaa elitismiä kyllä tuo sinun kommenttisi Reima.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #43 : 07.02.2012 klo 23:33:58 »
Minä en oikeastaan ymmärrä, mikä tässä tähtijärjestelmässä on ongelma? Mitä sitten vaikka jengi antaa vain yhden tähden? Miksi se ketään kiinnostaa? Minua ainakin piirtäjänä kammottaisi jos minut haukutaan pataluhaksi. Ei kritiikki siis haittaa vaan se että työn kohdalla käydään asiotonta keskustelua. Minusta pitäisi keskittyä keskustelujen valvontaan galleriassa, että ketään ei loukata tai mitään eikä siihen kuinka monta tähteä Heikki antaa muiden töille ja omilleen. Minusta kuitenkin aika harvoin on valvoja puuttunut tuolla käytyihin kinoihin. Tehostakaa valvontaa tässä asiassa, ja puhutaan sitten niistä tähdistä, sovitaanko niin? Mutta joo, mielestäni on yhdentekevää onko niitä tähtiä vai ei. Facebookmainen tykkää järjestelmä olisi minusta parempi. Sekin on tosin ihan sama.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #44 : 08.02.2012 klo 07:24:41 »
Eipä ole liiemmin tullut asiattomia kommentteja vastaan, mitä olen noita seurannut. Joten suuresta ongelmasta ei ole puhe.