Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvapelit  (Luettu 47284 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #90 : 25.08.2018 klo 18:44:13 »
Koska sarjakuviin perustuvat pelit ovat lisenssipelejä, on niiden uudelleenjulkaiseminen myös epätodennäköistä.

Ei sillä, että olisi tullut edes mieleen pelata mitään, mutta jokin universaali vääryys tällaisissa aina on.

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 393
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #91 : 27.08.2018 klo 06:39:25 »
Vanhan ajan lisenssipelit tosiaan oli vähän mitä olivat. Tämäkin tuotos Gameboylle oli:


Mickey Mouse IV: Mahō no Labyrinth


The Real Ghostbusters tai


Garfield Labyrinth

ihan sen mukaan missä päin maailmaa ollaan. Säädyllisyyden nimissä täsmälleen samaa peliä ei sentään julkaistu samoilla markkinoilla eri housuissa...
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #92 : 07.09.2018 klo 21:01:55 »
Marvel’s Spider-Man on julkaistu yksinoikeudella PS4:lle. On kerännyt hyvän vastaanoton:

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/marvels-spider-man

Oma kappale vielä postin kuljetettavana. Ilmeisen hienosti on mallinnettu mm. Seittisinkoilu sekä New York City.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #93 : 07.09.2018 klo 21:29:06 »
Marvel’s Spider-Man on julkaistu yksinoikeudella PS4:lle. On kerännyt hyvän vastaanoton:

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/marvels-spider-man

Oma kappale vielä postin kuljetettavana. Ilmeisen hienosti on mallinnettu mm. Seittisinkoilu sekä New York City.
Tänään ostin sen Prismasta, kun oli niin iso myyntistandi.
Vähän arveluttaa tää kyllä, että pidänkö tästä. Peter Parker on joku finnivoide kakru tässä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #94 : 25.09.2018 klo 13:13:02 »
Tänään ostin sen Prismasta, kun oli niin iso myyntistandi.
Vähän arveluttaa tää kyllä, että pidänkö tästä. Peter Parker on joku finnivoide kakru tässä.

Itse olen pelannut n. 50% läpi (ei tosin hajua paljonko tuosta on päätarinaa ja paljonko sitä, että olen kaikki side-questit suorittanut sitä mukaan, kun auenneet) ja taitaa olla käsissä paras Hämähäkkimies peli, jollei peräti paras Marvel peli yleisesti.

Tarina vangitsee lähdemateriaalin fiiliksen ja supervoimilla leikkiminen on koukuttavaa. Voiko muuta enää toivoakkaan?

Henri Tervapuro

  • Jäsen
  • Viestejä: 35
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #95 : 25.11.2018 klo 11:45:52 »
Minun & Platonic Partnershipin Kätyrit-pelisovitus on edistynyt jo sen verran että laitettiin Steam-sivusto pystyyn; https://store.steampowered.com/app/838090/King_of_Peasants/

 ..eli tää on tosiaan Kätyrit-sarjiksesta tehty peli minkä oon itte kirjoittanut ja teen graffaat vesiväreillä. Pelissä näkyy myös vahvasti toisen suomalaiaensen sarjakuvataiteilijan, Aleksi Remeksen maalausjälki.

Mut juu tolta sivulta voi tsekata vähän uusia kuvankaappauksia ja jos haluaa jotenkin tukea niin wishlistaukset ja somehöpinä olis nyt meille kaikki kaikessa, kun me nyt ruvetaan esittelemään tätä peliä vähän julkisemmin.

Katotaan nyt et missä vaiheessa voin demota tätä, sit vois festareilla ainaskin esitellä.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #96 : 25.11.2018 klo 14:27:13 »
Kivan näköistä grafiikkaa.Itse pelistähän ei voi tietenkään vielä sanoa mitään. Mut mielenkiinnolla odottelen.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarod_Speed

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #97 : 16.01.2019 klo 07:02:53 »
"Marvel: Ultimate Alliance" saa kolmannen osan tänä vuonna mutta vain Nintendo Switch -konsolille (aluksi ainakin?) :

https://www.youtube.com/watch?v=EynKIV9EvYY

Toivon että siinä enemmän ja muitakin pelattavia hahmoja mitä trailerissa esiintyy, esim Ihmeneloset, ja jossain vaiheessa versio PC:lle.
Sarjan ykkösosa on kyllä aivan loistava..

