Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 186720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gros jean

• Jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #75 : 21.12.2012 klo 19:36:57 »
elikkä siis ostin hiljattain netistä tex willerin numeron 3/1971 ja maksoin 90 euroa.
hyväkuntoinen, ei siinä mitään. mutta kun juttelin myyjän kanssa niin hän sanoi että on hyvinkin mahdollista että minulta puuttuvia numeroita ei enää koskaan löydy (omasta kokoelmastani puutuu numerot 1,2,4,6/1971). että jos keneltäkään löytyy, tänne vaan postaamaan että tiiän vähän että kuinka harvinaisesta tavarasta on kyse.

Vamos!
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #76 : 21.12.2012 klo 21:09:11 »
Onhan niitä huuto.netissä vähän väliä myynnissä. Hinnatkin tuntuvat pudonneen kun kronikoita alettiin julkaisemaan... Jos tyytyy 'vain' hyväkuntoiseen.

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #77 : 22.12.2012 klo 07:23:58 »
Onhan niitä huuto.netissä vähän väliä myynnissä. Hinnatkin tuntuvat pudonneen kun kronikoita alettiin julkaisemaan... Jos tyytyy 'vain' hyväkuntoiseen.
paitsi että onhan noi ekatkin kronikat jonkin arvoisia (ei vain paria euroa).
netissä näin just vähän aikaa sitten ilmoituksen, mites se teksti menikään. odotas, jotenkin näin: TEX WILLER 1/1971 HARVINAINEN HARVOIN MYYNNISSÄ OLEVA NUMERO! EI HV!!! sitten klikkasin äkkiä auki ja oli mennyt kiinni 2 tuntia sitten....
arvaa v*****iko. no, parempi onni ensi kerralla. nyt just sain ostettua netin kautta numeron 3/1971, ja olen tosi innoissani, kun ensi vuoden alussa tupsahtaa se postilaatikosta sisään. niinkuin sanoin, myyjä "uhkaili" että en tule enää koskaan saamaan niitä ensimmäisiä :( mutta onneksi kuitenkin joiltakin yksityisiltä voi hommata, kun on ekaks rahat kasassa, on näet aika hintavia nuo kyseiset lehdet.

-Kit Carson

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #78 : 22.12.2012 klo 07:32:52 »
...myyjä "uhkaili" että en tule enää koskaan saamaan niitä ensimmäisiä.

Olisit todennut tuohon, että "näin nuorena minulla on kyllä aikaa odottaa!"

Kyllä noita alkupään Texejä tässä vuosien vieriessä taatusti alkaa "putoilla" myyntiin. ;)

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #79 : 22.12.2012 klo 08:40:49 »
Olisit todennut tuohon, että "näin nuorena minulla on kyllä aikaa odottaa!"

Kyllä noita alkupään Texejä tässä vuosien vieriessä taatusti alkaa "putoilla" myyntiin. ;)
aika harvinaista herkkua silti... no, aktiivinen haku on päällä niin eiköhän minunkin tutka bongaa jostakin harvinaisuuksia niin netistä kuin divareista.

-Kit Carson

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #80 : 22.12.2012 klo 18:28:42 »
Pistäpä huuto.nettiin vahti. Se kannattaa, ei tarvitse koko ajan olla vahtaamassa, että joskos tänään olisi tullut jotain kivaa myyntiin.
Eikä kannata huolestua. Uskaltaisin väittää, että parin vuoden sisällä numerot 1-6/71 on käyneet vähintään kertaalleen myynnissä huudossa.
En ole itse laittamassa myyntiin kuitenkaan :D

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #81 : 22.12.2012 klo 18:40:07 »
Kyselepä noita Willereitä pyhien jälkeen Tampereelta Makedoniasta. Siellä noita kuutta ensimmäistä on säännöllisesti ollut ja 1/71 useitakin kappaleita samalla kertaa. Kysymällä selviää ja rahalla saa... :laugh:

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #82 : 22.12.2012 klo 19:23:00 »
Kyselepä noita Willereitä pyhien jälkeen Tampereelta Makedoniasta. Siellä noita kuutta ensimmäistä on säännöllisesti ollut ja 1/71 useitakin kappaleita samalla kertaa. Kysymällä selviää ja rahalla saa... :laugh:
makedoniasta on tullut ostettua kaikenlaista, mutta en ole syksyn mittaan nähnyt 71 numeroita yhtään... jos tulee niin pistän heti tilauksen sisään ennenkun kerkiätte kissaa sanoa!

vamos!

-Kit Carson

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #83 : 22.12.2012 klo 19:24:10 »
Pistäpä huuto.nettiin vahti. Se kannattaa, ei tarvitse koko ajan olla vahtaamassa, että joskos tänään olisi tullut jotain kivaa myyntiin.
Eikä kannata huolestua. Uskaltaisin väittää, että parin vuoden sisällä numerot 1-6/71 on käyneet vähintään kertaalleen myynnissä huudossa.
En ole itse laittamassa myyntiin kuitenkaan :D
ei jaksa odottaa!  >:(

-Kit Carson

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #84 : 22.12.2012 klo 19:44:54 »
Nuo 71 alkupään nrot ovat Makedoniassa tiskin takana ja niitä pitää erikseen kysyä >:D
Eivät siis ole koskaan näkösällä...

