Kirjoittaja Aihe: Don Rosan kootut -kirjasarja  (Luettu 186123 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

OP

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #120 : 19.09.2011 klo 15:53:48 »
DR:n koottujen mainoskirje tipahti postista.

Himo nosti jälleen päätään, kun katselin tuota lehtistä. Oi joi.

Tuo "Starstruck Duck" on musta tosi hauska tarina. Mitenköhän se toimisi suomenkielisenä?


Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #121 : 19.09.2011 klo 16:19:30 »
DR:n koottujen mainoskirje tipahti postista.
Onko kaikille muillekin sarjan tilanneille saapunut tuollainen mainoskirje?
Minä en ainakaan ole saanut minkäänmoista mainosta...  :(
Kääk13-kirjoittaa!

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #122 : 19.09.2011 klo 16:36:08 »
Onko kaikille muillekin sarjan tilanneille saapunut tuollainen mainoskirje?
Minä en ainakaan ole saanut minkäänmoista mainosta...  :(

Jos ei tuu pian niin ota ihmeessä yhteyttä Sanomiin tai sitten  meet  Don rosan koottujen nettisivulle.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #123 : 19.09.2011 klo 17:52:02 »
Eipä näkynyt kirjettä tänään mutta olenkin ilmoittanut vain olevani kiinnostunut saamaan lisätietoa. Tässä vaiheessa voisi tosin kuvitella ettei tuolla ole väliä.

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #124 : 19.09.2011 klo 19:18:10 »
Himo nosti jälleen päätään, kun katselin tuota lehtistä. Oi joi.
Anteeksi, jos nyt olen turhan utelias, mutta mistä sait sen käsiisi? Minähän ehdin jo purnata esteekseni muodostunutta 18 vuoden ikärajaa.

Kyllä, olen kateellinen.

ilmari

  • Jäsen
  • Viestejä: 154
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #125 : 19.09.2011 klo 20:02:14 »
Meilläkin tuli kotiin oikea mainosvihkonen pitkän suosituskirjeen kera noista Don Rosan kootuista, vaikka edes lisätietoa sarjasta ei ole tilattu. Tiedä sitten, jaetaanko tuollaista yleisestikin esimerkiksi Aku Ankan tilaajille...
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011 klo 20:09:11 kirjoittanut ilmari »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #126 : 19.09.2011 klo 20:24:03 »
Ainakin jotain luonnostarinoita kirjaan on tulossa, mitä nyt luin tästä ketjusta. Onko tämä Disney World -hupailu?

Jos luitte Pamauksen numeron 24, niin siinähän kerrottiin, että:
Aiemmin julkaisematon ankkasarja!
Vuonna 1969, 18-vuotiaana Rosa piirsi 9-sivuisen ankkatarinan, jossa olivat mukana jopa Mikki ja Hessu. Kyseessä on oikeastaan ensimmäinen Rosan aikuisiällään piirtämä ankkatarina! Ikävä kyllä se oli ainoa, josta hän ei pistänyt talteen edes kopioita. Hän lainasi originaalit eräälle keräilijätuttavalleen New Yorkissa pidettävillä sarjakuvafestivaaleilla. Tämä tapahtui paljon ennen kuin Don ryhtyi ammattilaiseksi, kyseessä oli vain harrastelijan omaksi huvikseen piirtämä sarja. Rosa ei tiennyt keräilijän osoitetta ja sivut jäivät sille tielleen. Egmontin toimittajat olisivat kovasti halunneet tämän historiallisen sarjan mukaan kokoelmaan.
Rosa kaiveli komeroitaan ja löysyi yllättäen kirjeen, jossa originaalit saanut keräilijä kiitti Rosaa samastaan ankkasarjasta. Kirjeessä olleen osoitteen avulla hän pääsi kadonneen tuttavansa jäljille. Keräilijä toimii nykyään lakimiehenä ja oli myynyt sarjakuvakokoelmansa lakiopintonsa rahoittamiseksi. Kaikeksi onneksi juuri tämän sarjan sivut olivat ainoa osa kokoelmaa, josta hän ei ollut luopunut!
Rosa ei ollut nähnyt sarjaa neljään vuosikymmeneen, ja huvittavaa kyllä, kyse on ankkasarjakuvien parodiasta. Tupu, Hupu ja Lupu opiskelevat siinä collegessa ja ovat ajankohdalle sopivasti tietenkin pilveä polttavia hippejä. He päättävät tuhota establishmentin kätyrinä toimivan kapitalisti-Roopen. Ikionnekas Hannu kuolee pelattuaan venäläistä rulettia. Rosan yllätykseksi Egmont aikoo tästä huolimatta julkaista sarjan. Hän kuitenkin epäilee, että ehkä toimittajat sensuroivat ruudun, jossa Hannu ampuu aivonsa pihalle.

