Kirjoittaja Aihe: Don Rosan kootut -kirjasarja  (Luettu 186102 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #45 : 26.09.2010 klo 11:18:14 »
Minä tahtoisin Rosan kootut äänikirjana, silloin ei tarvitsisi enään pelätä niitä kamalia pikkelseitä vai mitä ne on.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #46 : 26.09.2010 klo 12:25:55 »
Itse toivon ns. kansanpainosta, jos tästä tosiaan tehdään joku CBL tapainen KALLIS painatus niin moni jättää väliin, ja edelleen toivon ettei mitään LAATULÄYHÄYKSIÄ tule Sanomien taholta, ei pidä luvata mitään mitä ei voi myöskään taata. Tämän pitää myydä hyvin!

Jannen kanssa samaa mieltä että jos tämä pissii taloudellisesti, niin kyllä sitten saa sanoa adjö mahdollisille tulevaisuuden sarjoille.

Huomioitavaa on sekin seikka taas, että kyseessä on yhteishanke, joka viestii siitä ettei jatkossakaan Sanoma mene tekemään vaativia sarjoja itsenäisesti. Tämä lähinnä meille FG-sarjaa odotteleville.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #47 : 26.09.2010 klo 14:13:01 »
Minä tahtoisin Rosan kootut äänikirjana, silloin ei tarvitsisi enään pelätä niitä kamalia pikkelseitä vai mitä ne on.

Hyvä idea. Pitääkin pistää nauhuri päälle, jos näitä pitää joskus lukea teneville. Ja lyödä rahoiksi!
"Tex-tieteen yli-morisco"

OP

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #48 : 26.09.2010 klo 19:15:19 »
Tuli vaan mieleen:

Julkaistaanko Kootuissa muutkin kuin Aku Ankat/Disneyn sarjakuvat?
Hymähtelisin tuonne The Petwillaby Papersin ja The Adventures of Captain Kentuckyn puolelle...


Roomalainen kynttilä

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #49 : 26.09.2010 klo 21:22:43 »
Jos näin käy, perun mielihyvin aiemmat hölpötykseni sarjasta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #50 : 26.09.2010 klo 22:06:04 »
Tuli vaan mieleen:

Julkaistaanko Kootuissa muutkin kuin Aku Ankat/Disneyn sarjakuvat?
Hymähtelisin tuonne The Petwillaby Papersin ja The Adventures of Captain Kentuckyn puolelle...

Mitä onko Rosa tehnyt tommosiikin. Hei noi niihin koottuihin ehdottomasti. Samaan tapaan kuin Carl Barksin "Calgary Eye-Opener" tai Werner-sarjat. Sit kyllä minäkin olen halukas ostaa noi, mutta Sanomat tuntien ei tietenkään onnistu edes lisäosina...perkele!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 612
  • Kvaak!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #52 : 30.09.2010 klo 02:47:09 »
Onko Suomessa julkaistuissa kovakantisissa Rosa-kirjoissa ollut pikselöitymistä? Minä en ole koskaan huomannut pikseliongelmaa edes siellä, missä jotkut muut ovat kertoneet sellaista olevan.

Oi voi voi voi... kyllähän juuri niiden pikseleistä on väännetty juttua vaikka ja kuinka... Juuri siitä lähti varpaillaan olo Carl Barksin koottujen kanssa jo alusta lähtien.
Tässä on yksi minun aikanaan postaamani kuvaesimerkki painojäljestä.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #53 : 30.09.2010 klo 09:30:27 »
Tuon kuvan, joka oli ainakin minulla painunut armeliaasti unholaan, nähtynyäni, haluaisin nyt todellakin tietää, miten Rosa itse aikoo valvoa painojäljen laatua. Sanomalta tätä ei kannata edes kysyä. Skannataanko esim. pikselöityneet tarinat uudelleen? Onko originaalit, joista skannauksen voisi tehdä, enää edes tallessa?

Jos joku takuu Rosan suusta saataisiin, niin sitten tuota voisin harkita, muuten en.
"Tex-tieteen yli-morisco"

puro

  • Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 261
  • Ei se siitä suttaannu.
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #54 : 30.09.2010 klo 10:52:12 »
miten Rosa itse aikoo valvoa painojäljen laatua.

Eikös tuossa ole pukki kaalimaan vartijana, kun huononäköinen pistetään painolaatua vahtimaan?  ;D

baobab

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #55 : 30.09.2010 klo 13:10:57 »
Oi voi voi voi... kyllähän juuri niiden pikseleistä on väännetty juttua vaikka ja kuinka... Juuri siitä lähti varpaillaan olo Carl Barksin koottujen kanssa jo alusta lähtien.
Tässä on yksi minun aikanaan postaamani kuvaesimerkki painojäljestä.

Sinällään tuossa ei kuitenkaan ole pikselöitymisestä kyse, vaan yksityiskohtien katoamisesta jostain syystä. Pikselöitymisilmiö ei minun mielestäni Rosan kirjoja pahemmin vaivaa. Laatuero moniin 2000-luvun kovakantisiin Barks-julkaisuihin (esimerkiksi Ankalliskirjasto) on todella suuri Rosan hyväksi.

Tuota tarinaa lukuunottamatta Elämä ja teot 2 -kirjan painojälki vaikuttaa minusta oikein kelvolliselta. Vertailukappaleita esimerkiksi Aku Ankka -lehdestä minulla ei tosin ole käsillä. Materiaalihan tuohon kirjaan tuli käsittääkseni Yhdysvalloista, ja veikkaan että sama vika tuossa tarinassa on jo heidän julkaisussaan. Täytyy toivoa, että tuo vika ja muut vastaavat on Koottuihin mennessä saatu korjattua.

Pikseliongelmia enemmän minua näissä uusissa Rosa-kirjoissa vaivaa käsin tehdyn tekstauksen puute. Viimeinen käsin tehty tekstaus taitaa olla vuoden 2001 kirjassa. Koneellisesti tuotetut puhekuplat tekevät hiukan halvan vaikutelman.

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 612
  • Kvaak!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #56 : 30.09.2010 klo 22:56:22 »
Sinällään tuossa ei kuitenkaan ole pikselöitymisestä kyse, vaan yksityiskohtien katoamisesta jostain syystä.

Totta on, että tuo kuvaesimerkki ei sitä puolta asiasta suoraan valaise, mutta kyse on silti samasta ongelmasta: viivoissa on liian alhainen resoluutio, eli siis painojälki ei ole niin tarkkaa kuin voisi olla. Aiheuttaa sekä sitä sahalaitaa, että Rosan pikkutarkkuuden ollessa kyseessä myös joidenkin yksityiskohtien putoamista pois.

Nina Jurvanen

  • Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 271
  • I will find out who killed my bro.
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #57 : 22.11.2010 klo 06:17:56 »
Mutta ensinnäkin ajoitus. Juuri on saatu viimeinen osa Rosan kovakantisia ulos. Suomessa on siis nyt julkaistu kaikki Rosan tarinat kovissa kansissa.

Kuuluuko tähän sarjaan myös se alkutalvesta julkaistu ja nyt loppuunmyyty Auringon poika: Don Rosan sarjakuvia? Persus, unohdin ostaa sen... :'(
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

marko70

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #58 : 22.11.2010 klo 07:11:37 »
Kuuluuko tähän sarjaan myös se alkutalvesta julkaistu ja nyt loppuunmyyty Auringon poika: Don Rosan sarjakuvia? Persus, unohdin ostaa sen... :'(

Se oli tilaajalahja uusille Akun tilaajille.

Q=<>

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #59 : 22.11.2010 klo 10:28:15 »
Kuuluuko tähän sarjaan myös se alkutalvesta julkaistu ja nyt loppuunmyyty Auringon poika: Don Rosan sarjakuvia? Persus, unohdin ostaa sen... :'(

Siis kuuluu. Ei tuossa ole mitään sarjoja, joita ei olisi muissa kovakantisissa julkaistu.
"Tex-tieteen yli-morisco"