Mustanaamion arvo brändinä on aika iso. Egmont hukkaa lopettamisella enemmän kuin yhden lehden.
Tämä jäi minulla hieman kiertämään korvien välissä: Mustanaamio on kyllä tunnettu, mutta kuinka arvokas on sellainen brändi johon liitetty tuote ei käy kaupaksi, sitä ei voi hyödyntää epäsuorasti kuten myymällä lisenssejä tai myydä oikeudet sellaisenaan kilpailijalle.
Toisaalta näin todetessani katsoisin asiaa lopulta kuitenkin liian läheltä, sillä eihän Mustanaamio suinkaan kadonnut minnekään, sitä vain ei Suomessa julkaista. Ja koska elokuvan lisäksi siitä nyt on tehty myös tv-sarja, niin onhan Mustanaamiolla kiistatta myös todellista brändiarvoa.
Ja jälleen läheltä katsoen tällä tuskin on mitään yhteyttä siihen, ettei lehtiä osteta Suomessa siinä määrin, että lehden julkaisu olisi kannattavaa.