Kirjoittaja Aihe: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa  (Luettu 75416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #240 : 10.02.2012 klo 20:39:09 »
Mutta Olympos on Kreikassa, ei Roomassa.


Lurker. Olit oikeassa. Minut yritetään myrkyttää. Muistini pettää ja ruokahalu poissa. Tämä on selvästi  Marcus Junius Brutus Albinuksen tekosia. Yrittääkö hän myrkyttää minua, kun muistini ei enään toimi. Olenhan minä hänet sentään adoptoinut.  ;D ;D

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #241 : 10.02.2012 klo 20:57:22 »
Mutta Olympos on Kreikassa, ei Roomassa.

Ei, Olympos oli yhdessä Rooman provinsseista ko hallitsijan valtakaudella. Sana Kreikka on johdettu latinasta roomalaiskaudeltaan.

No sopii ketjun muiden komenntien yleiseen tasoon. Jatkakaa.

Jukka Koivusaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 343
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #242 : 10.02.2012 klo 23:33:26 »
Kuin poliksella Hellaan loiston muinaisina päivinä,
 debatoivat Kvaakin civikset noiden mainehikkaiden Olympiadein nimityksein etymologiasta.


  Ja joku vielä kehtaa nimitellä heitä muumioiksi

Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #243 : 10.02.2012 klo 23:46:12 »
Toisinajattelijat, natsimuumiot ja kaikki muutkin ovat tervetulleita FinnishComicsDA:n uudelle foorumille.

tertsi

  • Vieras
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #244 : 11.02.2012 klo 00:29:20 »
Iron Sky II: The Revenge Of The Nazi Mummies

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #245 : 11.02.2012 klo 00:38:01 »
Tämä natsimuumio rekisteröityi. Kassotaan.

Timo

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #246 : 11.02.2012 klo 08:33:20 »
Ei, Olympos oli yhdessä Rooman provinsseista ko hallitsijan valtakaudella. Sana Kreikka on johdettu latinasta roomalaiskaudeltaan.

No sopii ketjun muiden komenntien yleiseen tasoon. Jatkakaa.

Täh? Tiedän, että Kreikassa on useita Olympos-nimisiä vuoria mutta Roomassa niitä nyt tuskin oli. Hellas' on lietes'.

Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #247 : 11.02.2012 klo 10:37:43 »
Nazi Hegemony III: The Revenge of The Mummified Jyrki Käteinen

Mukava nähdä että natsimuumiot saavat kvaakkilaisten luovuuden kukkimaan! Tästähän pitäisi tehdä toinenkin kilpailu, "Tee juliste natsimuumioelokuvalle!"

Tämä natsimuumio rekisteröityi. Kassotaan.

Timo

Hienoa! Tälle slow clap:

« Viimeksi muokattu: 11.02.2012 klo 10:40:22 kirjoittanut Hessu »

katjunen

  • Jäsen
  • Viestejä: 18
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #248 : 11.02.2012 klo 11:13:02 »
Arvatkaas kuka meistä ei koskaan sulje välilehtiä...  :P

Kat

Muutama sana toisinajattelusta
Hessu pyysi minut tässä taannoin kirjoittajaksi tähän blogiin, koska kuulemma osaan kirjoittaa. Tapa jolla tämä blogi pyörähti käyntiin oli kuitenkin sellainen, että ehdin jo katua lupautuneeni mukaan. Minä en nimittäin aio olla mukana yhdessäkään yhdistyksessä, seurassa, kerhossa, foorumissa, blogissa tai vastaavassa, jonka olemassaolo tai toiminta perustuu jonkin toisen ryhmittymän lyttäämiseen. Saa nyt nähdä, mihin tässä päätyy näillä kriteereillä. Päätin kuitenkin, että pistän nyt ainakin tämän kerran lusikkani soppaan ja ilmaisen mitä itse ajattelen toisinajattelusta.

Minä en halua ottaa kantaa siihen, onko natsimuumio terminä asianmukainen, oikeutettu tai käyttökelpoinen. Väitettyyn hegemoniaan en myöskään voi ottaa kantaa, koska en ole käynyt läpi lähellekkään tarpeeksi suurta aineistoa jotta voisin sen olemassaolon allekirjoittaa. Se, mihin kuitenkin voin ottaa kantaa on se, miten Sarjakuvaseura ja FinnishComicsDA minulle näyttäytyvät erityisesti verrattuna toisiinsa. Tämän kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että Hessun kritiikissä on jotakin perää. Olen käynyt kahta eri sarjakuvakoulua, opettajien määrää en edes muista, enkä missään välissä tänä aikana kuullut mitään mistään Sarjakuvaseurasta. Tai jos kuulin, siitä välittyi varsin etäinen ja suljettu kuva. Koin, että kyseessä on varmaankin jonkinlainen ammattilaisten oma seurapiiri, jolla ei ole tarjota nuorille ja/tai amatööreille mitään. Mikäli tämä käsitykseni on väärä, Sarjakuvaseura on pahasti epäonnistunut itsensä markkinoinnissa ainakin nuorille amatööreille. Hessun ryhmä sen sijaan on ollut alusta lähtien helposti lähestyttävä ja monipuolinen. Toisaalta ymmärrän kyllä Sarjakuvaseuraa, enkä vaadi sitä muuttumaan. Sen tavoitteenahan on omien nettisivujensa mukaan sarjakuvan arvostuksen lisääminen, joten se toimii omista lähtökohdistaan hyvinkin tarkoituksenmukaisesti ja viisaasti, jos pitää itsensä hieman elitistisenä ja vaikeasti lähestyttävänä. Tuskinpa se nimittäin lisää sarjakuvan arvostusta, jos kaikki mahdolliset keskenkasvuiset amatöörit saavat lisää näkyvyyttä. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitää näille amatööreillekin kuitenkin jotakin olla, ja juuri sen takia FinnishComicsDA on mielestäni oikeuttanut oman olemassaolonsa. Juuri samasta syystä kuulun itsekin kyseiseen ryhmään, vaikka en ihan teini enää olekaan; minä koen itseni amatööriksi, ja FinnishComicsDA:n joksikin, joka halusi minut siitä huolimatta.

