Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 206333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #45 : 01.12.2009 klo 22:52:50 »
Ei kai nyt nimetön sentään voi olla pidempi kuin keskisormi? Se lienee kyllä jo melkoisen "alfa-gorillan" merkki.

Totta, kirjoitusvirhe, etusormi piti sanoa. Tosin keskisormen ja nimettömän pituuseroa ei sitäkään ole kuin alle sentti.

Mikko Akkola

  • Jäsen
  • Viestejä: 489
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #46 : 02.12.2009 klo 01:03:42 »
Miehillä puolestaan nimetön sormi on usein pitempi kuin etusormi.

Ilonaiheeni, vaikka se ei (ei todellakaan) sarjakuvan tekemiseen kovin nähtävästi liitykään: Kuinka mahtavaa havaita olevansa edes jonkin asian kannalta tarkasteltuna normaali ihminen! Tosin mulla etusormen ja nimettömän välinen pituusero on niin suuri, että se lienee juuri ja juuri hyväksyttävien normien rajoissa.

Mara

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #47 : 07.12.2009 klo 21:32:35 »
Minä olen iloinen, kun löysin siveltimen piirtämisvälineenä. Aikamoista kankeutta on aluksi, mutta harjoittelu tuntuu auttavan. En tiedä. Siveltimellä on vaan mukava piirrellä menemään. Tussiterä on jotenkin jäykkä, vaikka sillä saankin aikaan parempaa jälkeä.

Mikko Akkola

  • Jäsen
  • Viestejä: 489
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #48 : 08.12.2009 klo 22:47:13 »
Lähdin tekemään uutta monisivuista sarjakuvatarinaa. Jätin juonen yksityiskohtia mietteiessä runsaasti tilaa spontaaniudelle.

Olen iloinen että olen saanut sen tilan käytettyä jokseenkin mielekkäästi.

Toki olen iloinen ylipäätään siitä, että on toisinaan edes hetki aikaa piirtämiselle.

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #49 : 10.12.2009 klo 16:00:50 »
Sain uutta intoa piirtämiseen asiasta joka ei liity piirtämiseen.. Aloin rakentamaan jouhikkoa. Sitten kun vielä oppii soittamaan sillä joskus :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #50 : 10.12.2009 klo 16:58:52 »


No....yritän pikku hiljaa kyetä iloitsemaan siitä, että masennus helpottaa ja auringon paistetta taas horisontissa ja pääsee taas piirtämään pikku hiljaa  jotakin pientä. Niin shittiä!!!! ollut viimeaikoina kaikki.
Iloitsin siitä, että  sain   selailla sarjakuva uutuuksia akateemisessa kirjakaupassa. Helsingin akateemiseen oli tullut  kaikkea kivaa uutta.
Nautin myös suunnattomasti,  kun tuli syötyä 150 g  laihduttajan ruokaa- Fazerin sinistä suklaata. Sinne vaan upposi niin että hurahti. Tuskin ehti nielaista kun oli niin perhanan hyvää. :laugh:

Niin...ja mahtavaa ostaa uudet kengät talvea varten. Istuivat tosi hyvin jalkaan. Kerrankin löysin hyvät kengät ja halvalla. Vain 25 e.

Näistä minä olen iloinnut viime aikoina, vaikkei niin paljon sarjakuviin liittynytkään!

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #51 : 27.12.2009 klo 18:37:11 »
Olen saanut käyntiin ensi vuoden antologia-sarjiksen suunnittelun. Käsistä ja suttuluonnosta jo useampi sivu. Joskohan nämä pidemmät stoorit alkais hiljalleen luonnistumaan.


Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 795
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #52 : 27.12.2009 klo 19:13:27 »
Olen saanut käyntiin ensi vuoden antologia-sarjiksen suunnittelun. Käsistä ja suttuluonnosta jo useampi sivu. Joskohan nämä pidemmät stoorit alkais hiljalleen luonnistumaan.

Erittäin hienoa.

Teräskäsine

  • Jäsen
  • Viestejä: 367
  • Punk's not dead
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #53 : 01.01.2010 klo 09:33:45 »
En seuraa tekemääni käsikirjoitusta niin tarkkaan, vaan keksin piirrettäessä lisää entistä päättömämpiä juttuja sarjakuvaani.  :laugh:

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #54 : 05.01.2010 klo 16:23:25 »
Sain Wacom Intuos 4 piirtopöydän joululahjaks isäukolta :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #55 : 05.01.2010 klo 17:02:12 »
Sain Wacom Intuos 4 piirtopöydän joululahjaks isäukolta :D

Siinäpä joulun unelmalahja. Lucky you!

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #56 : 05.01.2010 klo 21:08:26 »

SnowMan,

Onnittelut suuremmoisesta joulu-lahjastasi. Voi kun minäkin saisin joksus tuollaisen. Jää vain kaukaiseksi haaveeksi. Jos näyttää diltä, että "pöytäsi jää käyttämättä.......seuraan tarkkaan huutonettiä tai kvaakin ostaa myy vaihtaa osiota" :D

Tee kovasti piirroksia ja laita näytteitä galleriaan. Kiinnostaa kovasti nähdä vähän piirros laudan väri maailmaa ja ennenkaikkea millaista ja minkä paksuisia viivoja sillä saa tehtyä!

T: kateellinen (kun ei ole lautaa) :P
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 klo 21:10:39 kirjoittanut redman1 »

Juuso Laasonen

  • Space Mongol
  • Jäsen
  • Viestejä: 96
  • Khan of khans, master of the skies!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #57 : 06.01.2010 klo 22:20:39 »
No, olen uusi täällä, mutta sanonpahan tähänkin jotain, koska ilonaihetta on-

Olen vihdoinkin päässyt omassa sarjiksessani sivulle 50-

Seitsemäsosa siis valmiina! :)

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 795
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #58 : 07.01.2010 klo 13:57:16 »
No, olen uusi täällä, mutta sanonpahan tähänkin jotain, koska ilonaihetta on-

Olen vihdoinkin päässyt omassa sarjiksessani sivulle 50-

Seitsemäsosa siis valmiina! :)

Onnittelut. Mikäli oikein arvaan nimimerkistä niin taitaa olla mangahtavaa scifiä.
edit. olihan siellä galleriassa hyväksyttävänä tutun oloista jälkeä.

Itsellä alkaa muuttorytäkkä loppua ja näin juuri aivan upeat luonnossivut käsikirjoituksestani.
Omalla kohdalla(lue:itse piirrettyinä) nuo olisivat olleet ylpeydenaihe "kato, OSAAN piirtää!" mutta siis luonnokset/puolivalmiit.
nyt harmittaa että pari vuotta vanha käsis on kömpelöhkö.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 klo 14:18:49 kirjoittanut Curtvile »

bats

  • Jäsen
  • Viestejä: 554
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #59 : 11.01.2010 klo 14:41:24 »
Minä olen siitä iloinen, että olen saanut tehtyä uutta sarjakuvaani Christmas Duckia jo 10 sivua. Se on ennätys minulle, en ole ennen päässyt noin pitkälle, paitsi ehkä pienenä kun piirtelin jotain "Pylly ja Pallo" sarjakuvia.. 

Toisaalta olen vähän murheellinen kun en osaa varjostaa. Ne sivut näyttäisivät niin paljon hienommilta varjostusten kera. Kolikon kääntöpuoli on että kaverini värittää sivut. Ja hän onkin todella hyvä värittämään. Eli kokonaisuutena varjostusten puute on plus miinus nolla.

Mutta kyllä ne värittömät sivut näyttää aika noobeilta, se harmittaa. :|
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen