Kirjoittaja Aihe: Wacom Inkling  (Luettu 18108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hudu

  • Jäsen
  • Viestejä: 24
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #30 : 18.10.2011 klo 12:19:07 »
Löysin uuden arvostelun vielä omaa ko. vekotinta odottaessa ja odottavan aika tuntuu olevan todella pitkä  :) Tämän kuun lopussa kuulemma ehkä saattaa olla maahantuojalla näitä.
Tässä on vähän kuvaakin, millaista jälkeä syntyy Käyttämällä Wacomin Inklingiä.
Käyttämällä kuvaa Illustratorissa (itse käytän Inkscapea) tulee minun mielestä ihan kivaa jälkeä.
http://www.hranitzky.com/blog/wacom-inkling-hands-on.php

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #31 : 31.10.2011 klo 19:06:33 »
Wacomin facebook sivuilla sanotaan, että Inklingiä on rajatusti saatavilla Jenkkilässä vasta marraskuun puolivälissä. Kovasti pelkään, että Eurooppalaan tuote pääsee rajatusti vasta joulukuussa, vai onko sekin liian optimistinen pelko.. ?
-----

judea

  • Vieras
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #32 : 24.12.2011 klo 19:33:45 »
ON joulu. Pöydällä komeilee 5 pakettia jotka ovat minulle. Avaan ensimmäisen: Sukkia. Avaan toisen: Muutama elokuva. Avaan kolmannen: sarjiksia. Avaan neljännen: kyniä ja luonnoslehtiöitä. Avaan viidennen... WACOM INKLING... asennan ja se on mahtava peli.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #33 : 25.12.2011 klo 10:50:09 »
ON joulu. Pöydällä komeilee 5 pakettia jotka ovat minulle. Avaan ensimmäisen: Sukkia. Avaan toisen: Muutama elokuva. Avaan kolmannen: sarjiksia. Avaan neljännen: kyniä ja luonnoslehtiöitä. Avaan viidennen... WACOM INKLING... asennan ja se on mahtava peli.

Ei voisi olla kivempaa lahjaa!
*huokaus*  Vielä kestää ennenkuin itse saan ko. vempeleen. Mukava on kuitenkin kuulla, että Suomeen on saapuneet ensimmäiset Inklingit.

Olisi hauska nähdä millaista jälkeä sillä saa ja ehkä käyttökokemuksia. :)
-----

judea

  • Vieras
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #34 : 25.12.2011 klo 14:03:25 »
Ei voisi olla kivempaa lahjaa!
*huokaus*  Vielä kestää ennenkuin itse saan ko. vempeleen. Mukava on kuitenkin kuulla, että Suomeen on saapuneet ensimmäiset Inklingit.

Olisi hauska nähdä millaista jälkeä sillä saa ja ehkä käyttökokemuksia. :)

Ok, kokeilen väsätä jotain ja sitten kun olen vähän vielä totutellut niin kerron lisää.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #35 : 25.12.2011 klo 14:17:13 »
Ok, kokeilen väsätä jotain ja sitten kun olen vähän vielä totutellut niin kerron lisää.

Hienoa!
-----

judea

  • Vieras
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #36 : 09.01.2012 klo 20:04:13 »
Wacomia olen tässä harjoitellut käyttämään. Turha odottaa että sillä saisi koneelle tasan senlaista jälkeä kuin paperille, mutta yllätyin kuitenkin.

Inklingissä en pidä siitä että kun olet piirtämässä vasempaa laitaan vaikka puuta ja kun nostat kynän oikeaan laitaan pitää nostaa korkealle jotta se ei ota tietokoneelle sitä viivaa, kun siirtää kynää. Ottakka nyt tästä tolkkua.

Inklingissä voi säätää viivojen leveyttä ja luoda uusia layereita. Se on kätevä.

Tässä on 65% Inklingillä ja 35% hiirellä tehty työ. Kokeilen tehdä vielä mustavalkoisen kuvan ilman suuria muokkauksia ja sen rinnalle laitan alkuperäisen kuvan, niin näkee sen tarkkuuden miten hyvin tuolla saa tehtyä.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #37 : 10.01.2012 klo 16:43:22 »
Kiva tosiaan kuulla käyttökokemuksia ja nähdä kuva, jota on Inklingillä työstetty. Itse pistin mokoman laitteen nyt tilaukseen, mutta tuo kertomasi tuosta kynän siirtämisestä pistää kyllä vähän miettimään.

Oletko itse havainnut laitteen hyödyllisenä lisänä työskentelyssä? Mietin vain, että putoaako se kuriositeetti kategoriaan vai voiko sitä pitää oikeana työkaluna, joka helpottaa työskentelyä?

-----

judea

  • Vieras
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #38 : 10.01.2012 klo 22:57:00 »
Kiva tosiaan kuulla käyttökokemuksia ja nähdä kuva, jota on Inklingillä työstetty. Itse pistin mokoman laitteen nyt tilaukseen, mutta tuo kertomasi tuosta kynän siirtämisestä pistää kyllä vähän miettimään.

Oletko itse havainnut laitteen hyödyllisenä lisänä työskentelyssä? Mietin vain, että putoaako se kuriositeetti kategoriaan vai voiko sitä pitää oikeana työkaluna, joka helpottaa työskentelyä?



No se on vähän kiikun kaakun. Kyllä se helpottaa paljon, mutta en silti pidä sitä vanhan skanneri tekniikan veroisena. Tietenkin sitä pitä oppimaan käyttämään oikein.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #39 : 29.01.2013 klo 13:11:57 »
Pöhinä tämän laitten ympärillä taisi laantua. Näkyy kuitenkin olevan tarjoushinta nyt vähän pudonnut. Eli 139€:lla lähtis.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #40 : 15.09.2013 klo 14:01:02 »
Samantyylinen vähän edistyneempi(?) kone ja valmistaja: iSkitchnote
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #41 : 22.10.2013 klo 16:34:51 »



Helsingin lasipalatsin kirjastolla on tämä Wacomin hieno piirrospöytä. Kannattaa varata aikaa jos haluaa kokeilla. Ihan jännää tämä tällä piirtely on, vaikkei mitään valmista ole saanut aikaiseksi.

tertsi

  • Vieras
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #42 : 22.10.2013 klo 16:54:57 »


Helsingin lasipalatsin kirjastolla on tämä Wacomin hieno piirrospöytä. Kannattaa varata aikaa jos haluaa kokeilla. Ihan jännää tämä tällä piirtely on, vaikkei mitään valmista ole saanut aikaiseksi.
Mä luulin, että siellä on "oikea" piirtopöytä. Vai onko aiellä erilaisia piirtopöytiä?

Sandman

  • Jäsen
  • Viestejä: 61
Vs: Wacom Inkling
« Vastaus #43 : 15.06.2014 klo 22:42:38 »
Inkling tuli hankittua taannoin luonnostelukäyttöön ja kyllä se sen homman hoitaa ihan kelvollisesti, vaikka tarkkuus ei aivan vastaa alkuperäistä piirrosta. Tai ainakin se minulle on riittänyt, kun en muutenkaan luonnostele kovinkaan tarkasti vaikka luonnostelisin suoraan Clip Studiolla. Joitakin viivoja tai viivanpätkiä voi jäädä välillä pois, mutta kuten edellä totesin niin ei ole haitannut minua.

Inkling on helppo ottaa mukaan ja jäähän siitä sitten kuitenkin se mustekynäpiirros myös.  Skanneria en välitä enää käyttää sillä se vie vain pöytätilaa ja se kun on aina vähissä muutenkin. Mieluummin tuo kuin esim. tablet tai kannettava.