Kirjoittaja Aihe: Don Rosan kootut -kirjasarja  (Luettu 186211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #300 : 18.01.2012 klo 18:25:05 »
Höh. Minä kun kuvittelin painosmäärän olevan paljon alhaisempi kuin Barksin koottujen kohdalla. Muutama tuttava sarjan tilasi, eikä kukaan heistä ole sanonut vielä teoksista hyvää sanaa. Moitteita on jonkin verran viljelty.

Ilmeisesti sarjan voi edelleenkin tilata, ainakaan täältä ei löydy mitään tietoa mahdollisesta viimeisestä tilauspäivästä. Muistelen, että jossakin vaiheessa olisi esiintynyt kyseisenä päivämääränä 31. joulukuuta.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #301 : 19.01.2012 klo 17:35:39 »
Ilmeisesti sarjan voi edelleenkin tilata,
Mä oon käsittäny, että sarjaa voi alkaa tilata missä vaiheessa vaan, mutta sitten ei välttämättä saa jo ilmestyneitä osia, jos ne on jo loppu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #302 : 25.01.2012 klo 17:11:14 »
Tämän päivän AA:ssa mainostetaan DR-kokoelmaa: "Vielä ehtii"-teemalla.

Mainoskuva sama vanha jossa noi kaikki kolme boxia on, joten kaiketi sitä ykköstäkin lienee jäljellä???
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #303 : 31.01.2012 klo 21:41:43 »
Aika vähän on kommentteja / arvioita ekan boksin laadusta, pl. nuo virhebongaukset. Itse en ole ehtinyt vielä syventyä kirjoihin, voisiko joku joka on jo lueskellut, antaa kommentteja artikkeleista, painojäljestä, väreistä, käännöksistä.... Hyviä ja huonoja puolia, jotka ovat tulleet ilmi kun kirjoja on lueskellut?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #304 : 01.02.2012 klo 20:10:26 »
Kävin tänään akateemisessa ja siellä oli Don Rosan koottujen 1 osa myynnissä, siis ruotsalainen opus. Hinta oli hulppeat 99,90 €...kylläpäs oli taas vedätyksen makua tossa hinnassa. Miten ne kehtaakin!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #305 : 14.02.2012 klo 18:46:49 »
Ihan hyvä painosmäärä, paremmin tämä DR-markkinointi hoidettiin kuin CBL:ssa
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #306 : 14.02.2012 klo 18:57:48 »
Ihan hyvä painosmäärä, paremmin tämä DR-markkinointi hoidettiin kuin CBL:ssa

Niin eivät tällä kertaa uskaltaneet luvata erinomaista painojälkeä.
Minusta markkinointi oli vähän omituista...broidi tilasi ton Don Rosan kirjasarjan jo alussa, mutta sieltä tuli kumminkin kaikenmaailman tilauslappua ja infoa. Piti oikein soittaa ja varmistaa, että tilaus oli varmasti mennyt perille.
Painosmäärä on ihan kohtalainen...nykynuoriso tuntee Don Rosan paremmin kuin Carl Barksin. Onhan Rosa vielä elossakin ja käynyt Suomessa monta kertaa promoomassa kirjojaan.
Me vanhat pierut, jotka pidetään edesmennyttä Barksia parempana ankka-taiteilijana ollaan vain kerran saaneet nauttia maestromme vierailusta. Senkin meikäläinen missasi kokonaan ja vähänkö ketkuttaa.  :(
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 756
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #307 : 14.02.2012 klo 22:31:21 »
Onhan tässä selvä rahallinen ero, kun Rosaa tulee kolme boksia ja Barksia 10 boksia :P
« Viimeksi muokattu: 15.02.2012 klo 09:55:42 kirjoittanut Kujis »

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #308 : 15.02.2012 klo 06:05:18 »
Ai niin unohdin tuon...570 € vs 1900 € + extrat norjasta ja ruotsista!
No joo onhan toi nyt vähän halvempi ja kakarat voivat mennä ostaa sen isukin rahoilla.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #309 : 03.03.2012 klo 23:11:14 »
Aika vähän on kommentteja / arvioita ekan boksin laadusta, pl. nuo virhebongaukset. Itse en ole ehtinyt vielä syventyä kirjoihin, voisiko joku joka on jo lueskellut, antaa kommentteja artikkeleista, painojäljestä, väreistä, käännöksistä.... Hyviä ja huonoja puolia, jotka ovat tulleet ilmi kun kirjoja on lueskellut?
Don Rosan kootut osa 1 on nyt luettuna. Minä en löytänyt painojäljestä ja väreistä mitään moitittavaa. Ainoa virhe oli yhdessä ruudussa Akun nokkaan osunut teksti, punainen, joka täällä on jo aiemmin mainittukin. Käännöksestä en osaa sanoa oikein mitään kun ei ollut alkuperäistekstiä johon verrata. Mielestäni teksti oli oikein sujuvaa ja mukavaa luettavaa.

Artikkeleja oli yllättävän monta sivua ennen sarjakuvia. Rosan tekstit luin kokonaan mutta täytyy tunnustaa että muista jätin osan lukematta. Oli ihan kiva lukea Rosan muisteluja siitä miten hän oli valmistautunut joidenkin tarinoiden tekemiseen. Se yllätti että ensimmäiseen Roope-tarinaansa Rosa oli kopioinut Barksilta kaikki poseeraukset yms. En ole kovin suuri esipuheiden ja artikkelien ystävä joten osan näistä olisin jättänyt pois ja laittanut tilalle Rosan kuvitusta. Toivottavasti muissa osissa tekstiä on vähemmän tai ainakin kaikki teksti olisi mielenkiintoista luettavaa.