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #85 : 23.12.2012 klo 07:53:46 »
ei jaksa odottaa!  >:(
Tex Willer -genreen ja -keräilyyn kuuluu minun mielestäni olennaisesti odottaminen ja unelmointi. Mikä on sen parempaa kuin löytää joku puuttuva numero vuosien jälkeen tai saada käsiinsä lopultakin jonkun tarinan loppuosa. Ehkä ajatukset aukeavat kolmen esimerkistön myötä.

1) Vuonna -65 liuska-aika loppui ja tarina jäi kesken. Loppuosa julkaistiin aika hiljattain. Odotusta oli yli kolmekymmentä vuotta! Täältä kvaakista löytyy ainakin yksi herrasmies, joka on kokenut tämän odotuksen.

2) Löysin kesällä divarista -72/8 numeron, josta olen kilpaillut häviten joka kerta huuto.netissä. Kyllä oli hieno hetki! Tiedän myös varmuudella, että kun saan joskus käsiini yhden vuosia etsimäni numeron, juhlistan sitä reilusti. Eikä pahalta tuntunut sekään, kun lopulta uskaltauduin tilaamaan Italiasta Tex-figuureja. Ovat törkeän hienoja hyllyssä!

3) Unelmoin siitä, että joskus julkaistaan lisää kovakantisia, joissa olisi loput Mefisto/Yama -tarinat. Tosin jo ilmestyneiden kovakantisten julkaiseminen oli sekin yhden unelman toteutuminen. Toinen unelma on se, että Nuova Ristampa -kuvat julkaistaisiin värillisinä. Liekö toteutuvat, mutta jos ei unelmoi, ei koskaan saavutakaan mitään.

Vastaus siis, "odottaminen palkitaan".  ;)

Joulurauhaa kaikille.
kehittyvä willeristi

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #86 : 23.12.2012 klo 08:29:58 »
Tex Willer -genreen ja -keräilyyn kuuluu minun mielestäni olennaisesti odottaminen ja unelmointi. Mikä on sen parempaa kuin löytää joku puuttuva numero vuosien jälkeen tai saada käsiinsä lopultakin jonkun tarinan loppuosa. Ehkä ajatukset aukeavat kolmen esimerkistön myötä.

1) Vuonna -65 liuska-aika loppui ja tarina jäi kesken. Loppuosa julkaistiin aika hiljattain. Odotusta oli yli kolmekymmentä vuotta! Täältä kvaakista löytyy ainakin yksi herrasmies, joka on kokenut tämän odotuksen.

2) Löysin kesällä divarista -72/8 numeron, josta olen kilpaillut häviten joka kerta huuto.netissä. Kyllä oli hieno hetki! Tiedän myös varmuudella, että kun saan joskus käsiini yhden vuosia etsimäni numeron, juhlistan sitä reilusti. Eikä pahalta tuntunut sekään, kun lopulta uskaltauduin tilaamaan Italiasta Tex-figuureja. Ovat törkeän hienoja hyllyssä!

3) Unelmoin siitä, että joskus julkaistaan lisää kovakantisia, joissa olisi loput Mefisto/Yama -tarinat. Tosin jo ilmestyneiden kovakantisten julkaiseminen oli sekin yhden unelman toteutuminen. Toinen unelma on se, että Nuova Ristampa -kuvat julkaistaisiin värillisinä. Liekö toteutuvat, mutta jos ei unelmoi, ei koskaan saavutakaan mitään.

Vastaus siis, "odottaminen palkitaan".  ;)

Joulurauhaa kaikille.
se on totta, että kun kauan on odottanut jotain numeroa, niin sen saaminen tuntuu mahtavalta. mutta minä en ole kauaa tottunut etsimään lehtiä, kun se aika minkä sinä olet käyttänyt yhden lehden etsimiseen, on minulle about kaksinkertainen elinaika :D mutta noita -71 lehtiä pitää odottaa, kun just itseltäni puuttuu täydellisestä kokoelmasta vain ne  1,2,4,6/1971. pitää kierellä divareita ja toivoa, että jostain putkahtaa esiin ne numerot, just vähän aikaa sitten pitkä odotus palkittiin kun löysin keskisuomesta yhdestä divarista satasella nuemron 3/1971. kiitos mielipiteestäsi!

joulurauhaa kvaakin lukijoille!!! :D

-Kit Carson

MTT

• Jäsen
« Vastaus #87 : 23.12.2012 klo 11:16:51 »
Eikä pahalta tuntunut sekään, kun lopulta uskaltauduin tilaamaan Italiasta Tex-figuureja. Ovat törkeän hienoja hyllyssä!

Olisi hienoa nähdä kuvia tuosta sun hyllystä...

MTT

• Jäsen
« Vastaus #88 : 23.12.2012 klo 11:19:20 »

Niin ja itse asiassa kyllä noita 1971 numeroita tulee myyntiin. Itselläni on koko vuosikerta (alkunumerot kylläkin aika luetussa kunnossa) ja olen jo moneen otteeseen harkinnut luopumista noista ja ehkä se hetki lähivuosina koittaakin ;)

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #89 : 23.12.2012 klo 11:44:59 »
Itse en piittaa kuin sisällöstä ja kun Kronikoita alettiin julkaista, niin en välitä enää alkuperäisistä kirjoista. Vuodelta -71 en tosin omista kuin numerot 9,11 ja 12 ja nekin ovat melkoisen selatun näköisiä. En tosin ole malttanut heittää vanhoja kokonaan pois, mutta hyllyssä ne eivät enää ole. Vahinko, että kaupungissa ei enää ole antikvariaattia.