Kirjoittaja Aihe: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari  (Luettu 166272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #540 : 03.08.2014 klo 00:40:42 »
Lurker, poimisitko ja tallentaisitko kuitenkin sen tekstin mitä saat tekstinkäsittelytiedostoksi? Sitä voi ehkä käyttää lähteenä jossakin. Ja kopioi tietysti linkki tekstin oheen. Itselläni on joitakin tekstikopioita KTL:n kirjoituksista ja tiedän, että joillakuilla muillakin täällä on.

Erittäin ikävää aina kun sarjakuvatietoa, -kommentteja ja -kuvia häviää.

amasofi

  • Jäsen
  • Viestejä: 164
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #541 : 03.08.2014 klo 10:39:58 »
Otin pitkästä aikaa Aurinkoaluksen kesälukemiseksi. Tasokasta tavaraa yli 40 vuoden takaa.

Numero on 507, kuis teillä? KTL-99 nimmarina.

Mulla löytyy numerot 28 sekä 69. 69 on kirjastopoisto ja makaa vähän turhana kirjahyllyn alakaapissa. Molemmat signeerauksen mun omissa KTL -97

amasofi

  • Jäsen
  • Viestejä: 164
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #542 : 03.08.2014 klo 10:44:44 »
Leppänen ottaa kantaa Dynamiten sarjakuviin.

Minulla ei ole Dynamiten sarjoista noin huonoa käsitystä. Aika tyylikkäästi noissa kai usein retroillaan. Selatessa olen eniten pettynyt siihen kun lehtien kansikuvat ovat olleet näyttävää taidetta, mutta sisäsivut eri taiteilijan tusinatuotosta. Mutta onhan noissa tehty virheitä kuten ainakin Mustanaamiossa mielestäni. Jo lähtökohtaisesti on vaikea käyttää vanhoja hahmoja, kun heidän joitakin piirteitä pitäisi ehkä päivittää, mutta ei liikaa eikä ns. olennaisia piirteitä, mitä ne sitten ovatkaan.

No onpas kriittistä. Itse olen tosi kiitollinen Dynamiten tuotannosta - erityisesti Queen Sonja, Red Sonja sekä John Carter & Dejah Thoris Mars-saagan uudistuotannosta.

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #543 : 03.08.2014 klo 10:48:36 »
Otin talteen ne Leppäsen kirjoitukset jotka Googlecachen avulla löysin ja tallensin Notepadille. Siinä on 69 kirjoitusta, tosin pari päällekkäisyyttä taitaa olla mukana.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #544 : 03.08.2014 klo 11:13:07 »
Kas, kun eivät vesakkaraiset ole kilvan raakkuneet vahingoniloa kun blöki ilmoittaa 404 eli tuttavallisemmin Host Not Found.

Eiköhän haaskalinnut tule pian raakkumaan, ihanaa kun Leppänen vieläkin saa muutamat ihmiset primitiivireaktion valtaan.

Nouvelle-France kiinnostaa, ja aion hankkia tuon Fantomen numeron.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #545 : 03.08.2014 klo 11:15:11 »
Modemuikkari: Keskustelkaamme tässä ketjussa Kari Leppäsestä, älkäämme arvostelko toisiemme luonteenlaatua ikävään sävyyn.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 883
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #546 : 03.08.2014 klo 14:11:08 »
Karin sivusta ohessa värikäs ruutukaappaus.
Tuolla on jotain kun jaksaa klikkailla. Ei kyllä noita mainittuja sivuja joissa Leppänen ruotisi 50-luvun sarjoja. Onkohan muuten kaikkien noiden linkkien takana tosiaan ollut tekstiä?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #547 : 10.08.2014 klo 18:58:31 »


Miksi kummassa Saunalahti lopetti heinäkuun lopussa ylläpitämänsä Tuhti www-palvelimensa, jossa
Kari Leppäselläkin oli nuo omat kotisivunsa. Sanoin oli, sillä mäkään en löydä niitä enää.  Jotain kummaa sekoilua Saunalahdelta ilmassa.
Olen varma, että Leppänen ei itse koskaan lopettaisi kotisivujaan, koska sanoi haastattelussaan, että ne ovat olemassa tiettyä tarkoitusta varten ja vatineet varmasti useiden tuntien työn kuvineen ja teksteineen. Ja Leppänen on kiitettävästi minusta päivitellyt kotisivujaan kun ne olivat vielä netissä.
Yksittäisten tekstien ja kommenttien poistaminen on aivan eri juttu kuin lopettaa kotisuvut kokonaan. En usko että näin on käynyt. Ovathan sivut olleet jo kauan tarjoten mielenkiintoista matskua Mustanaamion maailmasta.
Onko ilmassa  nyt sitä, että saunalahti pikku hiljaa lopettaa koko kotisivuhomman sekä
sähköpostijutut ja keskittyy kännykkä liittymiin sekä laajakaista liittymiin.
On luultavaa, että Leppänen yrittää saada sivunsa takaisin jollain tavalla. Luulisi Saunalahdelta
löytyvän joku selitys tuollaiselle. Tai sitten uudet kotisuvut jonkun muun palveluntarjoajan kautta.
Mutta ihmeellistä sähläystä Saunalahden osalta. Meinaako ne tosissaan karsia tarjoamiaan palveluita?

Saunalahdesta vielä senverran, että minä en pystynyt enää vaihtamaan heidän tarjoamansa sähköpostin salasanaa. Soitin asiasta ja vastaus oli että ei voi vaihtaa koska palvelua ei enää tarjota. Mutta postilaatikkoni toistaiseksi toimii edelleen.



« Viimeksi muokattu: 10.08.2014 klo 19:17:48 kirjoittanut Orjan May »

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #548 : 10.08.2014 klo 20:32:51 »
Olen varma, että Leppänen ei itse koskaan lopettaisi kotisivujaan, koska sanoi haastattelussaan, että ne ovat olemassa tiettyä tarkoitusta varten ja vatineet varmasti useiden tuntien työn kuvineen ja teksteineen. Ja Leppänen on kiitettävästi minusta päivitellyt kotisivujaan kun ne olivat vielä netissä.
Yksittäisten tekstien ja kommenttien poistaminen on aivan eri juttu kuin lopettaa kotisuvut kokonaan. En usko että näin on käynyt. Ovathan sivut olleet jo kauan tarjoten mielenkiintoista matskua Mustanaamion maailmasta.

Minustakin sivujen katoaminen tuntuu oudolta. Leppänen hävitti arvostelevan bloginsa monta kertaa, mutta minunkin ymmärtääkseni hän halusi säilyttää pitkät artikkelit runsaine kuvineen sekä kaiken infon sarjakuvistaan.

Totta että Elisa (Saunalahti kuuluu siihen) lakkauttaa verkkopalveluita, mutta kyllä se tarjoaa korvaavaa palvelua tilalle. Toivottavasti Leppäsen tiedostot ovat vielä kopioituina Elisalla ja ne voisi siirtää tarvittaessa vaikka ihan eri alustalle.

Jos KTL:n nettisivusto hävisi pysyvästi, sen Portin pitkän Leppäs-artikkelin, jossa kerrottiin paljon samoja asioita, arvo nousee.

Fantomenin päätoimittaja Mikael Sol kirjoittaa Serieforumilla, jossa kysyin Leppäsen hävinneistä kotisivuista:
Lainaus
Kari har inte gått i pension. Vi har ett VÄLDIGT spännande Fantomen-projekt som han kommer teckna nästa år. ((Insert the crowds "OOooooooOOOhhh"))

Eli KTL ei ole siirtynyt eläkkeelle ja ensi vuonna hän piirtää HIRVEÄN jännittävän Mustanaamio-projektin.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #549 : 11.08.2014 klo 23:56:49 »
Minulla toimii yhtäkkiä nyt tämä 50-luvun linkki, joka ei toiminut runsas viikko sitten. Ainakaan selaimeni välimuistista se ei ole putkahtanut.

Toimiiko muilla? Olisivatko Karin sivut vain siirtyneet eri palvelimelle?


Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #550 : 12.08.2014 klo 00:20:33 »
Minulla toimii yhtäkkiä nyt tämä 50-luvun linkki, joka ei toiminut runsas viikko sitten. Ainakaan selaimeni välimuistista se ei ole putkahtanut.

Toimiiko muilla? Olisivatko Karin sivut vain siirtyneet eri palvelimelle?
Minulla avautuu koko http://karileppanencomics.fi/ -sivusto. Joku palvelinmigraatio varmaan ollut kyseessä.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 883
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #551 : 12.08.2014 klo 10:46:53 »
Eiku se sivu on nyt takaisin online. Näyttäisi olevan palautus jostain kevään (huhtikuun?)  tilanteesta kun vieraskirjakin on tehnyt paluun aiempaan versioonsa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Spip-orava

  • Jäsen
  • Viestejä: 556
  • Pähkinöitä!
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #552 : 15.08.2014 klo 21:53:24 »
Kari Leppänen selittää blogissaan koko palvelinsiirtojupakan.

Uusi ja samalla se sadannes mustistarina on nyt kaupoissa. Paremmin Ruotsin lehtipisteissä kuin meillä Suomessa. Nouvelle France tuntuu oikein hyvältä tarinalta. Monta oikein yksityiskohtaisia ruutua on Leppänen tähän piirtänyt. Fantomenin toimituskin muistaa merkkitapausta Kari Leppäsen esittelyllä.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Kari Leppänen- nykypäivän realistisen sarjakuvan mestari
« Vastaus #553 : 15.08.2014 klo 22:09:31 »
Kari Leppänen selittää blogissaan koko palvelinsiirtojupakan.

Voisitko antaa linkin missä? En löytänyt ainakaan aloituslinkkisivun kautta mitään.

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763