Kirjoittaja Aihe: Tex Willerin eri julkaisumuodot  (Luettu 77938 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #75 : 14.12.2015 klo 10:57:30 »
Kapinan liekkejä Kanadassa arvosteltu etusivulla:

http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2286
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

exi_bel

  • Jäsen
  • Viestejä: 47
  • Työmatkapyöräilijä
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #76 : 17.01.2016 klo 11:34:29 »
Minulla on Tex Kroniikat 1-26 ja Texit nrot 8/75–16/99 ja aikaisemmin olin sitä mieltä että Texin kuuluu olla mustavalkoinen. Mutta sitten ostin divarista ( halvalla kun sain ) lempi piirtäjäni Civitellin värillisen ”Muistojen polulla” ja kirja oli positiivinen ylläri. Tietty hankin sitten myöhemmin toisen lempi piirtäjäni Ticcin väripainoksen ” Kadonnut pueblo ” vaikka minulla oli alkuperäinen.

Kun sitten alkoi ilmestyä Tex kirjasto, Tex tarinat loogisessa järjestyksessä väreissä, ostin ensimmäisen vähän skeptisenä, mutta jällen yllätyin positiivisesti. Olen tykännyt tarinoista tosi paljon ja torstaina 14.1 minulle tuli jo Tex kirjasto nro 32 ”Kuolema sirkuksessa” ( BananaPressistä voi kestotilata erikoisjulkaisuja, tulevat kotiin sitämukaa kun ilmestyvät, hinta n. 29€ )

Lauantaina Makedoniassa käytyäni kuulin että normi Texejäkin on tässä 2000-luvulla ilmestynyt väreissä. Voisiko joku ystävällisesti luetella ne numerot jotka on julkaistu väreissä? Ja mielellään myös kertoa piirtäjät.

Kiitos.
Vamonos Dynamiitti. Vielä viimeinen ponnistus.

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #77 : 17.01.2016 klo 12:52:24 »
Suomen normisarjassa ilmestyi 2014 nrot 3, 4 ja 5 värillisinä; elikkäs nämä oli niitä Italian Color Tex sarjan lehtiä. Aiemmin tuon sarjan lehdet on Suomessa julkaistu mustavalkoisina. Noissa kolmessa numerossa oli viisi seikkailua:
Väärä mies (Faraci - Casertano)
Petojen pesä (Ruju - Scascitelli)
Konnajoukon viimeinen (Manfredi - Biglia)
Henkien laakso (Boselli - Genzianella)
Delta Queen (Boselli - Civitelli)

Italiassa normisarjassa värillisinä on julkaistu jokainen tasasatanumero. Minusta mukava olisi saada se nro 600 eli Pohjoisen susipaholaiset (Suomessa nro 3/2011) Suomessakin värillisenä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #78 : 17.01.2016 klo 15:52:55 »
Minulla on Tex Kroniikat 1-26 ja Texit nrot 8/75–16/99 ja aikaisemmin olin sitä mieltä että Texin kuuluu olla mustavalkoinen. Mutta sitten ostin divarista ( halvalla kun sain ) lempi piirtäjäni Civitellin värillisen ”Muistojen polulla” ja kirja oli positiivinen ylläri. Tietty hankin sitten myöhemmin toisen lempi piirtäjäni Ticcin väripainoksen ” Kadonnut pueblo ” vaikka minulla oli alkuperäinen.

Kun sitten alkoi ilmestyä Tex kirjasto, Tex tarinat loogisessa järjestyksessä väreissä, ostin ensimmäisen vähän skeptisenä, mutta jällen yllätyin positiivisesti. Olen tykännyt tarinoista tosi paljon ja torstaina 14.1 minulle tuli jo Tex kirjasto nro 32 ”Kuolema sirkuksessa” ( BananaPressistä voi kestotilata erikoisjulkaisuja, tulevat kotiin sitämukaa kun ilmestyvät, hinta n. 29€ )

Lauantaina Makedoniassa käytyäni kuulin että normi Texejäkin on tässä 2000-luvulla ilmestynyt väreissä. Voisiko joku ystävällisesti luetella ne numerot jotka on julkaistu väreissä? Ja mielellään myös kertoa piirtäjät.

Kiitos.

Kubertin suuralbumi Yksinäinen kostaja oli kovakantinen ja väreissä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #79 : 17.01.2016 klo 17:12:59 »
Minulla on Tex Kroniikat 1-26 ja Texit nrot 8/75–16/99 ja aikaisemmin olin sitä mieltä että Texin kuuluu olla mustavalkoinen. Mutta sitten ostin divarista ( halvalla kun sain ) lempi piirtäjäni Civitellin värillisen ”Muistojen polulla” ja kirja oli positiivinen ylläri. Tietty hankin sitten myöhemmin toisen lempi piirtäjäni Ticcin väripainoksen ” Kadonnut pueblo ” vaikka minulla oli alkuperäinen.

Kun sitten alkoi ilmestyä Tex kirjasto, Tex tarinat loogisessa järjestyksessä väreissä, ostin ensimmäisen vähän skeptisenä, mutta jällen yllätyin positiivisesti. Olen tykännyt tarinoista tosi paljon ja torstaina 14.1 minulle tuli jo Tex kirjasto nro 32 ”Kuolema sirkuksessa” ( BananaPressistä voi kestotilata erikoisjulkaisuja, tulevat kotiin sitämukaa kun ilmestyvät, hinta n. 29€ )

Onko kokemuksia kirjastojen postitiksista? Eli tulevatko ehjinä perille?

