0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tältä näyttää mies, joka luki puoli miljoonaa sivua Marvelia (ja kirjoitti siitä kirjan). Linkki vie The Guardian -lehden artikkeliin.
Onkohan tuo mahdollista...lukea puoli miljoonaa sivua marvelia. **Onko muuten kukaan laskenut Suomeessa julkaistujen Marvel-sarjakuvian sivujen määrän?Mutta jotenkin itse en kyllä leuhkis jollain luetulla sivumäärällä. Tuntuu vähän oudolta. Jos joku kysyy, että monta sivua olet lukenut sarjakuvia, niin voisin sanoa: Pitäisi lukea paljon enemmän ja vähemmän huonoa sarjakuvaa. Ehkä suomalaiseen menttaliteettiin ei kuulu tämmöisillä asioilla leuhkiminen.
Kirja jonka kirjoitti on myös melko hyvä.
Lue edes linkin artikkeli.Ei leuhki, kirjoitti sen pohjalta kirjan. Sarjakuvatoimittajan kuuluu tietää mistä puhuu, eikä mutu-tuntuman kautta vaan tuntien kokonaisuus.Ja sitä tarkoitusta varten on luettava, ei vain mistä itse pitää vaan ylipäätään ja kuten Timo mainitsi on lukenut muutakin sarjakuvaa sekä kirjoja.Vähän sama kuin jos väittäisin että koska itse olen hiihtänyt ja osaan ampua mutta en edes armeijassa yhtä aikaa niin ampumahiihto on epätodennäköinen laji ja Kaisa Mäkäräinen on Hiihtoliiton propagandaa ja salaliitto, leveileekin sillä vielä.Kirja jonka kirjoitti on myös melko hyvä.
27000 sarjista 30 vuodessa kuulostaa kyllä täysin mahdolliselta. Olen itse lukenut nyt sarjakuvia puolessa vuodessa vähän reilu 1200kpl. Tätä tahtia saisi 30 vuoden aikana luettua 72000kpl joten jos on ahkerasti lukenut niin 27000kpl on jopa aika vähän. Jenkkisarjakuvissa on aika vähän sivuja jos lukee vain irtonumeroja.Täytyy kyllä myöntää että aiemmin ei kyllä tätä tahtia ole tullut luettua ja normaalisti vuodessa olen lukenut vain muutaman sata kappaletta.
Hetkinen, mikä kohta teitä nyt tässä hämää? Sarjakuviin ja musiikkiin erikoistunut toimittaja ja kirjailija tekee kustantajan kanssa semmoisen diilin, että hän lukee kaikki Marvel-sarjakuvat ja kirjoittaa tästä kirjan (jonka nimeksi tuli All of the Marvels) ja kyllähän tämän jälkeen on parempi myös lukea kaikki eikä puijata lukijoita. Ja jos määrää ei mainita, ensimmäinen kysymys satunnaiselta lehtijutun lukijalta olisi (minulta ainakin), että paljonkos niitä nyt sitten ollenkaan on. Mutta: tässä on nyt sitten luettu sarjakuvia kirjaimellisesti työkseen.The Comics Journalin haastattelussa mainitaan urakkaan menneen viitisen vuotta, eihän se tekee kuin luokkaa 300 sivua päivää kohden, ja sitten pitäisi vielä saada lähemmäs neljäsataasivuinen kirja itse aikaiseksi.
Tässä pitää nyt muistaa, että Eka Vekara ei suinkaan tullut Suomeen ensimmäistä kertaa Aku Ankan taskukirjoissa, vaan kylläkin ihan Helsingin Sanomien sivuilla. Hesarin indeksointi Inducksiin on vielä kovasti vaiheessa, siellä ei ole suinkaan kaikkia vielä. Melkoisella varmuudella tämäkin ko. sarja on Suomessa nähty Hesarissa - viiveellä noin 1956-57. Hykerryttää että mitenkähän siellä kumkvatit olivatkaan mahdollisesti käännetty.