Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -keräilijä  (Luettu 186720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Reijo

• Jäsen
Vs: Tex Willer -keräilijä
« Vastaus #15 : 06.02.2010 klo 14:13:50 »
Juu, kymmenen metrin kunniakortti tarvitaan vielä  :) Liuskoista muuten tulee tasan 86.5 cm, kun ne asettelee vierekkäin.

Epistä, mulla on liuskat kansioissa ja ne vie vaan 65 cm...ja ne pari koostetta n. + 3cm mittaamatta...

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #16 : 06.02.2010 klo 18:30:26 »
Epistä, mulla olikin vaan 9 metriä ja 67,5 cm. Kymppikerhoon taitavat päästä vain harvat.  Mutta eiköhän tämä tästä (itken itseni tänään uneen).
"Tex-tieteen yli-morisco"

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #17 : 07.02.2010 klo 10:50:39 »
Loistava "jäsenmerkki" Lurkerilta !
Ja hienolla kuvalla, jossa kokoelman mittavuutta epäilevä saa köniin Texiltä.

Ps.
Onkos Tex juuri laskeutunut hevosen selästä, kun on vielä nuo kotelon alanauhat auki ?

Ps2.
Huom. Jo yli 300 merkin tarkastelua....  ;D

Ps3.
Sen verran herätti ajatuksia, että piti tarkastaa.  ;)
Näkyi olevan 1/2001.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 klo 13:31:54 kirjoittanut K.I.P »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #18 : 07.02.2010 klo 14:46:32 »
Epistä, mulla olikin vaan 9 metriä ja 67,5 cm. Kymppikerhoon taitavat päästä vain harvat.  Mutta eiköhän tämä tästä (itken itseni tänään uneen).
Laskitko Janne muut kuin suomenkieliset myös mukaan? Minulla tulee noista (pääasiassa italiaanot mutta myös norja, ruotsi ja olikos se nyt serbo-kroatia) vajaa puoli metriä. Ja entäs sitten Hornan kekäleet ja Minä, Tex Willer; kait nuokin kokoelmaan lasketaan?

Mutta jos silti jää vajaaksi, nin en sitten usko että minullakaan vielä kymppikerhoon ihan riittää (en ole kaikkia mitannut)! Tässäpä painava peruste, jota Asko voi käyttää norjalaisten kanssa neuvotellessa kirjaston ilmestymistiheydestä! Pökköä pesään että saadaan kymppimetrit kasaan!! Pärkkele! 
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #19 : 07.02.2010 klo 15:41:29 »
No piti sitä sitten ruveta mittailemaan, saas nähdä menikö taas pieleen. Sain seuraavat lukemat:

Liuskat (tätä en mitannut, otin annettuna Jannen antaman lukeman 86.5 cm ja vähensin siitä 0.5 cm kun pari liskaa puuttuu): 86 cm
Normisarja (kaikki): 421 cm (ovat kohtuullisen tiukassa, kuudella hyllyllä)
Kronikat (kaikki): 44 cm
Maxit (kaikki): 38 cm
Suuralbumit (16 kpl): 34 cm
Kovakantiset: (4 kpl): 9 cm
Kirjasto (2 kpl) 3 cm
Kirjat (Hornan kekäleet ja Minä TW; 2 kpl): 3 cm
Ulkomaanelävien TW:t (43 kpl): noin suunnilleen 49, 001 cm

Eli eihän tuo tee kuin 6.9 metriä! Tämähän on aivan naurettavaa, tuosta on vielä kolme metriä kymppikerhoon; ja vielä tällä ikää! Kyllä nyt koko suku irvailee!

Ja tämän mukaan Lurkerin kriteeriin eli neljään ja puoleen ei riitä vielä edes koko normisarja; laskinkohan oikein?

Äkkiä lisää Teksiä kauppoihin! Ainakin kolme ja puoli metriä!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #20 : 07.02.2010 klo 17:04:33 »
Ja tämän mukaan Lurkerin kriteeriin eli neljään ja puoleen ei riitä vielä edes koko normisarja; laskinkohan oikein?

Kyllä sinä Tex-keräilijä olet! Liehuvin lipuin! Se raja oli 2½ metriä...

*Mika*

• Jäsen
« Vastaus #21 : 07.02.2010 klo 18:21:10 »
No piti sitä sitten ruveta mittailemaan, saas nähdä menikö taas pieleen. Sain seuraavat lukemat:

Liuskat (tätä en mitannut, otin annettuna Jannen antaman lukeman 86.5 cm ja vähensin siitä 0.5 cm kun pari liskaa puuttuu): 86 cm
Normisarja (kaikki): 421 cm (ovat kohtuullisen tiukassa, kuudella hyllyllä)
Kronikat (kaikki): 44 cm
Maxit (kaikki): 38 cm
Suuralbumit (16 kpl): 34 cm
Kovakantiset: (4 kpl): 9 cm
Kirjasto (2 kpl) 3 cm
Kirjat (Hornan kekäleet ja Minä TW; 2 kpl): 3 cm

Eli eihän tuo tee kuin 6.9 metriä!

Mulla ei ole liuskoja ollenkaan, eikä ulkomaalaisiakaan. Suuralbumit ovat kaikki + n. 13 cm, eli 22 kpl. Siis -86 cm, - 49 cm, - 5 kpl seiskaykkösiä alusta, eli noin -4 cm pyöreästi --> 5,65 metriä.

Ovat laatikoissa muovitettuina vuosikertoina, koska kirjahylly täynnä muita kirjoja, eikä kaikki edes mahdukaan  :P
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 klo 18:23:24 kirjoittanut *Mika* »

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #22 : 07.02.2010 klo 19:21:11 »
Ovat laatikoissa muovitettuina vuosikertoina...
Ihan vain mielenkiinnosta. Jos Tex Willerit ovat muoveissa, lukeeko niitä kukaan? Itse säilytän Willereitä lipastossa, jossa ne säilyvät pölyltä suojassa. Sieltä on helppo napsia yhden kouran verran luettavaa. Texit ovat käyttötavaraa, eivät muovitettavaa materiaalia. Ei täältä niitä kuitenkaan mukaansa saa.
kehittyvä willeristi

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #23 : 07.02.2010 klo 21:14:15 »
Kyllä ne ovat kingejä tässä mittausjutussa, joilla on sekä lukukappaleet että arkistokappaleet erikseen. Itselläni ei ole kakkoskappleita kuin jokunen lähinnä kronikoita varten ja niitä en laskenut mukaan. Ulkomaan Texejä sen sijaan oli jokunen metri.

Kyllä se 2,5 metriä on kova sana, mutta kyllähän tässä pitäisi saada kymppikerhon kultakortti myös  :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #24 : 07.02.2010 klo 21:17:10 »
Kyllä sinä Tex-keräilijä olet! Liehuvin lipuin! Se raja oli 2½ metriä...

Niin mutta kun tahtoo kymppi-kerhoon! Siellä on kaikki isot pojatkin, niinkuin Erno, ja kohta Jannekin ja El Reijo ja HTe ja ...! TAHTOO-OO-O kymppikerhoon! Hyväksytäänkö jos lehtien väliin laittaa vessapaperia (siis käyttämätöntä) tai jos laittaa sormen väliin mitattaessa? Tai sekä että?

Pitää varmaan ostaa niitä Intian teksejä.  

*Mika*

• Jäsen
« Vastaus #25 : 07.02.2010 klo 21:19:31 »
Ihan vain mielenkiinnosta. Jos Tex Willerit ovat muoveissa, lukeeko niitä kukaan? Itse säilytän Willereitä lipastossa, jossa ne säilyvät pölyltä suojassa. Sieltä on helppo napsia yhden kouran verran luettavaa. Texit ovat käyttötavaraa, eivät muovitettavaa materiaalia. Ei täältä niitä kuitenkaan mukaansa saa.

Juu luenhan minä  :) Ei muuta kuin laatikko auki ja haluttu vuosikerta käteen! viimekin kesänä kahlasin 70- ja 80-luvun texejä läpi  ;)  Pahvilaatkon päällä lukee, mitä se sisältää.

Onhan toi lipasto kätevä, mutta kun ei meillä (emäntä + kaksi alle kouluikäistä lasta) ole niin isoa, että lähes 700 texiä sopisi, vaikka liuskoja ei ookkaan.

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 07.02.2010 klo 21:21:49 »
Pitää varmaan ostaa niitä Intian teksejä.  
Intian Texit taisivat olla kuitenkin aika ohkaisia. Ja hankalia saada. Suosittelen joko alkuperäisiä italialaisia, tai sitten vaikka norskeja. €/m -vastine taitaa noilla olla kohdallaan, ja kohtuu helppoja saada... Huutiksessa on nytkin jokunen halpa italialainen myynnissä..

Muoks. Mites mitataan Tex-peli? Laatikon paksuus, leveys vai korkeus? Tosin ei ole mun ongelma, mutta joillakin sellainenkin harvinaisuus hyllystä löytyy..
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 klo 21:27:03 kirjoittanut ernotam »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #27 : 07.02.2010 klo 21:35:59 »
Alkusyksystä pitäisi olla Italianmatka työn puitteissa tiedossa, eiköhän sieltä nuo puuttuvat metrit sitten viimeistään saada! Väritexien lisäksi eniten kiinnostavat Mondadorin ja Mercurin julkaisut, ja tietysti jos silmiin osuu joku liuskoja myyvä divari niin kaikki suomessa liuskoina julkaisemattomattomat kiinnostaa. Rajallinen määrä tietysti mitä pystyy mukana kuljettamaan.

Mutta tavoite on selkeä: Kymppikerhoon mukaan! (Vaikka henki menisi; ja sehän ennen pitkää menee)

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #28 : 07.02.2010 klo 21:42:49 »
Muoks. Mites mitataan Tex-peli? Laatikon paksuus, leveys vai korkeus? Tosin ei ole mun ongelma, mutta joillakin sellainenkin harvinaisuus hyllystä löytyy..

Mulla on tex-pelistä veli-miehen tekemä puinen versio (siis kotelo on puinen; pelilauta, ohjeet ja nappulat valmistettu täältä Kvaakista saatujen ohjeiden mukaan; oliko Hte vai Elre, joka noi laittoi (anteeksi, kun en tarkemmin muista). Harvaan hyllyyn se niin sopii että paksuus riittäisi mittaan... (siis kyljelleen). 

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #29 : 07.02.2010 klo 22:32:54 »
Jos ei noi liuskatkaan ole kun se kymmenesosatuuma niin mittaan huomenna pelikotelon paksuuden muttei se tainnut olla edes viittä senttiä...Tuplista olen pääsääntöisesti luopunut (72 taitaa olla 5 kipaletta ja jokunen liuska ja 76't just möin) mutta hyväksytäänkö samanlaiset vaiko ne vain kerran (nimim. 3 * yksinäinen kostaja yms).
Entä postikortit ja lasketaanko Alasen nimmarilla olevat Tex-korteiksi? Sitten olis ne harrastajajulkaisut ja lehtileikkeet ja kait Tex-elokuvan italialainen ja dupattu jenkkikopion saa laittaa vierekkäin....Ruudinsavutkin vois kaikki laittaa kun aina jotain juttua Texistä, jollei muuta niin mainoksia...
Satakunta ulkomaalaista taitaa olla, pitää vissiin alkaa oikein mittaamaan mutta mahtaako ihan kymppikerhoon riittää...