T:Ekku

Lauantaina Makedoniassa käytyäni kuulin että normi Texejäkin on tässä 2000-luvulla ilmestynyt väreissä. Voisiko joku ystävällisesti luetella ne numerot jotka on julkaistu väreissä? Ja mielellään myös kertoa piirtäjät.

Kiitos.

El Reijo

  • Jäsen
  • Viestejä: 546
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #80 : 17.01.2016 klo 17:38:33 »
Suomen normisarjassa ilmestyi 2014 nrot 3, 4 ja 5 värillisinä;

Hannu on vielä vanhassa vuodessa  >:D...kyse siis viime vuoden 2015 mainituista numeroista jotka ovat siis ensimmäiset normisarjassa julkaistut värilliset meillä...
ja kuten jo mainittiin Kubertin kovakantinen suuralbumi unohtamatta sitä tilaajalahja novellia Civitellin Kaksintaistelu, joka löytyy mm. Kuuma Iltapäivä kirjasesta parin muun värillisen lyhärin kera...

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #81 : 17.01.2016 klo 18:15:42 »
Kiitos Reijo, näinhän se taitaa olla. Ja tuo kirottu tilaajalahja! Sen saivat vain uudet tilaajat, kestotilaajien olisi pitänyt älytä erikseen sitä anoa!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #82 : 17.01.2016 klo 19:30:39 »
Kiitos Reijo, näinhän se taitaa olla. Ja tuo kirottu tilaajalahja! Sen saivat vain uudet tilaajat, kestotilaajien olisi pitänyt älytä erikseen sitä anoa!
Täh. Mikä lahja? Voiko kestotillaaja saada ruinaamalla jonkun lahjan? Entä tuleeko kelle noita willerkirjastoja postitettuna kotiin Bananapressiltä? Tulevatko ehjinä vai teurastaako posti?

Ekku

exi_bel

  • Jäsen
  • Viestejä: 47
  • Työmatkapyöräilijä
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #83 : 17.01.2016 klo 20:32:59 »
Ainakin 3 Tex kirjastoo tullut BananaPressiltä kotiin. On pakattu kunnolla pahviin, mut mahtuu silti postiluukusta, eli ei tarvii hakee mistään Siwasta tai pakettiautomaatista. Kirjat moitteettomassa kunnossa.

Joo, mullekkin aikanaan tuli toi tilaajalahja, Civitellin väriläpyskä. Mutta olihan hankalan kokonen pitää tallessa. Multa se itseasiassa meni hukkaan ja on hienoo et se on mukana tossa " Kuumassa iltapäivässä ".

Mulla on myös toi kovakantinen Kubert, ei kuulu mun suosikkeihin. Ehkä sen takia unohtu mainita.

P.S Täällähän tulee nopeesti vastauksia. Kiitos Hannulle noista tiedoista.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2016 klo 20:34:41 kirjoittanut exi_bel »
Vamonos Dynamiitti. Vielä viimeinen ponnistus.

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #84 : 17.01.2016 klo 20:37:16 »
Suurkiitos vastauksesta.

Ekku

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #85 : 18.01.2016 klo 09:03:41 »
Tämä on erittäin hyvä uutinen, kohta 2 vuotta kun viimeksi lukenut uutta materiaalia maksista. (Viime vuoden etuvartio odottaa yhä ostamistaan, taide liian liian karua.Vaikka tarina tärkeämpi kuvitus, pitäisi olla sen verran kelvollista ettei häiritse...Mutta ehkäpä jonain päivänä libriksestä jos ei muuta haalimista löydy tarpeeksi...)

Onkohan tuo suuralbumi värillinen?Aika suolaiselta kuulostaa hinta jos kyse mustavalkoisesta teoksesta...

 ;)

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #86 : 18.01.2016 klo 09:32:57 »
Samanhintainenhan (13.95€) se on kuin viisi edellistä suuralbumia.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #87 : 18.01.2016 klo 10:20:24 »
Samanhintainenhan (13.95€) se on kuin viisi edellistä suuralbumia.
on,mutta jos tuo104s pitää kutinsa hinta sivua kohden on ihan eri luokkaa kuin aiemmissa suuralbumeissa.

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #88 : 18.01.2016 klo 11:27:53 »
Olet oikeassa. Kyse lienee tästä, ja olisiko tuo sitten väreissä: http://www.sergiobonelli.it/scheda/38171/Realta-e-leggenda.html
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Asko AA

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 677
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
Vs: Tex Willerin eri julkaisumuodot
« Vastaus #89 : 18.01.2016 klo 11:36:21 »
Tällaisen kannen juuri laitoin firman ennakkomainontaa varten.

Noin satasivuinen suuralbumi pitää siis sisällään kaksi uuden Tex Romanzi a Fumetti -sarjan ensimmäistä värialbumia.

Paolo Eleuteri Serpieri: Sankari ja legenda
Mauro Boselli – Mario Alberti: Fronteran vanki

« Viimeksi muokattu: 21.12.2016 klo 03:09:40 kirjoittanut Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela