Kirjoittaja Aihe: Patsaat keräilykohteena  (Luettu 27424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Patsaat keräilykohteena
« : 18.11.2008 klo 09:15:30 »
Moi,

Tiedustelisin onkohan täällä palstalla muita lukijoita jotka ovat laajentaneet keräilyään (tai keräilevät yksinomaan) ja keräävät sarjakuvien tai muiden ilmiöiden (esim elokuvat) pohjalta tehtyjä patsaita?
Henk koht en lue PVC figuureja patsaiksi, vaan tarkoitan posliinista tai hartsista tehtyjä patsaita.

-MTT

mkivimaki

  • Willeristi
  • Jäsen
  • Viestejä: 629
  • Hari hari, Aryman!
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #1 : 18.11.2008 klo 14:52:47 »
Jos Tex Willeristä olisi tuollaisia tehty niin varmasti ostaisin... Noita tex figuureita ostaisin myös mutta ei ihan joka nurkalla tule vastaan...

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #2 : 18.11.2008 klo 16:27:25 »
Mä olen ostellut Marvelin hahmoista Briteissä julkaistavia noin 12 senttisiä maalattuja tinapatsaita ja ne parveilevat mun duunipisteellä monitorin, keskusyksikön ja pöydän päällä. Aika läjä niitä on kertynyt vaikken ole hankkinut muuten kuin fiilaripohjalta hahmoja joista pidän. Möykystä kaikki lähti.

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #3 : 18.11.2008 klo 20:28:36 »
En ole ostanut. Jos ostaisin, niin Aku Ankka-aiheisen. Enkä noita patsaita niin kovin usein mistään löydäkään. Mikäköhän mahtaisi olla yleensä hintalappuna jos ei olisi mitään rihkamaa? ???

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #4 : 19.11.2008 klo 08:40:21 »
Itse olen ostellut aika paljon sarjakuviin liittyviä patsaita, vieressä näkyvä Catwomanin patsas yhtenä niistä.
Lisäksi löytynee patsaita Sormusten Herrasta, Tähtien Sodasta, Frazettan maalauksista ja sarjakuvista.
Ohessa muutama.

-MTT

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #5 : 19.11.2008 klo 15:51:09 »

Lainaus
Mikäköhän mahtaisi olla yleensä hintalappuna jos ei olisi mitään rihkamaa?

Pienet patsaat (10 - 20 cm) ja rintakuvat (bust) ovat yleensä siinä 40 - 100 US dollaria kappale.

Isommat patsaat (1:6) ovat yleensä hintahaarukassa 100 - 300 dollaria, samassa hintaluokassa menee patsaat missä on ehkä muutama henkilö tai pieni maisema.
Yleisin hinta tässä yleisimmässä hintaluokassa taitaa nykyisin olla SRP 175 - 195 dollaria. Etukäteen tilatessa saa tuosta kyllä usemman kymmenen prosenttia yleensä pois.

200 - 500 dollaria saa kaivaa kuvetta jos haluaa isomman patsaan (esim 1:4) tai jotenkin erikoisemman.

Ylärajaa ei sitten ole, esim pronssiset patsaat tai vaikka nuo Carl Barks patsaat maksaa useita tuhansia jollei useita kymmeniäkin tuhansia dollareita. Kaiketi näitäkin ostetaan aika paljon kun niitä kerta tehdään.

Aku Ankka tai Disney aiheisia patsaita saa kyllä aika mukavasti alle 200 dollarilla (WDCC Walt Disney Classics Collection).

Tex Willeristäkin on jotain halpisversioita mutta kunnon patsaita en oo nähnyt.

-MTT

JussiDBC

  • Jäsen
  • Viestejä: 164
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #6 : 19.11.2008 klo 16:53:23 »
Aiaiai, tuo Death Dealer-patsas on komian näköinen. Mitä muuta sinulta löytyy Frazettalta? Itsellä ei ole varaa ostaa patsaita, mutta seinällä komeilee aimo läjä Jason Voorhees-figuureja avaamattomissa pakkauksissa.  Aika paljon on kovana Friday the 13th-friikkinä tullut Jasoniin liittyvää krääsää hommattua. Oikeastaan kaikki menee, leffatkin on kahteen kertaan hyllyssä ;D

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #7 : 19.11.2008 klo 17:27:34 »
Lainaus
Mitä muuta sinulta löytyy Frazettalta?

Tuon Death Dealer 4
Frank Frazetta's Death Dealer on horse
Frank Frazetta's Ghoul Queen
Frazetta's Barbarian

« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 klo 15:33:13 kirjoittanut MTT »

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #8 : 19.11.2008 klo 17:34:05 »
Aku Ankka tai Disney aiheisia patsaita saa kyllä aika mukavasti alle 200 dollarilla (WDCC Walt Disney Classics Collection).
Kiitos tiedosta. Tulevaisuudessa ainakin tuo on hyvä tietää.

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #9 : 19.11.2008 klo 17:42:37 »

Noita WDCC patsaita saa monesta paikasta mutta tietolähteenä varmaan paras paikka on:
www.wdccduckman.com

-MTT

puro

  • Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 261
  • Ei se siitä suttaannu.
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #10 : 20.11.2008 klo 15:09:17 »
Mä olen ostellut Marvelin hahmoista Briteissä julkaistavia noin 12 senttisiä maalattuja tinapatsaita ja ne parveilevat mun duunipisteellä monitorin, keskusyksikön ja pöydän päällä. Aika läjä niitä on kertynyt vaikken ole hankkinut muuten kuin fiilaripohjalta hahmoja joista pidän. Möykystä kaikki lähti.

Onko sulla joku tietty mesta, mistä noita ostelet?

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #11 : 20.11.2008 klo 16:13:58 »
Onko sulla joku tietty mesta, mistä noita ostelet?
Duunin kautta ittelleni olen noita tilaillut.

Pistä privaa jos kiinnostaa.
Saatavuus voi tosin olla vanhoile nahkeaa; nuo kun on brittiläistä tekoa ja jenkkilän (Diamond) kautta tulee tilattua niin homma ei aina toimi optimitavalla. Hinta kullä on ollut mielestäni kohtuullinen eli 12 egeä zibale, joskin esmes Kolossi oli kalliimpi.

Ensi vuoden alussa alkavat julkaista vastaavia patsaita DC:Nkin hahmoista. Darkseid kiinnsotaisi kovasti mutta pähkäilen paraikaa onko se 25:n egen väärtti...

Noiden patsaiden mukana tule eaina nelivärinen läpensä kiiltopaperille painettu lehti jossa kerrotaan hahmosta. Oiskohan noissa jotain 16 sivua? Koetan muistaa katsoa olisiko lehdissä valmistajan nettiosoitetta.


Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #12 : 20.11.2008 klo 21:21:21 »
Luottokortilla tai Electronilla näkyy valmistajalta saavan huokeammalla:

http://www.marvel-figurines.co.uk/

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #13 : 21.11.2008 klo 09:42:13 »

Nuo figuurit näyttävät ihan edustavilta ainakin tuolla valmistajan sivulla, onkos ne oikeesti kanssa noin siististi maalattuja ?

-MTT

puro

  • Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 261
  • Ei se siitä suttaannu.
Vs: Patsaat keräilykohteena
« Vastaus #14 : 21.11.2008 klo 14:03:55 »
Näyttävät toimittavan vaan Britteihin ja Irlantiin. Hinnat ovat kyllä kohdallaan.