0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ja joku vielä kehtaa nimitellä heitä muumioiksi
Toisaalta ymmärrän kyllä Sarjakuvaseuraa, enkä vaadi sitä muuttumaan. Sen tavoitteenahan on omien nettisivujensa mukaan sarjakuvan arvostuksen lisääminen, joten se toimii omista lähtökohdistaan hyvinkin tarkoituksenmukaisesti ja viisaasti, jos pitää itsensä hieman elitistisenä ja vaikeasti lähestyttävänä. Tuskinpa se nimittäin lisää sarjakuvan arvostusta, jos kaikki mahdolliset keskenkasvuiset amatöörit saavat lisää näkyvyyttä. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitää näille amatööreillekin kuitenkin jotakin olla, ja juuri sen takia FinnishComicsDA on mielestäni oikeuttanut oman olemassaolonsa. Juuri samasta syystä kuulun itsekin kyseiseen ryhmään, vaikka en ihan teini enää olekaan; minä koen itseni amatööriksi, ja FinnishComicsDA:n joksikin, joka halusi minut siitä huolimatta.FinnishComicsDA on siis mielestäni aito vaihtoehtoElisa
Mitäpä jos lopettaisitte paskanjauhamisen ja alkaisitte vaikka sensijaan tekemään sarjakuvia?
Miksei myös kvaakkilaiset nuoret tekijät käyttäisi hyvänen aika tuollaista loistavaa mahdollisuutta hyväkseen ja senkun liittyisivät FCDA:han tai Devianartiin. Tosin Devianartisssa hukkuu valtavaan massaan, mutta.... eräs loistava taiteilija sanoi, että tuollaisissa portaaleissa kannattaa itse olla aktiivinen. Silloin saa kontakteja varmasti ja vierailijoita sivuillesi.
Aina ei toki tarvitse olla aktiivinen ikäänkuin olisi pakko suoltaa uutta materiaalia koko ajan. Minä olen esimerkiksi hidastanut tahtia melkoisesti ja olen tyytyväinen tuntematta mitäään suorituspaineita.
Tuokin on hyvin haasteellinen proplematiivinen ongelma mistä mainitsit, että nettipohjaiset tekijät nähdään eritavalla kuin "oikea sarjakuva". Näin se useasti on mutta sen ei tarvitsisi olla.
Eh, jos mennään sieltä, mistä aita on matalin, järkevin tapa saada eniten kiinnostusta omille töillensä, on auttaa ihmisiä nettiyhteisöissä. Muista missä yhteisössä noin 70% viesteistäni oli "Hei, oletko tsekannut tämän jutun jo?"-kommentointia, joka sitten vuorostaan vaikutti siihen, että ko. yhteisöstä valui merkittävä piikki mun blogiini. DA:han noin yhteisönä en koskis pitkällä tikullakaan, jos jotain huomiota haluaa, parasta sellaisen hommaamiseen on ollu pienemmissä yhteisöissä aktiivisia kuin yhdessä isossa.
Eiku tarkoitin sitä ettei uuden materiaalin suoltaminen yksistään riitä, vaan sen lisäksi pitäisi olla superaktiivinen ja sosiaalinen netin yhteisöissä kuten dA:ssa ja Tumblrissa.