Kirjoittaja Aihe: Egmontin sarjakuvablogi  (Luettu 50397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #75 : 07.07.2014 klo 00:52:04 »
Itse laitoin toivetta, että vanhoista Ahmed Ahneista saataisiin uudet painokset.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 880
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #76 : 07.07.2014 klo 06:43:52 »
Toivoin, että lehtipisteisiin tulisi uutta kamaa, koska niissä ei ole ollut minulle mitään ostettavaa moneen kuukauteen.
Olisi pitänyt huomata toivoa itsekin tuota. Tex Willer kronikka ja Ken Parker ovat ainoat joita lehtipisteissä enää on ostettavana.

Laitoin itse toivetta jo julkaistujen jatkosta esim Rämeen olento, Shokki, The Walking dead jne koska en oikeastaan edes tiedä mitä uutta on tullut. Toivottavasti mahdollisimman vähän tulisi kovakantisia joissa on alle 100 sivua.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014 klo 08:15:10 kirjoittanut TOSA »

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #77 : 07.07.2014 klo 08:00:06 »
Attack on Titania toivoin Egmontin nykyisestä mangapolitiikasta huolimatta. Muut kaksi toivetta olivat Castle Waiting ja Thorgal. Viimeksi mainittu näistä olisi se mieluisin toteutuessaan, sillä vaikka titaaneja toivoin,  luulen että se tulee joltakin toiselta kustantajalta vuoden sisään.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #78 : 07.07.2014 klo 10:20:03 »
Itse en toivonut mitään vanhaa, en mitään uusintapainoksia, en mitään ennen julkaistua vaan jotain ihan uutta - uudet sarjakuvat myös toivoakseni saavat uusia lukijoita sarjakuvan pariin. Myönnetään, ei mikään helppo rasti...

Kaikki toiveeni olivat eurooppalaisia albumisarjoja.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 882
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #79 : 07.07.2014 klo 10:24:23 »
Attac on Titania voi toivoa täällä.  :)
Kyllähän siinä vähän vaan on ollut ongelmana se että jengi on sen ostanut jo englanniksi. Egmontilta en jaksanut mitään toivoa. Joku Jysäys-tyyppinen lehti tai edes Mustanaamio olisi tietenkin mannaa, mutta turha toivo.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #80 : 07.07.2014 klo 13:17:03 »
Jos minulla joku erityinen toive olisi, niin että minulla olisi varaa ostaa hyvää sarjakuvaa ja mieluiten ilman että minut on pakotettu ostamaan enemmän kuin yksi osa. Viime vuosien tilanteessa se on joko ollut mahdotonta tai sitten minulla ei ole ollut mitään ostettavaa koko vuonna.

Ostamisesta pitää siis tulla ensimmäinen vaihtoehto, eikä joko vaihtoehto sen jälkeen kun on lukenut ne kirjastossa tai vaihtoehto jonka siirtää varallisuuden vuoksi jokatapauksessa haluamattaankin muuhun hetkeen.

Esimerkiksi viime vuotisista kovakantisista supersankari julkaisuista ostin 4 vasta äskettäin. On inhottavaa liikkeessä ostaa jotain vain jotta voi laittaa sen suoraan kirjahyllyyn koska on jo lukenut sen toisaalla.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014 klo 13:23:50 kirjoittanut Doctor Phantomizer »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #81 : 07.07.2014 klo 19:57:18 »
Toivottavasti mahdollisimman vähän tulisi kovakantisia joissa on alle 100 sivua.

2 isoa eli DC ja Marvel julkaisevat paljon noita ~100 sivun tradeja ja sankareiden/ryhmien omat tarinat ovat sellaisia 5 lehden mittaisia.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #82 : 09.07.2014 klo 16:23:54 »
Integraaleja toivoin. En nyt tässä erittele sen enempää.

Samma här, mutta ei niistä sen enempää, klassikkoja enimmäkseen!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Czaba

  • Jäsen
  • Viestejä: 471
  • No mutta..
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #83 : 09.07.2014 klo 17:11:22 »
Bedeä minäkin toivoin, esim Moebiusta ja jatkoa Punaparralle. Toki muitakin kirjajulkaisuja!

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #84 : 09.07.2014 klo 20:34:31 »
Pitäisi kenties perustaa oma ketju julkaisutoiveille, mutta täsmennän vähän mitä ehdotin tuohon blogin kilpailuun.

Kirjat ovat Suomen Egmontilla aika hyvin hanskassa, käsittääkseni ainakin osittain muiden maiden yhteispainatusten ansiosta, mutta ehkä se voisi kokeilla lehtipistetuotteissakin yhteispainatuksia?

Ruotsin Egmont aloitti juuri Hagel-nimisen toimintasarjakuvalehden (”hagel” tarkoittaa hauleja). Sisältönä on uusia sekä amerikkalaisia että eurooppalaisia sarjoja. Ensimmäisessä numerossa esiintyvät nimikkeet Sons of Anarchy, Jeremiah Harm, Carthago ja 2 Guns, joista Carthago edustaa ranskalaista scifiä muiden ollessa amerikkalaisia uutuuksia.

Ainakin minua kiinnostaisi tällainen lehti, vaikka hyvin tiedänkin, että kokoelmalehdet eivät ole pärjänneet täällä. Jos esim. tuota Hagelia kokeilisi täällä, ja miksei vaikka Agent X9:nkin joitakin numeroita, Suomen pään ei tarvitsisi maksaa kaikkea matskua ja painatusta, ja eivätköhän svenssonitkin olisi vain iloisia, jos suomalaiset osallistuisivat kustannuksiin.

Juu ja totta kai lehtipisteissä on paljonkin luettavaa, mikäli tykkää Disney-sarjoista, Texeistä ja Korkkareista, mutta muutoin on aika hiljaista.

Itse en toivonut mitään vanhaa, en mitään uusintapainoksia, en mitään ennen julkaistua vaan jotain ihan uutta - uudet sarjakuvat myös toivoakseni saavat uusia lukijoita sarjakuvan pariin. Myönnetään, ei mikään helppo rasti...

Kaikki toiveeni olivat eurooppalaisia albumisarjoja.

Minäkin kannatan ensisijaisesti aiemmin suomentamattomia eurosarjoja.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #85 : 09.07.2014 klo 21:01:09 »
Ruotsin Egmont aloitti juuri Hagel-nimisen toimintasarjakuvalehden (”hagel” tarkoittaa hauleja). Sisältönä on uusia sekä amerikkalaisia että eurooppalaisia sarjoja. Ensimmäisessä numerossa esiintyvät nimikkeet Sons of Anarchy, Jeremiah Harm, Carthago ja 2 Guns, joista Carthago edustaa ranskalaista scifiä muiden ollessa amerikkalaisia uutuuksia.

Hagel näyttää hakevan lisäpotkua tv-sarjoista ja leffoista. Ei huono idea. 100 sivua ja ilmestyy joka toinen kuukausi.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 861
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #86 : 10.07.2014 klo 11:02:29 »
Hagel näyttää hakevan lisäpotkua tv-sarjoista ja leffoista. Ei huono idea.

Jep, konsepti on hyvä, koska tänä päivänä sarjakuvien on vaikea seistä omillaan. Itse tosin en tiennyt noita elokuvia ja tv-sarjoja, vaikka yksi tuleva filmi on suomalainenkin, mutta oletan, että moni muu tietää. Ja sarjakuvien potentiaaliset uudet ostajat eivät välttämättä löydä tällaisia sarjoja kirjakaupasta paksuina kokoelmina eivätkä sijoittaisi tuotteeseen kahtakymmentäviittä euroa, joten kustantajan on hyvä muistaa lehtipistetuotteetkin.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #87 : 17.07.2014 klo 14:56:07 »
Hieno idea Egmontilta mutta...ei tule mitään mieleen! Aina sama juttu.

Kun olen lähes tykkänään lopettanut sarjakuvien ostamisen - huom! en lukemista, kun on kirjastot ja kirpparitkin olemassa - kun ovat nykyisin pelkkää kirjakauppa/nettimyyntiä niin en jaksa enää vahdata koko ajan (ja ne ovat pahuksen hintaviakin nykyisin). Ainoa toive olisi: lehtipisteisiin lisää sarjakuvaa, vaikka sitten perhana sitä kovakantistakin, ehkä tulisi ostettua siten, myydäänhän tavallisissa kaupoissa kirjojakin, miksei siis (enää) sarjakuvia? Pikkukaupunkien - joihin Hyvinkääkin on laskettava - kirjakauppojen sarjakuvavalikoimat ovat onnettomia (ja kokoajan en siis jaksa nettiä vahdata) ja uusiutuvat todella huonosti, samat Aku Ankka -kokoomat vain lojuvat hyllyissä...

Mitenhän tuon nyt muotoilisi siis. Pitäisiköhän tsekata jotain sarjakuvan erikoiskliikettä ja sen  uutuuksia että mitkä siellä kiinnostavat ja toivoa niitä sitten suomeksi? Kun kaikki Sleeperit, Hellblazerit yms. jotka minua kiinnotaneet aikoinaan, olen jo hommannut englanniksi. Jotain UUTTA sen pitäisi siis olla.

(No, toivoin tuon Hagelin tyyppistä lehtipistesarjakuvaa ja/tai Humanoids-sarjan tapaisia ranskalaisia sarjiksia, ja/tai Sleeper/Criminal-tyyppisiä jenkkisarjiksia. Kun nyt en muutakaan keksinyt)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 klo 15:24:54 kirjoittanut tolppis »

tertsi

  • Vieras
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #88 : 17.07.2014 klo 16:44:55 »
Parasta lomaluettavaa -osiossa on peräti kaksi sarjakuvaa. No, ehkä niillä on Egmontilla vaan rima aika korkealla. Nopeesti noi ehdotetut sarjikset on kyllä luettu ja vielä on kesää jäljellä...

tertsi

  • Vieras
Vs: Egmontin sarjakuvablogi Mustaa valkoisella
« Vastaus #89 : 18.07.2014 klo 12:13:45 »
Nyt tuli sentään kolmas suositeltava sarjakuva kesälukemiseksi tuonne blogiin: Leopardinainen.

Mun pitää varmaan lukea albbu tuo vielä uudestaan ja antaa sille toinen mahdollisuus.
Kenties pitäisi pitää pieni tauko albumin puolivälissä, koska loppuosassa ei ole ihan paras meno päällänsä.

Puoleenväliin asti tunnelma on timanttia.

Tulee helposti oltua liian negatiivinen:
Mä en ollenkaan ymmärtänyt, miksi niiden piti ottaa se loistoauto käyttöönsä, olipa kovin päälleliimatun oloinen ratkaisu. Ei istunut kokonaisuuteen ollenkaan.

Sitten positiivista:
Alun vanha sotilas oli hyvä, Fantasion tyttöystävä oli sopivan kitariinamainen ja gorillat aivan mahtavia. Toivottavasti ne ilmaantuvat vielä päätösalbumiinkin.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014 klo 12:17:57 kirjoittanut Tertsi »