Äänestäjiä yhteensä: 205
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Itse en ole pahemmin enää kynään koskenut vuoden 2000 jälkeen kun ostin ekan Wacomini. Minä käytän GIMPiä, mutta myös Photarilla muistaakseni toimii se, että avaa toisen näkymän ruudulle, eli toinen näkymä zoomattuna sinne, mihin tahtoo ja toinen sitten yleiskuvana siinä vieressä. Jos käytössä on esimerkiksi laajakuvanäyttö, ei mahtumisen pitäisi olla ongelmana.
Kyllä tässä nyt joku vika on, kun kolmatta vuotta on Wacom kiinni koneessa ja kaikki koneella tekeminen pitää silti tehdä hiirellä klikkaillen.Ja joo, teknisesti kaikki toimii kuten manuaaleissa luvataan, koneessa tehot riittää ja näyttöjä on kaksin kappalein. Mutta yhtä ainoata kuvaa en oo saanut piirrettyä sillä kynällä, en ainoatakaan. Oikeasti taitais olla tutoriaalin paikka, jos nyt olis joku niin hyvä piirtäjä joka käyttäis konetta ilman että se näyttää pahalta (ja esim. Kyle Bakerin konejälki on ihan kamalaa pas*aa vaikka rakastan muuten miehen sarjakuvia, sama Moebiuksesta - enkä oo muuten Kvaakin galleriassakaan nähnyt sellaista työtä missä Wacom olis yhtä hyvä kuin kynä tai sivellin, anteeksi vain kaikki Kvaakin hyvät piirtäjät, hyvyytenne on muualla kuin työvälineessä).
Mutta jos digitaalisuus ei luonnistu, eikä se anna itselle mitään tyytyväisyyden tunnetta, niin onko siinä mieltä hakata päätä seinään? Ei kai digipiirtäminen vielä pakollista ole?
... ja jotenkin tuntuu että varmaan olis nopeampikin tapa kuin seurata kynäviivaa lassotyökalulla päivän verran naksutellen. Noi automaattifiltteritkään ei auta mua, kun tyyliini ei kuulu piirtää yksinkertaistettuja pallopäitä suljetuilla ääriviivoilla.
ja jotenkin tuntuu että varmaan olis nopeampikin tapa kuin seurata kynäviivaa lassotyökalulla päivän verran naksutellen.
Tuossa nopeassa kavalkaadissa taas oli parilla piirtäjällä paljon parempaa jälkeä, mutta siinä ei oikein näytetty mitä tapahtui, paitsi että jotenkin ne sai sen kynän tottelemaan kättä ja jotenkin niillä työkalut vaihteli ja alueet rajautui ihan tuosta vaan.
Kuvaa oli nopeutettu aika lailla.
Käsin koneen paletti kuitenkin selvästi rajallisempi ja sitten akvalleilla paljon työskentelevänä (tosin en sarjakuvia...) pigmenttien luonne jää uupumaan. mutta toki on tietokoneella jotain värejä jotka maaleihin kelpaisi kuten 0,0,255.(8bit RGB arvot)
tietokoneella tai piirto-pöydillä, että se on helppoa.