 Itse tarinat on varmaan lähes kaikille tutumpia kuin minulle. Ensimmäisessä kirjassa oli vain kaksi tarinaa jotka olin aiemmin lukenut. Rosan tyyli näyttää näissä ensimmäisissä tarinoissa aika alkeelliselta, ehkä jopa vähän kömpelöltä. Yksinkertaiset taustat, yksityiskohtien vähäisyys, hahmojen ulkonäkö, kaikki poikkeaa hieman siitä Rosasta jota olen aiemmin lukenut. Ei se näistä tarinoista kuitenkaan huonoja tee. Mielestäni jos pitää Barksin tarinoista niin Rosan tarinat ovat niihin hyviä jatko-osia ja luonnollinen jatke. Kaalia keittelevä ja porukkaa kivettävä professori oli mukava yllätys Rosan tarinassa koska alkuperäistarina on yksi lapsuuden suosikkini. Barksin ja oikean historian käyttäminen tarinoissa on toimiva yhdistelmä.

Itse kirja oli mukava lukea kun sai kunnon otteen tuosta karheammasta osasta ja paperi oli juuri sopivaa. Mitään ikäviä ääniä ei selkämyksestä kuulunut ja kokonaisuutena tuntuu kestävältä. Sanoisin että laadukasta työtä yhdellä mitättömällä virheellä höystettynä.

Ensimmäisen kirjan lukemisen jälkeen tuli tunne että vaikka nämä kirjat ovatkin todella hintavia, niin on niiden ostaminen ollut ihan hyvä päätös.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #310 : 08.03.2012 klo 18:29:05 »
Don Rosan kootut osa 2 on nyt luettuna.
En löytänyt tästä kirjasta mitään virheitä. Näistä tarinoista olin lukenut aiemmin kolme. Rosa alkaa löytämään tyylinsä ja kuvitus onkin mielestäni ensimmäistä osaa parempaa. Artikkelit jaksoin tällä kertaa lukea kaikki. Hieman toistoa on kyllä artikkeleissa havaittavissa. Muutenkin näissä artikkeleissa on hieman löyhää kerrontaa ja niitä olisi voinut tiivistellä.
Ihmettelen miksi Rosan käsikirjoittamaa DuckTales tarinaa ei ollut suomennettu. Lyijykynäluonnoksista ymmärtää miksi niitä ei ole suomennettu mutta DuckTales oli kuitenkin valmis tarina.
Huomasin että ensimmäisessä kirjassa katsoin läpi viittaukset listan mutta toisessa kirjassa en jaksanut niitä enää juuri vilkaistakaan. Mukavampi löytää ne itse kun lukee tarinaa eikä odottaa ruutuja joissa on jotain erikoista.
Edelleen sitä mieltä että kirjat kannatti ostaa mutta samalla olen alkanut miettimään paljonko olisin säästänyt kun olisin ostanut aiemmin julkaistut. Sarjakuva on kuitenkin se mikä minua kiinnostaa ja pärjäisin ihan hyvin ilman artikkeleja ja luonnoksia.
 

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #311 : 14.03.2012 klo 12:44:57 »
Don Rosan kootut osa 3 luettuna.
Tästä en löytänyt mitään virheitä. Kolmen kirjan saldoksi jäi siis yksi virhe (punainen teksti nokassa) joten mielestäni näissä on onnistuttu hyvin. Pikseliä/rasteroitumista minä en huomannut yhdessäkään kirjassa. Siitä oli tässä ketjussa mainintoja mutta luin ne viestit vasta nyt joten etsimättä eivät minun silmiini ole osuneet tuollaiset virheet. Ehkä suurennuslasilla sitten.

Kolmas kirja oli tähän mennessä tarinoiltaan ja kuvitukseltaan paras. Tarinoista olin lukenut vain kaksi aiemmin. Seuraavissa kirjoissa sitten alkaa jo olemaan minullekin tutumpia tarinoita. Artikkelitkin jaksoin lukea kaikki. Rosa on kyllä kehittynyt piirtäjänä huomattavasti muutamassa vuodessa näissä kirjoissa. Mielenkiintoista katsoa näkyykö muissa kirjoissa kehitys enää yhtä selvästi.

Nyt sitten vain odotellaan kirjojen 4-6 saapumista.

xml

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #312 : 14.03.2012 klo 19:29:10 »
Don Rosan kootut osa 2 on nyt luettuna. En löytänyt tästä kirjasta mitään virheitä.
 

Kirja 2: sivujen 242 ja 244 alalaidassa samat tekstit? Vastaavasti sivut 243 ja 245.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #313 : 14.03.2012 klo 19:54:26 »
Kirja 2: sivujen 242 ja 244 alalaidassa samat tekstit? Vastaavasti sivut 243 ja 245.

Voi prkl!

Mun kirjassa samat virheet! No tää oli tietysti ihan odotettua Sanomilta...hohhoijaa!
Voi kun joskus sais tämmöisen ison kirjasarjan virheettömänä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 756
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #314 : 14.03.2012 klo 20:05:37 »
Onko olemassakaan virheetontä kirjaa?