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #98 : 02.03.2019 klo 10:05:12 »
Muumit tulevat nyt monella rintamalla, liekö sattumaa vai markkinavoimain suunnittelemaa?

Muumi-peli on laajennetun todellisuuden peli, vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja potentiaaliselta maailmanvalloittajalta.

Artikkeli on japaniksi. Luin googlekääntäjällä.

It's like "Moomin GO"?


echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 393
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #99 : 13.05.2019 klo 20:00:56 »
Kyseessä on ilmeisesti Moomin Move, mistä ei kyllä mitään pöhinää ole kuulunut vaikka peli onkin julkaistu jo 2017. Twitter-tiliä on kuitenkin päivitetty muutama tunti sitten viimeksi, ja ilmeisesti hommaa yritetään nyt tunkea Japaniin (ehkä tuote haluttiin viilata jossain Siljan laivoilla valmiiksi?), missä asuu kuitenkin 120 miljoonaa ihmistä.


Olen tässä joka tapauksessa seuraillut Youtubesta Mikko Heinosen Pelataanpa-sarjaa, mikä taitaa edustaa tätä nuorisolaisten suosimaa tubetusta, mies pelaa erilaisia video- ja tietokonepelejä eri vuosilta ja höpisee päälle ilman sen ihmeempää käsikirjoitusta. Välillä on hyviä pelejä ja vehkeitä, välillä huonoja, välillä kalkkunoita ja välillä kaikkea mikä ei edes päässyt syystä tai toisesta Japanin ulkopuolella.

Ja siellähän oli Karvisspesiaali, kolme eri Karvis-peliä Playstation kakkoselle. Yhden ilme on toisesta niistä melko unohdetuista 3D-animaatioelokuvista, mutta sai ihan sarjis-Karvinenkin pelejä ja kyllähän näissä on tavoitettu sarjan tympeä ilmapiiri oikein hyvin! Kiitämme varsinkin suomalaista ääninäyttelyä.

Ja sitten tämä C64:n Garfield: Big Fat Hairy Deal, videon perusteella tässä(kin) pitää pelastaa Arlene rankkurilta, mutta koko pelin logiikka jää kyllä videon perusteella täysin epäselväksi.

Oma lukunsa oli Create with Garfield, joka ei ollut peli, mutta tuli vastaan sellaisten mukana, eli clip-art-sarjiseditori, missä eri taustoihin saattoi lätkiä erilaisia hahmoja eri asennoissa, valmiista gallerioista. Tällä piti  tietysti tehdä Karvinen kuksimassa Oskua takapuoleen, mitä luulitte seitsemäsluokkalaisista, vaikka aktia pitikin selventää puhekuplilla.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Ares B

  • Jäsen
  • Viestejä: 686
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #100 : 09.06.2019 klo 22:18:27 »
Ketjussa on jäänyt vielä mainitsematta kasibittiaikainen supersankariseikkailupeli Redhawk ja sen jatko-osa Kwah!, jotka esittivät pelitapahtumat sarjakuvana.

Riittäisiköhän enää kärsivällisyyttä noiden tahkoamiseen...

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #101 : 13.04.2020 klo 15:31:37 »
Tsekkailen tässä puolivillaisesti mitä tilata vaikka kukaan ei olien tiedä toimii diamondin previewslinja vai ei... mutta bongasin niiden My Hero Academy korttipelien lisäksi Kick-Ass lautapelin.
Nyt vaan arpomaan mitä kautta tuota tilaamaan

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 813
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #102 : 14.04.2020 klo 10:44:39 »

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #103 : 17.09.2020 klo 23:33:44 »
Olen ilmeisesti kuvitellut tässä ketjussa jo mainitun Usagi Yojimbo -pelin Samurai Warrior.

