Kirjoittaja Aihe: Batman  (Luettu 182421 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Batman
« Vastaus #15 : 26.07.2004 klo 18:23:12 »
Minä ainakin olisin ehkä eniten innoissani juuri noista Anonyymin esittelemistä klassikoista. Niissä oli paljon enemmän ideaa kuin nykyisissä Lepis-tarinoissa. Jos verrataan niitä vaikkapa Hushiin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #16 : 26.07.2004 klo 20:38:25 »
Sulaa hulluutta!!! Kuka haluaisi vieraannuttaa Gotham Cityn synkkään kostajaan kiintyneet sarjakuvan ystävät julkaisemalla uudelleen esimerkiksi tällaisia ikimuistoisia klassikoita...

Parasta vuosikertaa... aah...

Timo

Frank N. Furter

• Jäsen
« Vastaus #17 : 04.08.2004 klo 19:07:14 »
 Bat-Hound Ace!?! Ei ole tainnut seikkailla Bat -lehdissä viime aikoina...
Olisi kyllä mainio homma jos tuo julkaisusuunnitelma pitää.

Joku mainitsi nuo Marvelin Essentiaalit. Itse hommasin melko vasta Essential Avengers vol. 2. Painojälki oli kyllä välillä aika suttuista. Mustavalkoisuus häiritsi jostakin syystä poikkeuksellisen paljon. Ehkä juuri tämän aikakauden supersankari -sarjakuvat ovat vain tarkoitettu luettavaksi nimenomaan väreissä, en tiedä...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 04.08.2004 klo 19:21:07 »
Bat-Hound Ace!?! Ei ole tainnut seikkailla Bat -lehdissä viime aikoina...

Itse asiassa... Alan Grant käsikirjoitti Acen uudestaan Lepiksen kaveriksi Batmanin numerossa 464 vuonna -91. Siitä lähtien koira asusteli Batmanin luolassa en-tiedä-mihin-asti, ja olipa se joskus mukana partioimassakin.

Myös Bat-Mite on nähty 90-luvulla Batmaneissa, niinkuin moni muukin 60-luvun happoluomus. MIKÄÄN ei pysy unohduksissa ikuisesti. Tuskin edes Rainbow Creature.

Frank N. Furter

• Jäsen
« Vastaus #19 : 04.08.2004 klo 19:40:29 »
 Kun nyt puhutaan Batmanista, niin sanokaapas mielipiteenne Jim Aparosta, jonka piirrosjälkeä näkyi aika paljon yhteen väliin Suomessa ilmestyneissä tarinoissa.
 Oletteko ikinä tavanneet tyyppiä jonka naama olisi kuin Aparon piirtämä?
 Mitä äijälle on muuten tapahtunut, en muista nähneeni ikinä hänen kynän jälkeään missään muualla?

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #20 : 04.08.2004 klo 20:40:16 »
Aparo on tainnut siirtyä eläkkeelle, on jo päälle 70-vuotias. Näitä vanhan kaartin piirtäjiä Curt Swanin tapaan jotka eivät paljon tyylistään luovu.

Ainakin Vesimiestä ja Aavemuukalaista on Aparo piirtänyt DC:lle. Ja PALJON Batmania. Luin hiljan kaikki vanhat Outsidersit jotka kaikki taisivat olla Aparon piirtämiä. Suomeksi on julkaistu vain se yksi tarina jouluspesiaalinumerossa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 04.08.2004 klo 20:57:44 »
Jim Aparolla oli tosiaan hyvin tunnistettava tapa piirtää pärstä. Minä tykkäsin Aparon jäljestä yleensä ottaen ihan kohtalaisesti, varsinkin 80-luvulla mies oli vedossa. Viimeisissä kuukausittaisissa Batmaneissään (n. vuodelta -93) jälki oli sen sijaan jo aika suttuista. Myöhempiä kuvituksiaan en ole nähnyt.

Aparon viime aikojen hiljaisuus johtunee tosiaan lähinnä iästä. Ja Batmanin parissahan se ura kului, muutaman muun supersankarin lisäksi. Muille kuin DC:lle (ja Charltonille ennen sitä) tehdyistä töistä en ainakaan minä ole kuullut.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #22 : 04.08.2004 klo 21:14:56 »
Ja Charltonille Aparo teki Mustista!

http://www.deepwoods.org/charlton_index.html

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 04.08.2004 klo 21:22:31 »
Ja Charltonille Aparo teki Mustista!

Katos vaan! Ja Tynnisen sivujen mukaan niitä on julkaistu suomeksikin, numeroissa 8-9/81!

Samaiset sivut muuten väittävät Aparon kuvittaneen myös Ratsupoliisi Kingiä ainakin yhden tarinan verran (Mustanaamio 18/81).

jtynninen

• Jäsen
« Vastaus #24 : 04.08.2004 klo 21:57:16 »
Eivät väitä enää eli typo korjattu  ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #25 : 04.08.2004 klo 22:41:08 »
Aparo on ihan hyvä kuvittaja. Kuuluu omassa listassani niihin klassisiin kuvittajiin, joilla kuvitus on aina peruslaatua, eli yleensä tietää, mitä saa, jos tekijänä on Aparo.
Viime viikolla harkitsin, että pitäisikö taas ostaa Kuolema kulkee suvussa, mutta jätin toistaiseksi väliin.
Klassisista kuvittajista puheen ollen, ostin eilen neljä Sarjakirjaa pääosassa Teräsmies. Aimo annos siis Curt Swania ja kumppaneita. Vähän jo aloittelin ja hyvää on ollut. Tuntuu, että nää tarinat paranee vaan vanhetessaan.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 04.08.2004 klo 23:04:45 »
Viime viikolla harkitsin, että pitäisikö taas ostaa Kuolema kulkee suvussa, mutta jätin toistaiseksi väliin.

Tjaa... Moneenko kertaan olet sen jo ostanut?  ;)

Minä olen ostanut kahdesti, ensin suomeksi ja sitten englanniksi kun alkuperäiset lehdet tulivat halvalla vastaan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 04.08.2004 klo 23:11:58 »
Tää ois ollu toinen kerta. Toiseen kertaan ostin myös mainitsemani Sarjakirjat.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, miksi ei kannata koskaan karsia kokoelmaa ja ajatella, että ei niitä enää lue.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 04.08.2004 klo 23:19:00 »
Tässä on hyvä esimerkki siitä, miksi ei kannata koskaan karsia kokoelmaa ja ajatella, että ei niitä enää lue.

Niin hyvin totta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #29 : 05.08.2004 klo 03:35:39 »
Olin samaa mieltä kunnes lahjoitin Maailman vahvin Nalle -kokoelmani edelleen.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama