Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 186720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gros jean

• Jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #60 : 15.12.2012 klo 17:12:59 »
Jepu, kaikkihan ne taitaa olla tosiaan. Avattareni on aito skannaus omistamastani ykkösliparista  ;D
ok! kannattaa pitää siitä vuoden 1953 ensimmäisestä numerosta hyvää huolta, hinnat siitä lehdessä on noussut yli kahteen ja puoleensataan divareissa ja varsinkin huuto.netissä.
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #61 : 15.12.2012 klo 17:52:31 »
ok! kannattaa pitää siitä vuoden 1953 ensimmäisestä numerosta hyvää huolta, hinnat siitä lehdessä on noussut yli kahteen ja puoleensataan divareissa ja varsinkin huuto.netissä.

Ei syytä huoleen, hyvässä tallessa ovat ja taatusti pysyvätkin. Olen nähnyt paljon huonompiakin ykkösiä menevän n. 500 eurolla  8]

nimim. vuodesta 74 lähtien keräillyt  ;D

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #62 : 18.12.2012 klo 09:44:56 »
Huoh.. olispa vielä itsekin 13v.. Olisi aikaa lukea Texejä :)
No, jos sitten eläkkeellä :D

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #63 : 18.12.2012 klo 16:44:03 »
Huoh.. olispa vielä itsekin 13v.. Olisi aikaa lukea Texejä :)
No, jos sitten eläkkeellä :D

no, kai tilannetta rauhoittaa se, että koulua täytyy käydä....

-Kit Carson

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #64 : 18.12.2012 klo 22:42:30 »
No mikäs tuon parempaa valmistautumista!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #65 : 20.12.2012 klo 18:03:00 »
Ei syytä huoleen, hyvässä tallessa ovat ja taatusti pysyvätkin. Olen nähnyt paljon huonompiakin ykkösiä menevän n. 500 eurolla  8]

nimim. vuodesta 74 lähtien keräillyt  ;D
Kannattaa hommata ns. suojapussit tommosille harvinaisuuksille. itselläni
on pussissa numerot 3,5,7,8,9,10,11,12 vuodelta 1971, ja koko vuosikerta 1972.
ei ainakaan hapot tuhoa arvokkaita lehtiä  ::) uudemmat numerot (vuodesta 1976 eteenpäin) on ihan laatikossa ilman pussia, ja en kyllä usko että nekään menee huonoon kuntoon kun ovat viileällä, kuivalla, ja pimeällä vintillä, nuo vanhat laitoin pussiin vaan varmuuden vuoksi, esim. kosteusvaurion varalle. mistähän muuten niitä pusseja saisi lisää SUOMESTA, kun en ole saanut noita tämänhetkisiä pusseja lisää mistään, kun löysin nekin jostain messuilta, ja on niitä enää jäljellä about 200. (tuli 600 pussin packagessa)
kiva kun löytyy tommonen harvinaisuus joltain, tiedän että olet tosissasi noiden texien keräilyn kanssa. itselläni ei tommosta lehteä tule hyllyyn ihan heti, 13v olen ja vanhemmat kyttää ostoksia :D mutta ehkä sitten vanhempana tuokin löytää tiensä minun hyllyyni. toki -71 lehtiä löytyy, kun ei noi niin paljoo maksanut. esimerkiksi löysin täydellisen kuntoisen lukemattoman tex willerin numeron 5/1971 kirpparilta 2 eurolla. aika hyvä diili, huh?
have a nice day!

-Kit Carson

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #66 : 20.12.2012 klo 18:22:34 »
Minä en texejä pussittele, hyllyssä pysyvät muutenkin ja ovat aina halutessa luettavissa. Tuo että löysit v 1971 texin kahdella eurolla kirpparilta oli kyllä todella hyvä diili, jäin vain miettimään että myyjäparka ei tiennyt että siitä olisi hyvinkin voinut satasen pyytää.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #67 : 20.12.2012 klo 19:36:52 »
Minä en texejä pussittele, hyllyssä pysyvät muutenkin ja ovat aina halutessa luettavissa. Tuo että löysit v 1971 texin kahdella eurolla kirpparilta oli kyllä todella hyvä diili, jäin vain miettimään että myyjäparka ei tiennyt että siitä olisi hyvinkin voinut satasen pyytää.
no joo, mutta keräilyssä kaikki keinot on sallittuja :)

-Kit Carson

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #68 : 20.12.2012 klo 22:00:44 »
Liparit on valokuvataskuissa, en lue niitä mutta muuten voi helposti selailla. Muut ovat hyllyssä, 6 ekaa vähän suojattu. Löysin tällaisen nelisen vuotta vanhan haastattelukuvan josta voi vähän fiilistellä...ykkössarjahan tämä mulle on mutta jotain muuta pientä olen myös onnistunut haalimaan  ;D

Vamos!

Tosta ykkösliparista vielä että on niitä parilla tutullanikin ja muillakin tämän foorumin jäsenillä ja silloin tällöin näkynyt huutonetissäkin eli ihan hankittavissa kun viitsii seurata...luonnollisesti pienen satsauksen vaatii  8]

Jahtionnea puuttuvien numeroiden metsästykseen!

