Kirjoittaja Aihe: Kristian Huitulan sarjakuvat  (Luettu 80696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #30 : 12.01.2009 klo 19:16:06 »
Oni Kudaki 2: The Nightless City -arvostelu on nyt etusivulla.

En tiedä, mitä Huitula itse mahtaa arvosteluni vaikutteisiin liittyvistä mietteistä pohtia mutta olen eri linjoilla Vitikaisen ykkösosan arvostelun kanssa. Mangasta puhuminen herättää vääriä mielikuvia ilman että tässä olisi mitään puristista näkemystä taustalla. Arvioitaessa sarjakuvaa sanallisesti, tulee myös mielikuvatason osua välttävästi oikeaan.

Saman periaatteen mukaisesti käytin tekstissäni ilmaisuja ”punaisten lyhtyjen kortteli” ja ”ladontaa” tietäen tarkoituksella käyttäväni niitä väärin. Ne kuitenkin toivon mukaan välittävät ydinajatuksen tehokkaasti lukijalleen.

Oni Kudakin lukijoissa pystyn näkemään yhtä lailla niin BD-harrastajan kuin mangan lukijan. Uskoisin Oni Kudakin kuuluvan siihen harvalukuiseen joukkoon, jotka kulkevat raja-aitojen ylitse.

Huitulan töistä pidän henkilökohtaisesti Oni Kudakia kärkityönä ja toivon sarjalle menestystä.

JJ Naas

  • Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 522
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #31 : 12.01.2009 klo 19:40:59 »
En ole kumpaakaan Oni Kudakia lukenut, mutta näytekuvien perusteella Huitulan ruutusommittelu ja viiva/varjotyöskentely näyttää todella hienoilta näissä. Varmaa ja jämäkkää jälkeä, mutta silti rentoa. Ah, osaisipa itse...

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 880
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #32 : 13.01.2009 klo 11:57:28 »
Hyvää analyysia taas Jiksillä. Huitulan parasta tosiaan! Itse sanoisin ykkösosasta, että ei ns. sekavuus ongelmaan ollut syynä se sivutaitto vaan muutama (jatkettu) puhekupla ja liian pienet ruutuvälit. Mielestäni tämä olisi myös kannattanut tehdä värillisenä. Näyttää jollekin Valkoiselle tiikerille närhen munat!
Pitänee mainita ja ihmetellä vielä katakana-äänitehosteita. Japanin käyttö tässä oli mielestäni vähän hassua. Varsinkin kun tehosteita on käytetty eurooppalaistyylisen niukasti ja valikoiden.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #33 : 13.01.2009 klo 12:02:34 »
Minulle tulee piirrostyylistä heti hitusen mieleen Alex Niño!

K.Huitula

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
  • Mutta huumori - se se vasta hauskaa on.
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #34 : 15.01.2009 klo 17:43:10 »
Niin kiitokset arvostelusta, ihan asiallista tekstiä. Kyllä toki vaikutteita on monestakin suunnasta, ei pelkästään ukiyo-e:stä, nimenomaan dynamiikassa.


Oni Kudakin traileri nyt YouTubessa:

http://www.youtube.com/OniKudakiComic
www.huitula.com - Sarjakuva, animaatio & visual design
Facebook: Fantacore
Instagram: @fantacoremedia
Instagram: @kristian.huitula_guitar

Fantacore

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Fantacore Media
Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #35 : 05.02.2009 klo 15:08:28 »
Linkissä Aamulehden lehtijuttu albumista Oni Kudaki 2 - The Nightless City:

www.fantacore.com/kudaki2_aamulehti.jpg

Oni Kudaki 2 saatavana myös lauantaina 7.2. Traconista Tampereelta (Fantacore Media).

J. Suominen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 170

Fantacore

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Fantacore Media
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #37 : 09.09.2009 klo 11:36:42 »
Kristian Huitula Fantacore Median osastolla Helsingin mangapäivillä LA 12.9. Lasipalatsissa/Bio Rex, jossa saatavana mm. Oni Kudaki -sarja (Huitula-Matsui) ja Kalevalan sarjakuvaversio (Huitula-Lönnrot).

(Huom! EI Gloriassa perinteisen sarjakuvan festivaalin puolella)

Fantacore

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Fantacore Media
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #38 : 23.11.2009 klo 18:03:21 »
Fantacore Media julkaisee loppuvuodesta 2009 vuoden yllättäjäalbumin, Kristian Huitulan 15-vuotisjuhlakokoelman joka sisältää paremmin tunnetusta albumituotannosta poiketen tekijän ennennäkemättömiä lyhyitä sarjakuvia uran varrelta:


LYHYESTI - Kreivi Crapulan kauhukabinetti ja muita kertomuksia

Kristian Huitula on Suomen monipuolisimpia sarjakuvapiirtäjiä,
joka tunnetaan mm. palkitun Kalevalan sarjakuvaversion
tekijänä sekä Muumi-kuvittajana. Tämä albumi sisältää
harvinaisen koosteen Huitulan lyhyitä, pääosin
ennenjulkaisemattomia sarjakuvia vuosilta 1995-2009.
Albumi tuokin ensimmäistä kertaa julkisuuteen tekijän
sarjakuvatuotannon toisen, salatun puolen. Sana makaaberi
saa uudet ulottuvuudet Kreivi Crapulan kauhukabinetissa,
eikä edes itse Vihtahousu saa kärventyä rauhassa.
Mutta perimmäinen kysymys lienee se, kuinka hornan liekeissä
ohukaiset paistetaan täydellisesti?

Fantacore

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Fantacore Media
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #39 : 28.12.2009 klo 13:15:25 »
Täydennyksenä edelliseen:
Fantacore Median uutuusjulkaisu ilmestyy 31.12., täydenkuun aikaan, juuri hetkeä ennen kuin keskiyö kumahtaa.

Kristian Huitula: LYHYESTI - Kreivi Crapulan kauhukabinetti ja muita kertomuksia

Sisällysluettelo:

Satu epäonnisesta prinssistä
Kreivi Crapulan kauhukabinetti
The house where evil dwells
Luonto kutsuu
Onnelliset ovat ovisilmättömät
Kahvia matolla
Shredneck Joe
Vihtahousu

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #40 : 28.12.2009 klo 13:59:01 »
Täytyy ihan antaa täysi 10 mitä tulee Huitulan alpparien markkinointiin. Fantacore osaa hyvin hommansa. Juuri markkinointi on kaiken avain. Esimerkiksi levy-yhtiöille tuottaa ongelmia se, mitä artistia kannattaa lähteä markkinoimaan. Satoja uusia artisteja tulee jatkuvasti eikä levy-yhtiöiden resurssit riitä millään panostamaan  jokaiseen artistiin samalla tavalla. Sama varmaan koskee sarjakuvien markkinointia. Jos tuotteesta vaikkapa nyt täysin uudesta sarjakuvasta, joka tuodaan ensimmäistä kertaa suomen pienille sarjis marrkinoille puuttuu markkinointi niin sen taru on eletty pikemmin kuin nopeasti. Floppi!
Hyvästä markkinoinnista esimerkkinä vaikkapa kiroileva siili, josta on kvaakissa oma mielenkiintoinen ja aktiivinen keskustelu osio. Kiroilevasta siilistä on tullut kaikenlaista oheistuotetta osa hyvää osa ihan roskaakin, mutta homma toimii kuitenkin.

Myös sarjakuvan tekijän täytyy jollain tavalla osata markkinoida sarjakuvaansa. Etsiä oikeat kontaktit sekä kustantaja, joka antaa tarpeeksi vapauksia piirtäjälle. Paras skenario varmasti olisi tilanne, jossa oma kustanteen tekijä saisi rahat suoraan itselleen, sillä luulen, että kustantaja nyhtää eniten kun uusi sarjakuva rupeaa myymään. Olenko oikeassa? Minua kiinnostaisi kovasti tietää, paljonko piirtäjälle jää käteen albumista kaikkien menojen jälkeen?

« Viimeksi muokattu: 28.12.2009 klo 14:26:08 kirjoittanut redman1 »

schweigend

  • Vieras
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #41 : 31.01.2010 klo 20:52:33 »
Onko tämä sama Huitula joka on piirtänyt ne pari Kalevala-sarjakuvaa? Jos näin on, niin en voi muuta kuin kehua herran piirrostyyliä. Kalevalasarjikset nimittäin löytyvät jo hyllystä enkä niitä mihinkään vaihtaisi.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #42 : 31.01.2010 klo 21:20:54 »
Onko tämä sama Huitula joka on piirtänyt ne pari Kalevala-sarjakuvaa?

Kyllä, sama henkilö on kyseessä.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #43 : 17.03.2010 klo 20:40:37 »
Uudessa sarjainfossa oli seuraavanlainen ilmoitus: "Kristian Huitula suomen ehdottomasti paras sarjakuva piirtäjä" tai jotain tämän tapaista. Tämän tyyppinen ilmoitus oli siinä yhteydessä, jossa oli Fantacoren ilmoitus mainos sivulla Sarjainfossa.
Minulle tuli hieman ällöttävä olo. Kristian Huitula ei ole missään nimessä Suomen paras sarjakuva piirtäjä. On monia muita jotka yltävät aivan samaan.

Kyllä jokaisen taiteilijan omat työt tai saavutukset ja albumit kertovat missä mennään, sen sijaan, että ruvetaan kehumaan itseään käyttäen hyberbolia. Jotenkin minusta tuollainen ilmoitus, jossa on itse suitsutusta tekee vain halla itse tekijälle. Löydätte ilmoituksen Sarjainfosta.
En tiedä oliko se ilmoitus laitettu vitsi mielessä tai ei, mutta minuun se ei ainakaan iskenyt. Päinvastoin!

ps. Nyt minäkin suitsutan sitten itselleni. :P  Onnistuessani kuvituksissani Kristian Huitula jää kauas taakseni taiteellisesti. ;)  Vitsi....jossa kuitenkin puolet totta.

« Viimeksi muokattu: 17.03.2010 klo 20:58:59 kirjoittanut Orjan May »

J. Suominen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 170
Vs: Kristian Huitulan sarjakuvat
« Vastaus #44 : 17.03.2010 klo 20:54:13 »