Timo

Garwin

  • Jäsen
  • Viestejä: 368
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #127 : 19.09.2011 klo 20:32:53 »
Mainosvihkonen ja tilauslaput tulivat tänään. Barksin kirjat tilasin ja niitä on tullut luettua jatkuvasti, mutta nämä heitin roskiin. Onhan ne hienoja kirjoja, mutta yrityksistä huolimatta en vain pysty pitämään Rosan piirrostyylistä. Pyydän vilpittömästi anteeksi tekoani Don Rosan lukemattomilta faneilta.   

K.I.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 996
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #128 : 19.09.2011 klo 20:34:21 »
Huippulaadusta ei enään puhuta.....
Ainoastaan sidonta ja paperin laatu ovat huippuluokkaa.
Myös väritystä on tarkastettu.

Eli pikseliä pukkaa taas......

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #129 : 19.09.2011 klo 21:28:30 »
Tässä Don Rosan toteutuneet julkaisutiedot (jos koko homma kusee, niin tämmöistä on sit luvassa)


Julkaisutiedot:

Koko:          30 x 22,5 cm (plus liimajämät)

Sidonta:        Lähes laadukas, kankaalla vahvistettu repsottava selkämys ja
                    kohopainatus (painossa joku unohtanut kahvimukin kirjan sivulle)

Sivumäärä:   240-272 sivua joka niteessä (paitsi jos joku sivu unohtuu nidottaessa)

Nidemäärä:  yhdeksän, kolme kirjaa kussakin kotelossa (plus ennalta
                    määrittämätön määrä uusintapainoksia, joilla korvataan painon
                    tekemät sekunda-kirjat)
                    sekä 3 kpl extrakirjoja, joita ei Suomessa painateta (muissa
                    Pohjoismaissa kyllä painetaan nuokin ja taas saamme ostaa Norjasta
                    tai Ruotsista extra-kirjat)

Painos:        Määräytyy tilaajamäärän mukaan (alussa paljon tilaajia, mutta kun
                   laatu huononee, niin lopussa enää vain ¼ osa.

Sisältö:        Don Rosan kootut Disney-sarjakuvat, -kansikuvat ja –kuvitukset
                    tarinoiden esittelyt ja kommentit
                    elämäkerralliset artikkelit, Barks-viittausluettelot, muu lisämateriaali
                    myöhemmin ilmoitetut extrakirjat, joista saamme vain uneksia
                    Suomessa


Joo kyllähän nää Don Rosa-kirjat näyttää ihan mukavilta tossa esitteessä, mutta toi on teoriaa ja käytäntä ihan muuta.  No toivotaan, että Sanomat olisi oppinut Carl Barksin koottuista edes jotain ja kirjat olisi oikeesti laadukkaita ja ylipäätänsä luettavia.
Ainoa hyvä asia on, että kirjat postitetaan kronologisessa järjestyksessä.  Carl Barksin kootuissahan kirjat postitettiin esim: I, XI, XII. Ihan järjetöntä!!!!  >:(
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011 klo 21:34:55 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

OP

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #130 : 19.09.2011 klo 21:37:44 »
Anteeksi, jos nyt olen turhan utelias, mutta mistä sait sen käsiisi? Minähän ehdin jo purnata esteekseni muodostunutta 18 vuoden ikärajaa.

