Kirjoittaja Aihe: Peter Bagge (Hate)  (Luettu 45366 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

R.Reipas

• Jäsen
  • Kvaak!
Peter Bagge (Hate)
« : 18.07.2003 klo 17:28:47 »
Tietääkö kukaan(ainahan joku) miten on käynyt Baggen Haten?
6 osa(...bites the bullet) on tullut markkinoille, mutta suomeen??

Ja haten jälkeenhän bagge aloitti jonkun Sweatshopin(???) teon, joten onkohan siitä kuulunut jotain.

Jossain vaiheessa kuulin hieman, että tuotanto yhtiö Fantagraphics olisi ollut vaikeuksissa, joten myös sen tukemat tuotokset olisivat siten pulassa.
Miten on mahtanut käydä Baggen ja hänen hulvattomien piirustustensa?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Peter Bagge (Hate)
« Vastaus #1 : 18.07.2003 klo 18:08:06 »
Like on luvannut jo vuosia Hatea lisää. Ei ole kuulunut.
Ensi syksyksi taas.
Sweatshopista ei ole mulla tietoa muuta kun mitä Jerrman Tähtivaeltajassa (2/03) on kirjoittanut: "...saa aiheestaanan irti vain munatonta pilailua".
Fantagraphicsilla oli hiukan ongelmia tässä kesän alussa, mutta niistä lienee jo suurelta osin selvitty.

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 19.07.2003 klo 19:36:26 »
Ajan tasalla pitää www.peterbagge.com - sinne siis kaikki VIHAiset.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 19.12.2004 klo 16:54:05 »
Ostin tässä taannoin Viha I:n, ja nyt luettuani sen huomasin siinä pari ikävää puutetta.

Sivun 8 tilalle on eksynyt sivu 62 ja sivun 81 tilalle sivu 27. Puuttuvia sivuja ei ole missään, vaan sivut 62 ja 27 on albumissa kahteen kertaan.

Esiintyykö sama ilmiö teidänkin albumeissanne eli onko koko painos susi, vai onko mulla vaan maanantaikappale?

Saapa nähdä joko Like ensi vuoden puolella saisi ulos jatkoa tällä loistavalle sarjakuvalle. Viha II:n piti ilmestyä jo keväällä, siirtyi sittemmin marraskuulle, muttei ilmestynyt silloinkaan.

xml

• Jäsen
« Vastaus #4 : 19.12.2004 klo 17:58:05 »
Esiintyykö sama ilmiö teidänkin albumeissanne eli onko koko painos susi, vai onko mulla vaan maanantaikappale?

Omani ainakin on kunnossa.

Eikös tuo Viha II ollut Liken julkaisuluetteloissa jo viime vuosituhannella. Sitkeästi on kuitenkin siellä pysynyt, ei ole pudonnut pois, joten ehkä jo ensi vuonna ilmestyy.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #5 : 19.12.2004 klo 17:58:31 »
Ei minun kappaleessani tuommoisia ole. Kaikki sivut on niin kuin pitääkin. Onko sulla kenties eri painos? "Painanut Like, 1996 Helsingissä".

Timo

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 19.12.2004 klo 18:12:28 »
Eikös tuommoisesta saa rahat takaisin /uuden tilalle? Rohkeesti vaan yhteyttä kustantajaan.

Asiasta melkein viidenteen: yksi lempivertailujani on lukea rinnakkain Mr Jeania ja Buddy Bradley-juttuja ja ajatella että siinä on kaksi samanikäistä, saman sukupolven heppua ja miten eri maailmassa he elävätkään...

Puhumattakaan Herra Jeanista, Päiväkirja albumista ja Minä Lewis Trondheimista yhtä aikaa. Kahdessa jälkimmäisessä kerrotaan jopa samoista tapahtumista eri näkökulmista. Mehevää...
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 19.12.2004 klo 18:27:17 »
Eikös tuommoisesta saa rahat takaisin /uuden tilalle? Rohkeesti vaan yhteyttä kustantajaan.

Maksoin 2.90 kirjakaupan alennusmyynnissä viime syksynä, ja painos on ollut loppuunmyyty jo ties kuinka kauan. Joten vois olla vähän röyhkeätä yrittää penätä Likeltä rahoja takaisin...  ;) Pitää tarkkailla divareita ja eiköhän sieltä kunnollinen kappale tule vastaan.

