Korro,
En tarkoittanut sitä, että perinteinen sivelllin, terä ja muste tekniikka olisi jotenkin parempi kuin tietokone piirräntä. Nämä ovat lopultakin tottumus kysymyksiä eli millä mentelmin kukin haluaa piirtää. Tarkoitukseni oli vain sanoa, että on uskomattoman helppoa tehdä tietokoneella korjaus ja korjauksia, jos esimerkiksi jokin kohta menee piirroksessa pieleen.
Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Korjasin vain aikaisempia näkemyksiäni siitä, kun morkkasin tietokone piirräntää. Nyt kun olen sitä kokeillut, voin korjata näkemystäni kuten totesin aikaisemmin.
Olen aina piirtänyt perinteisesti ja on vaikeaa muuttaa toimintatapojaan.
Tänään yritin opetella eri työkalujen käyttöä Wacomissa. Harmi vaan, että virkailijat eivät ehdi aina auttaa. Pitää yrittää vaan kokeilla. On hienoa saada myös efektejä, joiden tekemiseen perinteisillä työvälineillä menee hurjasti aikaa ja energiaa. Olen leikellyt joskus rasteri-kalvoja joka on vihoviimeistä duunii.
Olen vain muutaman kerran viikossa lyhyitä aikoja kirjastolla Wacom pöydällä lähinnä harjoittelemassa. Laite tuli vasta viikko sitten kirjastoon ja tämä oli toinen kertani vasta. Selkäni takia voin istua enimmillään 20 minsaa jonka jälkeen täytyy jaloitella. Selkä ei kestä enää pitkää istumista. Joten ihan mielenkioinnosta vaan kokeilen tota Wacomia. Haluan kuitenkin edelleen piirtää perinteisillä työvälineillä eikä minulla ole koskaan varaa ostaa tuollaista.
Joten sinäkin voit ainakin kokeilla Wacomilla piirtämistä. Minä olen nyt kokeillut.
Hieno ja monipuolinen vekotin.
Monipuolisuudessaan se on kyllä hieno laite piirtämiseen. Mutta edelleen saan kynillä ja pensseleillä kaunista viivaa silloin kun enään viitsin mitään piirrellä ( Tätä nykyä viiva on kaikkea muuta kuin hienoa....kun ei ole tehnyt mitään). Ikä ja laiskuus iskeneet totaalisti
. Kummallista miten sitä vanhetessaan laiskistuu ja ei enään huvita piirtää kuten nuorempana.
Ainoa mikä minua wacomissa häiritsee on se, että jotenkin kynä-työkalun viiva tulee sillein viiveellä kun piirtää vaikka viiva onkin kaunista kuten aikaisemin sanoin viesteissäni. Tuntuma ei ole samanlainen kuin perinteisellä siveltimellä, mutta erinomainen kuitenkin. Jotenkin aluksi tänään vierastin viivaa kun sain kuvan valmiiksi kokonaisuudessaan. Ehkä se johtui siitä, ettei ole kokemusta tälläisestä ja tämä oli ensimmäinen kokonainen kuvitus koneella. Täytyy harjoitella lisää ennenkuin kehtaan laittaa tietokonepiirrännän tuloksia kvaakin galleriaan. Vielä ne eivät ole julkaisu kelpoisia. En opi tunnissa tekeen mitään. Mutta ehkäpä kuukauden päästä jos selkä kestää. Saapi nähdä.