Kuvitelkaa, että peli on vuodelta 1988 ja sarjakuva on vasta tuloillaan Suomeen.

Jos ette tunne peliä, lukekaa tuolta linkkaamaltani Wikipedia-sivulta, kuinka huikean kehittynyt peli on aikalaisekseen, ja miettikää millaiset visiot sen kehittäjällä on.

Muistan, että minulla oli lapsena hirmuisen kokoisia laatikoita, joissa oli pelejä aivan villi määrä, mutta yhtä hyvin se saattoi olla jollain piraattipelikasetilla. Sen muistan elävästi, miten vaikeaa miekka oli vetää ja laittaa pois ilotikulla, mutta vahingossa se onnistui aina pahimmalla hetkellä.

Olen kauan jo miettinyt, että pitäisi kokeilla tuota lapsille rakentamassani Raspberry-koneessa. Vice jättää paljon toivomisen varaa, mutta pientä nostalgian tuulta olen sen kanssa saanut C64-peleistäkin, vaikka useammin Amiberry ja WHDLoad -yhdistelmän ansiosta tulee tartuttua samojen pelien Amiga-versioon. PS3-ohjaimella varmaan sujuu miekan paljastaminen tarkemmin.

EDIT: Retropie-juttuja sivutaan toisinaan Kvaakissa, joten aiheelle on nyt oma ketjunsa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2020 klo 16:44:51 kirjoittanut Jiksi »

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sarjakuvapelit
« Vastaus #104 : 13.11.2020 klo 17:06:28 »
Twitterissä näkyy peliviikko, mikä sai pohtimaan käsikirjoituksia sarjakuvat vs. pelit.

Kun kirjoitin ketjun aloituksessa linkitetyn artikkelin, mietin kuinka moni pojille suunnattu sarjakuva hakee voimansa suoraan pelikokemuksesta, esimerkkinä käytin Narutoa.

Sen sijaan peleissä ei taida olla mitään vastaavaa, eikä varmaan voisi ollakaan koska pelaajilla ei ole kokemusta sarjakuvan lukemisesta.

Tänään osui silmiin kommentteja, joissa Twitterissä Hämistä joskus lukeneet pelien innoittamina ovat tutustuneet mitä vanhalle sankarille tänään kuuluu. Tuloksena on totaalinen täystyrmäys, nekin jotka ovat sarjakuvia enemmän jääneet lukemaan palasivat vanhoihin tuttuihin tarinoihin.

Jos käytetään esimerkkinä hiljalleen läpipelaamaani Horizon: Zero Dawn (PS4) -peliä, niin täytyy jo sanoa pelien käsikirjoittamisen olevan nykytasollaan niin korkea- ja monitasoista, ettei tätä nykyä (supersankari)sarjakuvista ole edes antamaan tarinoita, vaan pelkät hahmot.

Totta kai ongelma on alassa ja kustantajissa, mutta perustaso on kuvituksen osalta korkea ja käsikirjoitusten osalta monesti täyttä rapaa. Sanoisin, ettei visuaalinen puoli enää jo taakse jäävän sukupolven osalta pystynyt vetämään ketään peleistä sarjakuvien ääreen, mutta käsikirjoitus sitä on voinut vielä tehdä, suurimmat pettymykset peleissä kun ovat liittyneet juuri siihen puoleen. Ei siihen kuvioon enää mitenkään istu, että käsikirjoitukset myös sarjakuvissa tuottavat suuret pettymykset.

Jos se perus AAA-peli nousee käsikirjoituksen osalta tason ylemmäs, niin innokkaimpia sarjakuvaharrastajia lukuun ottamatta juuri pelit vievät alalta tulevaisuuden kuluttajat, eikä se ole edes epäreilua.