Kyllä, olen kateellinen.

Postilaatikosta mä sen noukin. Sinne se oli ilmestynyt, vaikkei mitään lisätietoja ole tilattukaan.

Fantom

  • Jäsen
  • Viestejä: 108
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #131 : 19.09.2011 klo 23:13:54 »
Tässä Don Rosan toteutuneet julkaisutiedot (jos koko homma kusee, niin tämmöistä on sit luvassa)


Julkaisutiedot:

Koko:          30 x 22,5 cm (plus liimajämät)

Sidonta:        Lähes laadukas, kankaalla vahvistettu repsottava selkämys ja
                    kohopainatus (painossa joku unohtanut kahvimukin kirjan sivulle)

Sivumäärä:   240-272 sivua joka niteessä (paitsi jos joku sivu unohtuu nidottaessa)

Nidemäärä:  yhdeksän, kolme kirjaa kussakin kotelossa (plus ennalta
                    määrittämätön määrä uusintapainoksia, joilla korvataan painon
                    tekemät sekunda-kirjat)
                    sekä 3 kpl extrakirjoja, joita ei Suomessa painateta (muissa
                    Pohjoismaissa kyllä painetaan nuokin ja taas saamme ostaa Norjasta
                    tai Ruotsista extra-kirjat)

Painos:        Määräytyy tilaajamäärän mukaan (alussa paljon tilaajia, mutta kun
                   laatu huononee, niin lopussa enää vain ¼ osa.

Sisältö:        Don Rosan kootut Disney-sarjakuvat, -kansikuvat ja –kuvitukset
                    tarinoiden esittelyt ja kommentit
                    elämäkerralliset artikkelit, Barks-viittausluettelot, muu lisämateriaali
                    myöhemmin ilmoitetut extrakirjat, joista saamme vain uneksia
                    Suomessa


Joo kyllähän nää Don Rosa-kirjat näyttää ihan mukavilta tossa esitteessä, mutta toi on teoriaa ja käytäntä ihan muuta.  No toivotaan, että Sanomat olisi oppinut Carl Barksin koottuista edes jotain ja kirjat olisi oikeesti laadukkaita ja ylipäätänsä luettavia.
Ainoa hyvä asia on, että kirjat postitetaan kronologisessa järjestyksessä.  Carl Barksin kootuissahan kirjat postitettiin esim: I, XI, XII. Ihan järjetöntä!!!!  >:(


Unohdit mainita että eka boksi tulee ilman pakettia, vain kukkakaupan paperi ympärillä  ::)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #132 : 20.09.2011 klo 16:11:51 »
Eikä vieläkään tullut meille kirjettä, vaikka olen sekä pyytänyt lisätietoja ETTÄ tilannut sarjan myöhemmin. PRKL!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #133 : 20.09.2011 klo 16:47:50 »
Soitin Sanomalle, ja luurin toisessa päässä oleva "tätisihminen" kertoi, että sellaisia mainost- esittely- tilauslehtisiä lähetetään summanmutikassa eteen päin. Eli kaikki tilaajatkaan eivät sellaista saa.

Jos oikein ymmärsin niin tilaajille on kuitenkin tulossa jtn. sähköpostia/tekstiviestiä hieman ennen ensimmäisen boksin ilmestymistä, marraskuussa.
Kääk13-kirjoittaa!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #134 : 20.09.2011 klo 17:01:25 »
Hohhoijaa, summan mutikassa? Kuulostaapa todella erikoiselta toiminnalta, en jaksa uskoa että täti tiesi oikeasti mistä puhui. Mainoksia varmaan lähetetään potentiaalisille tilaajille (kuten akkarin tilaajille/ aiemmin tilanneille) otoksina mutta että lisätietoja pyytäneille lähetettäisiin tietoja arvalla, ei mahdu mun ajatusmaailmaan. Vaikkakin CB koottujen tilaajat varmaan osaavatkin odottaa mitä tahansa Sanomilta...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"