Mullakin lukee että "Painanut Like, 1996 Helsingissä". Outoa sikäli.

Puhumattakaan Herra Jeanista, Päiväkirja albumista ja Minä Lewis Trondheimista yhtä aikaa. Kahdessa jälkimmäisessä kerrotaan jopa samoista tapahtumista eri näkökulmista.

Ai jaa! Pitääpä hankkia toi jälkimmäinenkin. Viimeisin suomennettu Jean lienee muuten se jonka tekoprosessia Päiväkirjassa kuvaillaan. Siihen varmaan viittasitkin.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #8 : 19.12.2004 klo 19:12:58 »
Kyseessä on Liken sunnuntaipainos. Mun Viha I-kappaleessa ei ole kuin yksi sivu kahteen kertaan, en vain enää löydä (viitsi etsiä) mikä se on.

Saattaa olla että painoksen onnistuneet kappaleet oli kirjakauppamyynnissä, ja ketuiksi menneet on jaettu arvostelijoille ja alekorikauppaan.

"Like kustannus ei vastaa tilaamatta lähetetystä materiaalista. Eikä paljon muustakaan."

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #9 : 20.12.2004 klo 09:55:43 »
Kyllä tässä on kyse ihan tahattomasta sähellyksestä jossakin prosessin vaiheessa. Sivuthan präntätään painoarkeille ja sidotaan sitten joko koneellisesti tai käsin "vihkoiksi" joista edelleen sidotaan kirja. Sitomossa voi tapahtua aivan mitä tahansa.
Ei niitä erillisiä mogakipaleita pysty lajittelemaan joukosta, vaikka haluaisikin...
- Barack Obama

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #10 : 21.08.2005 klo 12:00:39 »
Buddy Does Seattle (The Complete Buddy Bradley Stories from "Hate" Comics Vol. I 1990-'94) milloin tuon jatko-osa ilmestyy?
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #11 : 22.08.2005 klo 10:45:45 »
Niin, ne loput ovat värillisiä, enkä osaa arvioida miten mahtaa väriversio pelata tuossa pokkarikoossa? Nuo kolme B5-kokoista koostetta numeroista 16 - 30 ovat joka tapauksessa vielä in print, eli siitä vaan sarjiskauppaan.
- Barack Obama

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #12 : 22.08.2005 klo 17:29:07 »
Buddy Go Home! ISBN: 1560972769
Buddy's Got Three Moms ISBN: 1560973358
Buddy Bites The Bullet ISBN: 156097415X
Pitänee kai sitten ostaa nuo.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2005 klo 17:32:06 kirjoittanut Heikki "VermeS" Heiska »
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #13 : 23.08.2005 klo 09:19:56 »
Hate annual 1 on aika kökkö, mutta uusin on todella pohjanoteeraus.
Sen sikaan tahtoisin kyllä lukea Sweatshop kuutosen, joka jäi sarjan viimeiseksi. Apocalypse Nerd:iä en myöskään ole nähnyt, liekö mistään kotoisin?
- Barack Obama

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #14 : 31.08.2005 klo 17:20:03 »
Buddy Bradley on hyvä. Olen lukenut tosin vain suomeksi julkaistut sarjat. "Bradleyt" oli erinomainen: lukiessa tuli koko tunneskaala käytyä läpi, välillä nauroin hysteerisesti ja välillä yritin kakoa palaa pois kurkustani. Perhehelvetin - sellaiseksi sitä voi kai sanoa - kuvaaminen oli viime kädessä aika realistista.

Ei ihme, että olen aina ollut tälläinen hapannaama - en ole ikinä voinut ottaa asioita sellaisina kuin ne ovat. Jotenkin vakuutin itseni siitä, että olen fiksumpi kuin muut. Ihan kuin vastaan inttäminen mitään muuttaisi. Mutta tässä tilanteessa minulla ei ole varaa langettaa tuomioita maailmalle, saati yrittää muuttaa sitä mieleisekseni! Minun täytyy oppia ottamaan iskuja vastaan! Lopettaa vastavirtaan uiminen... "Pelata jaetuilla korteilla", sitä sanontaa minä etsin...

Kaipa tässä on jotakin sellaista, mikä vetoaa tässä elämäntilanteessa.

"Hei, Buddy" oli sekin vielä oivallinen, mutta manageritarina ei oikein pudonnut. Ehkä sarjakuva toimii paremmin lyhyempinä episodeina?
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)