Kirjoittaja Aihe: Rinne  (Luettu 6541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Rinne
« : 27.05.2010 klo 19:28:03 »
Egmont aloittaa Rumiko Takahashin uutuussarjan Rin-Ne syksyllä!

Asiasta kerrottiin Egmontin blogimerkinnässä seuraavasti:

Lainaus käyttäjältä: Egmontin blogi
RINNE kertoo Sakura-tytöstä, joka sai kyvyn nähdä aaveita ja henkiä jouduttuaan lapsuudessaan henkien kaappaamaksi, sekä Rinne-pojasta, joka on puoliksi ihminen ja puoliksi shinigami, kuoleman henki. Rinnen tehtävänä on ohjata henkiä syntymään uudelleen. Rinne ja Sakura käyvät samaa koulua. Sakura on ainoa, joka ei pelkää Rinnen shinigami-puolta. Vähitellen hän alkaa tuntea Rinneä kohtaan muutakin kuin pelkkää ystävyyttä… Ja tähän syvennytään siis syyskuussa 2010.

Sarjan nimestä on blogissa jätetty väliviiva pois, joten ehkä nimestä on tehty hieman suomalaiskansallinen.

Näytesivuja mangasta on maistiaisiksi Shonen Sundayn sivuilla.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2010 klo 17:24:34 kirjoittanut Jiksi »

Kumiko

  • Otaku-hippi-nörtti
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Rin-Ne
« Vastaus #1 : 24.06.2010 klo 19:42:26 »
Hieno homma että tämäkin saadaan suomeen!
Vaikka vielä hienonpaa olisi saada Takahashin vanhempia sarjoja suomeksi myyntiin kuten Maison Ikkoku ja Mermaid Saga​.
Elämä on hengenvaarallista, siitä ei ole tähän päivään mennessä selvinnyt kukaan hengissä.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Rin-Ne
« Vastaus #2 : 02.08.2010 klo 15:59:51 »
Egmontin lehdistötiedote syksyn 2010 julkaisuista kertoo, että ensimmäinen pokkari ilmestyy vko 37. Sivuja pokkarissa on 192 ja tutustumishinta lehtihyllyillä on 4,95 € (normaalisti 7,95 €).

JM

  • Jäsen
  • Viestejä: 21
Vs: Rin-Ne
« Vastaus #3 : 09.09.2010 klo 09:35:05 »
Ensi viikolla starttaavasta Rinne -sarjasta leikkimielinen kilpailu blogissa:

http://blogi.egmontkustannus.fi/2010/05/24/mangauutuus-rumiko-takahashilta/
Egmont

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Rinne
« Vastaus #4 : 14.09.2010 klo 17:25:52 »
Huomenna tätä saa jo lehtipisteistä!

Koska nimi kirjoitetaan tosiaan ilman väliviivaa, korjasin samalla ketjun otsikon.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Rinne
« Vastaus #5 : 30.09.2010 klo 18:45:32 »
Johan on kumma, ettei kukaan ole kommentoinut mangan kuningattaren uutuussarjaa!

Kvaak-arvio sarjasta on valmiina, etusivulle se tulee vasta viikonloppuna, mutta jälleen Kvaakin vakiolukijat ovat eturivissä!


Totta kyllä, Takahashi on vakiinnuttanut paikkansa mangan kuningattarena, joten olisi ollut mukava nähdä häneltä enemmänkin rohkeutta uutuussarjansa aloituksen kanssa. Rinne näyttää ensimmäisen pokkarin perusteella hieman paluulta Ranma ½ -sarjan perussävyihin.

Huolimatta siitä, että arviossa niin väitetään, kunnon ohilyöntejä ei Takahashin tilille juuri ole kirjattu. Sarjoista lähinnä vaatimattomampi One Pound Gospel nostetaan usein esiin, mutta itse viittasin lähinnä siihen, että tekijä tietää hyvin ennalta mikä toimii ja mikä ei. Näin myös Rinne-sarjassa taatusti tullaan näkemään monia hulvattomia sivuhahmoja tuttuun Takahashi-tyyliin.

Jos shinigami kuulostaa tutulta, sellaisia seikkailee parhaillaan sarjassa Bleach ja sellaisia vilisti myös Death Note -sarjassa, linkkien takaa aukeavat Kvaak-arvostelut molemmista.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Rinne
« Vastaus #6 : 30.09.2010 klo 20:35:08 »
Minä olen kuullut Takahashista vain legendaa, ikään kuin kummitusjuttuja, joissa kaikissa mainitaan hänet hyväksi. Mutta en ole lukenut ainakaan tietoisesti hänen tuotoksiaan, ja tuo vaikuttaa melko kiinnostavalta tekeleeltä, joten kaipa tuota voisi vilkaista ja ehkä erehtyä ostamaankin...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Rinne
« Vastaus #7 : 30.09.2010 klo 20:44:55 »
Totta kyllä, Takahashi on vakiinnuttanut paikkansa mangan kuningattarena, joten olisi ollut mukava nähdä häneltä enemmänkin rohkeutta uutuussarjansa aloituksen kanssa. Rinne näyttää ensimmäisen pokkarin perusteella hieman paluulta Ranma ½ -sarjan perussävyihin.

