Kirjoittaja Aihe: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)  (Luettu 55761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #60 : 15.02.2015 klo 11:19:36 »
Hinta tuntuu kieltämättä aika kovalta. Toivottavasti albumissa on edes kovat kannet. Boucqin grafiikka kestäisi myös tavallista suuremman julkaisukoon.

On siinä ja julkaisukoko oli mielestäni suurempi kuin oman englantiversioni

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #61 : 15.02.2015 klo 11:32:13 »
Oma versioni on kyllä pehmeäkantinen. Ei kai niitä sentään useampia versioita suomeksi julkaista? Koko on iso.

vekka_of_savo

  • Jäsen
  • Viestejä: 578
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #62 : 15.02.2015 klo 11:33:23 »
Oma versioni on kyllä pehmeäkantinen. Ei kai niitä sentään useampia versioita suomeksi julkaista? Koko on iso.

Joo, kyllä tuo suomiversio pehmeäkantinen on.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #63 : 15.02.2015 klo 11:36:13 »
Kappas, sangen positiivista.
minun mokani.
En alkanut lääppiä teosta jonka jo omistan ja nykyään liki kaikki suomeksi julkaistavat ovat kovakantisia.

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #64 : 15.02.2015 klo 11:57:18 »
Jalava lienee niitä harvoja isommista kustantamoista, joka taitaa yhä julkaista kaikki pehmeäkantisina.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #65 : 16.02.2015 klo 15:35:39 »
Odotin yli 30 € hintaa kun puhuitte kalliista. Itselläni ei ole pehmeitä kansia vastaan mitään, kovakantisten hinta kun tuppaa olemaan aina yli 30 ecun nykyään ja ne on niin saamarin painaviakin.

kaippa tuo pitäis ostaa kannustuksen vuoksi - notta saataisiin LISÄÄ suomeksi koska ilmeisesti enklanniksikaan tuota ei ole kuin tuo eka - vaikka mulla engl. kiel. pehmytkantinen alppari onkin jo.

vekka_of_savo

  • Jäsen
  • Viestejä: 578
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #66 : 16.02.2015 klo 16:30:04 »
Odotin yli 30 € hintaa kun puhuitte kalliista. Itselläni ei ole pehmeitä kansia vastaan mitään, kovakantisten hinta kun tuppaa olemaan aina yli 30 ecun nykyään ja ne on niin saamarin painaviakin.

No en kyllä ole yhtään Suomessa julkaistua yli 30 euron kovakantista albumia ostanut. Apollo kustannuksen julkaisut, Blacksadit ja Tintit ja Asterixit ovat olleet uutenakin n. 9-15 euron hankintoja. Riippuen toki vähän paikasta mistä ostaa.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #67 : 16.02.2015 klo 16:45:42 »
Odotin yli 30 € hintaa kun puhuitte kalliista.

SS Libriconissa Kainin silmästä pitää kaivaa kuvetta 19,50 €. Hinta ja laatu lienevät aika lailla kohdallaan.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #68 : 16.02.2015 klo 16:57:52 »
SS Libriconissa Kainin silmästä pitää kaivaa kuvetta 19,50 €. Hinta ja laatu lienevät aika lailla kohdallaan.

Ohhoh. Adlibriksessä 15,70€.

https://www.adlibris.com/fi/haku?q=bouncer+-+kainin+silmä
« Viimeksi muokattu: 16.02.2015 klo 17:00:15 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #69 : 16.02.2015 klo 17:54:58 »
"Tex-tieteen yli-morisco"

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #70 : 16.02.2015 klo 22:58:54 »
Selventävä esitys kieltämättä.
Tosin aiemmin esitettyjen käytännön hintojen myötä ero kaventuu (mm. Ad libriksen 15,70€), siihen vastaavaan vertailuun tosin vaadittaisiin myös Sillagen ja Alixin käytännön hinnat.
Itse ostan pääsääntöisesti sisällön, en formaatin mukaan mutta kovakantisten kohdalla olen valmis odottamaan hinnan olevan alle 5€. Mieluiten euro tai sen alle.
Pehmytkantisiin sama periaate ei päde.