Tossa vielä liparin kuva vähän isompana niin tietää mitä hakee  :)
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012 klo 22:42:15 kirjoittanut elre »

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 20.12.2012 klo 23:42:53 »
Pitääpä minunkin laittaa tänne kuva omasta Willer-hyllystä, kun muutkin ovat laittaneet (se tosin taisi olla jossakin toisessa Willer-ketjussa). Omassa kokoelmassa ei ole mitään mahdottomia harvinaisuuksia, vain vuoden 71 nummerosta 7 eteenpäin kaikki. On tuohon hyllyyn mahtunut jotakin muutakin (ei toki kaikkia sarjakuviani  ::) ) kuin Willerit, mm. Lännentiet. Suuralbumit on toisessa hyllyssä.

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #70 : 21.12.2012 klo 06:56:31 »
Pitääpä minunkin laittaa tänne kuva omasta Willer-hyllystä, kun muutkin ovat laittaneet (se tosin taisi olla jossakin toisessa Willer-ketjussa). Omassa kokoelmassa ei ole mitään mahdottomia harvinaisuuksia, vain vuoden 71 nummerosta 7 eteenpäin kaikki. On tuohon hyllyyn mahtunut jotakin muutakin (ei toki kaikkia sarjakuviani  ::) ) kuin Willerit, mm. Lännentiet. Suuralbumit on toisessa hyllyssä.
wow, siinäpä on texejä vino pino.
itse en italialaisia omista yhtään, ja harmillisesti kun on kaappitila kortilla, niin on
pitänyt säilöä pahvilaatikoihin, niin aina kun katsoo sitä röykkiötä nii ajattelee että tässäkö nämä nyt on :D pidä hyvä huoli kokoelmastasi ettei käy niinkuin tälle hepulle -------------> http://olotila.yle.fi/mina/hyvinvointi/miten-selviaa-elamasta-kun-home-vie-historian sarjakuvakokoelma ja koti meni homevaurion takia :(

-Kit Carson

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #71 : 21.12.2012 klo 11:07:05 »
Joo, olisi se aika katastrofi, jos kokoelma tuhoutuisi. Ei kai siinä auttaisi muu kuin aloittaa alusta monen vuoden uurastus. Tai sitten siinä järkiintyisi ja käyttäisi rahat johonkin muuhun "turhuuteen".

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #72 : 21.12.2012 klo 13:25:28 »
Hmmm...minullahan on ollut noita oireita työhuoneesta/tiloista ja/tai himasta johtuen myös tänä vuonna...

Tuo vaan tuli kyllä yllätyksenä että "toksiinit" yms. voivat pesiytyä noin pahasti tavaroihinkin. Toisaalta, minulla ei ole muuta "arvokasta" kuin sarjis&kirjakokoelmani. Eikä sekään ole kovin arvokas.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #73 : 21.12.2012 klo 14:45:49 »
Kannattaa hommata ns. suojapussit tommosille harvinaisuuksille. itselläni
on pussissa numerot 3,5,7,8,9,10,11,12 vuodelta 1971, ja koko vuosikerta 1972.
ei ainakaan hapot tuhoa arvokkaita lehtiä  ::) uudemmat numerot (vuodesta 1976 eteenpäin) on ihan laatikossa ilman pussia, ja en kyllä usko että nekään menee huonoon kuntoon kun ovat viileällä, kuivalla, ja pimeällä vintillä, nuo vanhat laitoin pussiin vaan varmuuden vuoksi, esim. kosteusvaurion varalle. mistähän muuten niitä pusseja saisi lisää SUOMESTA, kun en ole saanut noita tämänhetkisiä pusseja lisää mistään, kun löysin nekin jostain messuilta, ja on niitä enää jäljellä about 200. (tuli 600 pussin packagessa)
kiva kun löytyy tommonen harvinaisuus joltain, tiedän että olet tosissasi noiden texien keräilyn kanssa. itselläni ei tommosta lehteä tule hyllyyn ihan heti, 13v olen ja vanhemmat kyttää ostoksia :D mutta ehkä sitten vanhempana tuokin löytää tiensä minun hyllyyni. toki -71 lehtiä löytyy, kun ei noi niin paljoo maksanut. esimerkiksi löysin täydellisen kuntoisen lukemattoman tex willerin numeron 5/1971 kirpparilta 2 eurolla. aika hyvä diili, huh?
have a nice day!

Teit kyllä tautisen hienon löydön!
Kannattaa kysellä noita pusseja SS Libriconista tai Kulkukatin pojasta. Itse olen pussini ostanut heiltä.

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #74 : 21.12.2012 klo 16:10:28 »
Teit kyllä tautisen hienon löydön!
Kannattaa kysellä noita pusseja SS Libriconista tai Kulkukatin pojasta. Itse olen pussini ostanut heiltä.
okei, kiitos tiedosta.
have a nice day!

-Kit Carson