FinnishComicsDA on siis mielestäni aito vaihtoehto, ja tämä on samalla myös syy siihen, miksi mitään loanheittoa tai hyökkäystä ei missään nimessä tarvita. Jos Sarjakuvaseuralla ja FinnishComicsDA:lla on erilaiset tavoitteet, niillä on silloin todennäköisetsi myös eri kohderyhmät, eikä niiden kuuluisi häiritä toistensa olemassaoloa ja toimintaa millään tavalla. Ei torikauppiaskaan huuda toiselle siksi, että tällä on myynnissä toisenlaisia tuotteita! Jos ryhmä ei pysty toiminnallaan saamaan itselleen riittävän vahvaa jalansijaa, mahdollisten kilpailijoiden kimppuun hyökkääminen tuskin kompensoi asiaa. Sarjakuvakenttä tarvitsee toisinajattelijoita, mutta toisinajattelu puolestaan ei tarvitse katkeruutta ja aggressiota. Torikauppiasvertausta jatkaakseni, keskittykäämme siis myyntiin.

Rauhaa ja toleranssia,

Elisa

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #249 : 11.02.2012 klo 13:18:35 »
Täh? Tiedän, että Kreikassa on useita Olympos-nimisiä vuoria mutta Roomassa niitä nyt tuskin oli. Hellas' on lietes'.
Juu kato Rooma oli tuohon aikaan muutakin kuin kaupunki Italiassa. Kreikkakin oli silloin vain Rooman provinssi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #250 : 11.02.2012 klo 14:02:05 »
Juu kato Rooma oli tuohon aikaan muutakin kuin kaupunki Italiassa. Kreikkakin oli silloin vain Rooman provinssi.

No niinpä tietenkin. Siis Hellaan Olympos osana Rooman valtakuntaa! Olinpas minä hidas, taas. Kiitos korjaukseni korjauksesta.

Älykkyyteni ei riitä ymmärtämään tyhmyyttäni, kuten Hessu Hopo on joskus sanonut.

Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #251 : 11.02.2012 klo 14:47:31 »
Arvatkaas kuka meistä ei koskaan sulje välilehtiä...  :P

Kat

Mahtavaa! Hyvä Katjunen ja hyvä Kvaak. :)


Hessu

  • Jäsen
  • Viestejä: 75
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #252 : 11.02.2012 klo 15:10:45 »
Älykkyyteni ei riitä ymmärtämään tyhmyyttäni, kuten Hessu Hopo on joskus sanonut.

Aiheeseen liittyen:



Kyllä Hessullakin joskus leikkaa.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #253 : 11.02.2012 klo 16:47:46 »
  Ja joku vielä kehtaa nimitellä heitä muumioiksi

se on kivaa vaihtelua siihen norminatsitteluun jonka kohteena on. Honda civiciksi ei kyllä tätä ennen oltu nimitelty.
noh, kaikkeen tottuu ja sitten sekin tuhoutuu.

Antti Vainio

  • Karpaattien nero
  • Jäsen
  • Viestejä: 4 164
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
« Vastaus #254 : 12.02.2012 klo 03:42:04 »
Toisaalta ymmärrän kyllä Sarjakuvaseuraa, enkä vaadi sitä muuttumaan. Sen tavoitteenahan on omien nettisivujensa mukaan sarjakuvan arvostuksen lisääminen, joten se toimii omista lähtökohdistaan hyvinkin tarkoituksenmukaisesti ja viisaasti, jos pitää itsensä hieman elitistisenä ja vaikeasti lähestyttävänä. Tuskinpa se nimittäin lisää sarjakuvan arvostusta, jos kaikki mahdolliset keskenkasvuiset amatöörit saavat lisää näkyvyyttä. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitää näille amatööreillekin kuitenkin jotakin olla, ja juuri sen takia FinnishComicsDA on mielestäni oikeuttanut oman olemassaolonsa. Juuri samasta syystä kuulun itsekin kyseiseen ryhmään, vaikka en ihan teini enää olekaan; minä koen itseni amatööriksi, ja FinnishComicsDA:n joksikin, joka halusi minut siitä huolimatta.

FinnishComicsDA on siis mielestäni aito vaihtoehto

Elisa

No hei, minä olen ehkä törkein natsimuumio mitä on olemassa vaikka  ei titteliä Virallisten Sarjakuva Muurareiden Pyramidissa olekaan. Haluaisin olla Der Fyyrer ja pelottava henkilö. Se, rakas Elisa, on olennainen osa meidän salaliittoa. The first rule of Finnish Comics Society is there's no Finnish Comics Society. Voit helposti tulla mikä ilta tahansa katsomaan että ei Hämeentie 150:ssä kukaan piirrä, keskustele tai puuhaa mitään. Alaikäiset varsinkaan.

 Ps. Pidän erityisesti tosta sun "aito vaihtoehto"-jutusta. Hippipaskaa. Me natsit ollaan aina oltu omasta mielestämme ainoa vaihtoehto. Hauta tai elitistinen taidepieruilu, siinä on ne vaihtoehdot.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012 klo 04:20:09 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".