En nyt tiedä, onko syy niinkään siinä, että Ivrea on julkaissut ns. brändisarjoja. Kuten VNaomi kirjoitti, onnistui Ivrea julkaisemaan montakin pokkaria ennen uutta hiipumista.
Jos ajatellaan, että Tammen tyylin mukainen strategia on parempi siksi, että markettimangan ostaja ei näitä brändejä tunne, niin ei kai ole väliä, oliko sitä "nimeä" sarjalla alun alkaenkaan. Luulen, että ostajien suhteen molemmat strategiat ovat Suomessa samalla viivalla ja erityisesti sisältö ratkaisee, kuinka sarja myy.
Aoha Riden kohdalla Ivrea varmaankin - valitettavasti - teki erheen. Turvallisempaa olisi ehkä ollut ottaa julkaisuun jokin pidempi shonen kolmetoistaosaisen teinirakkausshojon sijaan. Brändin tai sen puutteen sijaan ratkaisevaa tässä siis nimenomaan on sisältö, joka Aoha Riden kohdalla oli Suomen oloihin rohkea veto.
Tähän kun vielä yhdistää sen, että Ivrealla ei tainnut olla haluja usean pitkän sarjan yhtaikaiseen julkaisuun, niin yksi huti vaikuttaa paljon. Mutuna myös on vaikuttanut sille, että Suomen toimintaa on pidetty vain sivubisneksenä vailla pidemmän ajan toiminta-ajatusta. Todellisen sitoutumisen puuttuessa yksikin huti voi vaikuttaa suuresti koko toimintaan, kun kuitenkin isommat rahat saadaan muista maista.
Joitain samankaltaisuuksia Ivrean hommassa tuntuu olevan RW-kustannuksen toimintaan Suomessa. Sillä erolla tosin ainakin, että RW:n toiminnasta on Suomessa viestitty kiitettävästi, vaikka aina ei olekaan ollut tietoa, mitä Italiassa suunnitellaan ja mistä kenkä on milloinkin puristanut.