Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvapelit  (Luettu 42897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #105 : 14.04.2020 klo 10:44:39 »

Jiksi

• Toimittaja
  • **
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #106 : 17.09.2020 klo 23:33:44 »
Olen ilmeisesti kuvitellut tässä ketjussa jo mainitun Usagi Yojimbo -pelin Samurai Warrior.

Kuvitelkaa, että peli on vuodelta 1988 ja sarjakuva on vasta tuloillaan Suomeen.

Jos ette tunne peliä, lukekaa tuolta linkkaamaltani Wikipedia-sivulta, kuinka huikean kehittynyt peli on aikalaisekseen, ja miettikää millaiset visiot sen kehittäjällä on.

Muistan, että minulla oli lapsena hirmuisen kokoisia laatikoita, joissa oli pelejä aivan villi määrä, mutta yhtä hyvin se saattoi olla jollain piraattipelikasetilla. Sen muistan elävästi, miten vaikeaa miekka oli vetää ja laittaa pois ilotikulla, mutta vahingossa se onnistui aina pahimmalla hetkellä.

Olen kauan jo miettinyt, että pitäisi kokeilla tuota lapsille rakentamassani Raspberry-koneessa. Vice jättää paljon toivomisen varaa, mutta pientä nostalgian tuulta olen sen kanssa saanut C64-peleistäkin, vaikka useammin Amiberry ja WHDLoad -yhdistelmän ansiosta tulee tartuttua samojen pelien Amiga-versioon. PS3-ohjaimella varmaan sujuu miekan paljastaminen tarkemmin.

EDIT: Retropie-juttuja sivutaan toisinaan Kvaakissa, joten aiheelle on nyt oma ketjunsa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2020 klo 16:44:51 kirjoittanut Jiksi »