Ja siinä sisällössä Bouncer menee ohi moninkerroin useimmista kilpailijoistaan niin tarinan kuin kuvituksenkin osalta.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #71 : 16.02.2015 klo 23:01:12 »
Iloksenne voin todeta, että verrattuna ruotsi-versioon, on Jalavan albumi selvästi isokokoisempi. Myös enkkuversio on siis pienempi, kuten vähän aikaa sitten mainittiin. Joten hyvä Suomi! Uskaltasin väittää, että tämä tuli nyt samassa koossa kuin alkuperämaassa, vaikka en olekkan ranska-version mittoihin tutustunut.
"Tex-tieteen yli-morisco"

JJalonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 840
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #72 : 17.02.2015 klo 00:54:39 »
Humanoids P:n ensimmäiset enkkupainokset olivat isokokoisia (24x32 cm) kovakantisia alppuja.

Pehmeäkantisuus itsessään ei taida olla mikään hirvittävän suuri taloudellinen kysymys kustantajalle. Enempi varmaan periaatekysymys. Vie varastossakin vähemmän tilaa.

Itse otan ohuemmat albumit mieluummin pehmeäkantisina. Tardin Kirottu sota! on upea opus pehmeäkantisena, vaikka sivuja on reippaasti yli sata. Ei siihen kaipaa kovia kansia.

Kovat kannet toimivat paremmin vasta kun sivuja alkaa olemaan yli 200.

Jalavan hinnat ovat kai aina kautta aikojen olleet suhteellisesti kalliimpia kuin muiden kustantajien. Eikä Bouncer mitenkään erityisesti pomppaa linjasta.

Mukava sarjakuva mukavasta miehestä. ;D




tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #73 : 17.02.2015 klo 10:49:18 »
Noh, minä tarkoitin mukaan laskettuna kovakantisiin KAIKKI mitä viime vuosina kovissa kansissa tullut eli niitä Batmaneja, Teriksiä etc. vaikkeivät ehkä ole ns. albumeja, toisaalta mihin tuon rajan vetää ja miksi noita kutsutaan? Kokoomateos?

Ja kukaan tuskin kieltää sitä että kovakantiset OVAT aivan perhanan painavia. T: Muuttamaan joutunut jolla on kirjojakin sairaan paljon mutta kovakantiset sarjikset painoivat ihan järjettömästi  :P  (Sillageista ja Alixeistakin minulla on kai 2-3 viimeistä ostamati, ei jaksa enää raahata niitäkään pirulaisia)

Yleensäkin ottaen sarjakuvaharrastus on mennyt ihmehifistelyksi nykyisin ja köyhät kyykkyyn menoksi seuraten siis yhteiskunnan yleistä linjaa jos saa radikaalisti ja raflaavasti rinnastaa. Onneksi on kirjastot.

Mutta tosiaan positiivisemmin jatkaen: koska haluan että KAIKKI Bouncerit suomennetaan niin pakkohan tuo on ostaa (AdLibriksessä nuin halvalla? No mikä jottei sieltä sitten...).

(Noin, se on ostettu, nyt jäädään vain odottelemaan postiluukun kolahdusta...)
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015 klo 10:57:09 kirjoittanut tolppis »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Bouncer (Jodorowsky - Boucq)
« Vastaus #74 : 17.02.2015 klo 11:09:22 »
Yleensäkin ottaen sarjakuvaharrastus on mennyt ihmehifistelyksi nykyisin ja köyhät kyykkyyn menoksi seuraten siis yhteiskunnan yleistä linjaa jos saa radikaalisti ja raflaavasti rinnastaa. Onneksi on kirjastot.
Kaipa se kovakantisuus on kustantajan tapa yrittää selvitä, olen taipunut ajattelemaan. Samoin kuin tuo Jalavan hinta (vrt. vaikka viimevuosien pehmeäkantisiin Pratteihin). Pehmeäkantisten puolella olen, vaikka surukseni olen joutunut muutaman kovakantisen viime vuosina hankkimaan. Kannesta puheen ollen. Todella hienoa Conradin taidetta tässä Bouncerin kannessa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson