Kirjoittaja Aihe: Don Rosan kootut -kirjasarja  (Luettu 186124 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #15 : 21.09.2010 klo 22:28:35 »
Niin jos tää ei nappaa, niin se voi olla kepeet mullat mahdollisesti muille vastaaville?

Toivottavasti sitä virhettä ei tehdä että tätä aletaan myymään vain harvoille ja valituille, CBL meni osin tässä metsään, ja itse kannatan kyllä hieman kansanomaisempaa painosta, ei tartte ollla mitään nahkaselkää.

Itse en usko että aikoihin tulee mitään FG:n koottuja, Fantan rintamalla on (pahaenteisen?) hiljaista?
Je suis alle kuuden euron pizza!

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #16 : 22.09.2010 klo 01:53:09 »
HS:n mukaan tääkin on Pohjoismaista yhteistyötä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #17 : 22.09.2010 klo 04:28:41 »
Miekäläinen ei ainakaan tommossia Don Rosan koottuja ostele.
Jäpä on vielä elossa ja saattaa jotain matskua vielä tulla, jos se sokeudeltaan vain pystyy raapustelee. Onhan se Rosa ihan hyvä piirtäjä, mutta kyllä muakin vähän se pikkutarkkatyyli kaivelee.

Sit on tää Sanomat. En oikein enää pysty luottamaan koko lafkaan. Meni ton Carl Barksin koottujen kanssa usko koko laitokseen ja viimeinen episodi näiden Barksin koottujen lisäosien kanssa pisti kupin nurin. En tiedä lepynkö koskaan enää.

Mulle riittää Rosan ekat kirjat...en ole kaikkia niitä edes vielä ostanut. En mene nytkään ostamaan ja hakemaan sitä nimmaria tästä uusimmasta kirjasta. Ja jos multa nyt muutama hassu tarina puuttuu, niin nou hätä...se tulee kumminkin joskus Aku Ankka lehdessä. Eikä Rosan nimmari ole mulle tärkeä saada kaikkiin kirjoihin.

Ainoa homma mikä mua aina tulee kaivelemaan on se, että en mennyt silloin sarjakuvamessuille, kun Carl Barks kävi Suomessa. Sitä tulen katumaan aina ja ikuisesti. Täytyy jostain saada Carl Barksin nimmari...ehkä ostan semmoisen aidon litografian, sit kun on tarpeeksi pikkurahaa taskussa.

Kyllä munkin mielestä on vähän omituista, että toi Don Rosan kootut tulee nyt. Mikä kiire tolla oikein on...rahastuksen makua, niinkuin koko sanomien hommma aina. Itseäni kiinnostaisi myöskin Gottfredson, vaikka en Mikki Hiirestä pidäkään yhtä paljon kuin Aku Ankasta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

pasiip

  • Jäsen
  • Viestejä: 35
  • Monco saves the day, hurraa!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #18 : 22.09.2010 klo 09:20:27 »
Tuskin olen itsekään ostamassa. Olen ahkerasti hankkinut kaikki Rosa-kirjat vuosien varrella ja tällä kokoelmalla ei ole siten samanlaista merkitystä kuin CBK:n hankkimisella oli. Tietenkin jos löytyisi sopivaan hintaan, CBK hinnoilla ehdoton ei. Ja ei innosta uudelleen kokea sitä samaa kauhua kirjojen laadusta ^^ Tosin ehkä siellä nyt vaivaudutaan hoitamaan asia kunnolla kun tilaajiakin olisi odotetusti enemmän = potentiaalisia vihaisisia ihmisiä.

Tarinoiden ollessa jo lähes täysin tuttuja eivät artikkelit jne. jaksa kiinnostaa. Mikä minua eniten kiinnostaisi uuden kirjasarjan hankkimiseen, olisi paljon kuvia Rosan tekemistä maalauksista.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2010 klo 09:29:05 kirjoittanut pasiip »

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #19 : 22.09.2010 klo 10:41:58 »
Ja ei innosta uudelleen kokea sitä samaa kauhua kirjojen laadusta ^^

Tuskin siitä olisi pelkoa. En ole törmännyt siihen, että Rosan tarinat olisivat olleet pikselöityneitä (joskus joku sitäkin jo väitti ja minä uskoin, mutta itse en sitten kuitenkaan mitään havainnut...). On tainnut Rosa itse tarkistaa laadun. Ja samoja tiedostajahan tässä uudessa sarjassa varmasti käytetään. Mutta Barksin kootuista tuttua tuunausilmiötä saattaa hyvinkin esiintyä, sillä sehän riippuu kaiketi painokoneesta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #20 : 22.09.2010 klo 10:47:16 »
Tuskin siitä olisi pelkoa. En ole törmännyt siihen, että Rosan tarinat olisivat olleet pikselöityneitä (joskus joku sitäkin jo väitti ja minä uskoin, mutta itse en sitten kuitenkaan mitään havainnut...).

Kyse taisi olla siitä mustan viivan alta pilkistävästä valkoisesta.


Viiva myös jotenkin hajoaa joissakin ruuduissa väreihin kiinni. Ei nämä tähän asti julkaistut mitään de luxe -painoksia ole olleet, ehkä nyt sitten...


Hesari: Ensi vuonna Rosan vanha tuotanto sen sijaan pääsee entistä ehompaan asuun. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa aletaan julkaista Don Rosan koottuja, joihin ankkasarjakuvat tulevat aikajärjestykseen samaan tapaan kuin Barksin kootuissa.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2010 klo 11:09:00 kirjoittanut Lurker »

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #21 : 22.09.2010 klo 11:27:59 »
Ensi vuonna Rosan vanha tuotanto sen sijaan pääsee entistä ehompaan asuun.

Ahaa. No, hyvä kun tuli selväksi tämäkin. Pitääkin sitten alkaa harkita oikein tosiaan tätä uutta sarjaa, kun on nyt oikein Hesarissa luvattu entistä parempaa jälkeä.

Mistäs kirjasta tuo ylempi potkaisu on? Kolmea caballeeroa en ole muuten vielä lukeutkaan, joten on tuokin lukukokemus vielä edessä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #22 : 22.09.2010 klo 11:56:06 »
Mistäs kirjasta tuo ylempi potkaisu on? Kolmea caballeeroa en ole muuten vielä lukeutkaan, joten on tuokin lukukokemus vielä edessä.

Jostakin 3 caballeron lyhyistä tarinoista.

Yhteispohjoismainen painatus tietty vie vastuun sitten painojäljestä laajemmalle joukolle, siis ei kenellekään.

Miksi kaikkia sarjakuvia ei ensin lähetetä vedosvaiheessa Kvaakiin ruodittavaksi ja sitten vasta julkaistaviksi?!? Heh.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #23 : 22.09.2010 klo 12:03:28 »
Yhteispohjoismainen painatus tietty vie vastuun sitten painojäljestä laajemmalle joukolle

Tarjolla siis entistä useampi ihminen, joista joku voi jossain vaiheessa mokata lopputuloksen...

Juu, nyt jo alkoi pasiip'n mainitsema kauhu puskea pintaan.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Fantom A.

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #24 : 22.09.2010 klo 15:57:41 »
Taas on Akulassa jätetty aivot narikkaan.
Rosa on hieno mies, muttei tällainen pakkosyöttö varmaan hyödytä moniakaan.
Guido Martinalle tai Luciano Bottarolle oma kirjasarja niin aletaan olla oikeilla raiteilla.

OP

  • Vieras
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #25 : 22.09.2010 klo 16:45:13 »
Jostakin 3 caballeron lyhyistä tarinoista.

Se on sarjasta Seitsemän (miinus neljä) rohkeaa caballeroa.

Hyvä jos laatua parannetaan ehommaksi. Ostan jos halvalla saan, mutta Barksin koottujen hintaan en rupea. Tajusin tämänkin mahdollisuuden vasta jälkikäteen sanottuani että ostan.
J aminua kyllä kiehtoo hyvinkin paljon uudet artikkelit ja kertomukset sarjoista. : P
Ne ovat mielenkiintoisia.

Mareliini

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #26 : 22.09.2010 klo 17:11:59 »
Ja minua kyllä kiehtoo hyvinkin paljon uudet artikkelit ja kertomukset sarjoista. : P
Ne ovat mielenkiintoisia.

Samoin. Nuo artikkelit ovatkin ehkä se ainoa asia, mikä Rosan Kootuissa kiinnostaa. Enkä varmaankaan sarjaa vain artikkelien takia hanki. Ihan ihme systeemi muutenkin julkaista tuon nyt päättyneen sarjan perään heti kaikki taas. Itsellä on tällä hetkellä vain yksi Rosa hyllyssä (ja toinen postissa), mutta suurimman osan (ellen kaikkia) julkaistuista kovakantisista olen muualla lukenut. Ja ne voisin hankkia itselleni, jos jossain tulee vastaan.

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #27 : 23.09.2010 klo 10:12:05 »
Kyllähän noita artikkeleita mielellään lukisi, mutta erilaisessa muodossa. Olisin tykännyt kovasti jos Rosan tarinoiden taustoista olisi tehty samankaltainen kirja kuin Michael Farrin Tintin seikkailujen taustoitus. Vai täytyykö tässä nyt odottaa että tämä saadaan julkaistua, minkä jälkeen jatketaan sitten tällaisiin kirjoihin? Ihan vaan siksi ettei putki katkea.  :P

Fantom

  • Jäsen
  • Viestejä: 108
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #28 : 23.09.2010 klo 12:45:29 »
Kesällä 2008 ehdotin ja kyselin mahdollisen Don Rosan koottujen perään mutta silloin täällä joku, joka kukaties päättääkin näistä asioista, lyttäsi koko idean. Niin tai näin; ostan toki tuon sarjan...

K.I.P

  • Jäsen
  • Viestejä: 996
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
Vs: Don Rosan kootut -kirjasarja
« Vastaus #29 : 23.09.2010 klo 17:59:31 »
Pitääkin sitten alkaa harkita oikein tosiaan tätä uutta sarjaa, kun on nyt oikein Hesarissa luvattu entistä parempaa jälkeä.
Heh heh heh !
Muistelepas missä Sanoma-konserni viimeksi lupasi oikein luksus keräilylaatua.....