Olen kuullut huhuja/kummitusjuttuja siitä, ettei Takahashilla ole enää juuri mahdollisuuksia kokeilla mitään kovin radikaalia. Kustantaja ei halua. Mistähän tämänkin voisi varmistaa... mutta Japanissa mennään kuulemma aika lailla kustantajien ehdoilla.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Rinne
« Vastaus #8 : 30.09.2010 klo 21:57:41 »
Mutta en ole lukenut ainakaan tietoisesti hänen tuotoksiaan, ja tuo vaikuttaa melko kiinnostavalta tekeleeltä, joten kaipa tuota voisi vilkaista ja ehkä erehtyä ostamaankin...

Koska tiedän sinut suureksi supersankarien ystäväksi, ehkä Naruto tai Bleach voisivat olla turvallisempi valinta.

Toisaalta ennakkoluuloton kokeileminen on hyväksi ja Rinne-sarjan aloituspokkari on sopuhintaan myös kuluttajaystävällinen aivan ummikonkin tutustua.

Itsekin luin lähestulkoon pelkkää supersankarisarjakuvaa, kunnes lainasin Takahashin ensimmäisen Maison Ikkoku -pokkarin, olisiko vuosi mahdollisesti ollut niinkin myöhään kuin 1995, ja se oli minulle aivan huikea sarjakuvaelämys mikä veti minut kerralla mangan suureksi ystäväksi. Vielä tänäänkin se on omissa kirjoissani Nausicaän rinnalla kaikkien aikojen suosikkimangani.

Mistähän tämänkin voisi varmistaa... mutta Japanissa mennään kuulemma aika lailla kustantajien ehdoilla.

Totta kyllä, mutta minä en yksinkertaisesti usko, ettei kaikkien aikojen menestynein nainen pysty polkemaan jalkaansa siihen tahtiin, että saa tahtonsa lävitse.

Olen tutustunut kaikkiin Takahashin sarjoihin ja tietyllä tavoin suhtaudun niihin hyvin lämpimästi, mutta vain Maison Ikkokun olen lukenut alusta loppuun. Kaikki muut ovat jääneet alkupokkareihin, mitä nyt siskoni ansiosta olen lukenut Inuyashan loppupuolelle saakka.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Rinne
« Vastaus #9 : 30.09.2010 klo 22:21:39 »
Koska tiedän sinut suureksi supersankarien ystäväksi, ehkä Naruto tai Bleach voisivat olla turvallisempi valinta.

Nyt kyllä iskit kryptoniitillä suoraan keuhkoihin. Naruto jää kaupan hyllyyn samasta syystä kuin Twilight ja Oh My Goddess, eli koska paperimainen kerronta ei vaan iske. Bleachiä vastaan minulla ei ole, mutta eipä tuo ole koskaan kiinnostanut. Ja muutenkin, silloin kun luen muuta kuin supersankarointia, luen sitä jotain muuta myös kunnolla, eli mahdollisimman kaukana siitä kuin mahdollista.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Antti Valkama

  • Jäsen
  • Viestejä: 888
Vs: Rinne
« Vastaus #10 : 30.09.2010 klo 22:47:40 »
Entäpä Emma?

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Rinne
« Vastaus #11 : 30.09.2010 klo 23:30:28 »
Ranma on aina vaikuttanut hauskalta, mutta jotenkin en ole saanut ryhdistettyä itseäni lukemaan sitä. Inuyashaa olenkin jo vilkaissut ja tykkäsin, tosin ilmeisesti Takahashin nimi meni taas ohi...

Entäpä Emma?

Näyttää ulkoisesti hyvältä, mutta aihe ei kiinnosta...
« Viimeksi muokattu: 30.09.2010 klo 23:37:37 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Rinne
« Vastaus #12 : 01.10.2010 klo 11:10:22 »
Totta kyllä, mutta minä en yksinkertaisesti usko, ettei kaikkien aikojen menestynein nainen pysty polkemaan jalkaansa siihen tahtiin, että saa tahtonsa lävitse.

Ehkä vika on juuri siinä että hän on liian suosittu. Juuri tämä formaatti myy.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Rinne
« Vastaus #13 : 01.10.2010 klo 15:09:48 »
Avauduin hienokseltaa tästä jo Egmont-ketjussa.
Mulle tuli Rinneä lukiessa sellainen olo että kustantaja tai Takahashi itse on halunnut aloittaa taas sarjan jonka parissa noin 10-vuotiaat voivat kasvaa. Sit'ähän julkaistaan poikien lehdessä, jonka kohderyhmä alkaa sieltä alle 10-vuotiaista.

Alku oli hyvin simppeli, jopa jos vertaa Ranmaan tai Inuyashaan. Huumorikin veltompaa kuin Ranmassa. Alussa ei ollut oikein mitään mikä käynnistäisi tarinaa tai saisi kiinnostumaan siitä hahmosta tai hänen "ongelmastaan". Vaikea nähdä että myöhemminkään tästä innostuisin. Voihan toki olla että hulvattomuus ja hahmokaarti tuosta kehittyy, mutta kovin puhditon hitaasti käynnistyvä/itseään toistava oli aloitus.
Takahashin aikuisempiin sarjoihin (joista muutama on tässäkin ketjussa mainittu) tätä ei voi verratakaan. Huono paikka siis aloittaa mangan mestarittaren tuotantoon tutustuminen.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Rinne
« Vastaus #14 : 03.10.2010 klo 08:28:51 »
Nyt on Rinne myös etusivulla. Jaa, että mikä kumma on Musta sopimuskissa? No tietenkin musta kissa, jonka kanssa on tehtävä sopimus...

Minua tällaiset aina huvittavat, mutta minäpä olenkin mieleltäni kymmenenvuotias.