Kirjoittaja Aihe: Shokki ja Warren-kauhu (Creepy, Eerie, Vampirella) sekä Creeps/Shudder, Carmilla  (Luettu 131456 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
^ Suomessa siis julkaistiin koko tarina kokonaisuudessaan.

Noissa Creepy- ja Eerie-kirjoissa ei tuota tarinaa pitäisi olla, tarkistan sen myöhemmin.

Suosittelen ainakin kymmentä ekaa Creepy-kirjaa, ne ovat täynnä hyviä tarinoita. Toki seuraavat viisi kirjaa kestää lukemisen.

Creepy-kirjojen taso alkaa laskea kun mennään yli 15. osan, varsinkin käsikirjoitusten taso laskee, taide on edelleen pääosin ok. Kirjasta n 20 ja siitä edellleen käsisten taso on pääosin surkeata.

Nämä ovat tietenkin makuasioita.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Vampirellasta kyssäriä, onko niitä 70-luvun viittä Vampirella lehteä indeksoitu missään? Jos ei niin osaako joku sanoa, missä alkuperäislehdissä tarinat on julkaistu? Hakusessa olisi ko. Vampirella Archives-kokoomateos.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 872
Moogin arkistossa näyttää olevan tietoa mutta sielläkään ei ole mainittu kaikkia alkuperäisnumeroja. Näyttäisi kuitenkin että ainakin pari archives kokoelmaa pitäisi ostaa. Nuohan ovat sitten mustavalkoisia kokoelmissa. Muistelisin että jossain täällä kvaakissa on nuo 70-luvun suomennoksien alkuperäisnumerot mainittukin?

Kun Egmont julkaisi vain ensimmäisen Vampirella kokoelman niin ostin sitten loput Vampirella Archives 2-15 ja Vampirella 1 our lady of shadows ja vampirella 2 God save the queen. Lukeminen vielä pahasti kesken. Mitähän muuta Vampirellaa näiden lisäksi kannattaisi ostaa?

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Moogin arkistossa näyttää olevan tietoa mutta sielläkään ei ole mainittu kaikkia alkuperäisnumeroja. Näyttäisi kuitenkin että ainakin pari archives kokoelmaa pitäisi ostaa. Nuohan ovat sitten mustavalkoisia kokoelmissa. Muistelisin että jossain täällä kvaakissa on nuo 70-luvun suomennoksien alkuperäisnumerot mainittukin?

Kun Egmont julkaisi vain ensimmäisen Vampirella kokoelman niin ostin sitten loput Vampirella Archives 2-15 ja Vampirella 1 our lady of shadows ja vampirella 2 God save the queen. Lukeminen vielä pahasti kesken. Mitähän muuta Vampirellaa näiden lisäksi kannattaisi ostaa?

Kiitti vinkistä, Moogin arkistoista selvisi että pl. kannet tarinoita on lehdistä 27-37. Tämä tarkoittaisi siis että pitäisi ostaa ainakin Vampirella archives 4-6, jotta saisi noita tarinoita sisältävät käsiinsä. Moogin arkistossa muuten sanotaan, että numerosta 25 alkaen vampirella muuttui neliväriseksi, ovatko nuo archivesit sitten kanssa nelivärisiä?

Vinkkinä TOSAlle että niitä Dynamiten The Art of Vampirella -kirjoja kannattaa ehkä harkita. Warren years sisältää kaikki Warrenin ajan kannet selityksineen ja on hieno kirja. Toinen mikä mulla noista on, on Gonzalezin taidekirja, jonka kannessa jo komeilee Vampi.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 818
Muistelisin että jossain täällä kvaakissa on nuo 70-luvun suomennoksien alkuperäisnumerot mainittukin?

Juu, linkki on laitettu Kvaakiin joskus. Tästä alkaen löytyvät tiedot 70-luvun viidestä suomalaisesta lehdestä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Juu, linkki on laitettu Kvaakiin joskus. Tästä alkaen löytyvät tiedot 70-luvun viidestä suomalaisesta lehdestä.

Lukaisin koko ketjun mutta ei osunut silmään tuo linkki. Kiitos Sampsa!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 872
Moogin arkistossa muuten sanotaan, että numerosta 25 alkaen vampirella muuttui neliväriseksi, ovatko nuo archivesit sitten kanssa nelivärisiä?

Vinkkinä TOSAlle että niitä Dynamiten The Art of Vampirella -kirjoja kannattaa ehkä harkita. Warren years sisältää kaikki Warrenin ajan kannet selityksineen ja on hieno kirja. Toinen mikä mulla noista on, on Gonzalezin taidekirja, jonka kannessa jo komeilee Vampi.
Suurin piirtein yksi seikkailu per Archive on nelivärinen ja pikaisesti selattuna ne eivät ole Vampirellan seikkailuja. Kiitos vinkistä

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Postista tuli Eerie Archives #1. Tässä kirjassa ekan Eerien numeron kansi on mustavalkoinen, muut 2-5 värillisiä, oletan että näin se oli alkuperäisissä lehdissäkin. Mistähän syystä tuo ekan eerien kansi oli mustavalkoinen? Onko asiaa jossain selitetty?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 033
Postista tuli Eerie Archives #1. Tässä kirjassa ekan Eerien numeron kansi on mustavalkoinen, muut 2-5 värillisiä, oletan että näin se oli alkuperäisissä lehdissäkin. Mistähän syystä tuo ekan eerien kansi oli mustavalkoinen? Onko asiaa jossain selitetty?

Googlaamalla nämä tiedot löytyy (0,45 sekunnissa, kertoo hakukone rehvakkaasti), mutta helpotetaan elämääsi:

https://www.mycomicshop.com/search?q=Eerie+%231
The fabled Eerie ashcan edition is technically the first issue of the magazine. It was released in a hurry to prevent Eerie Publications from using the title of Warren's second horror magazine. Two-hundred copies were printed, but never distributed through traditional means (though some made their way to newsstands).

Ja jos ihmetyttää tuo ashcan, niin:

Ashcan copy, a comic book publication produced solely for legal purposes --
« Viimeksi muokattu: 07.03.2018 klo 19:01:34 kirjoittanut Lurker »

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 777
  • Riipivä jännityspommi!
Googlaamalla nämä tiedot löytyy (0,45 sekunnissa, kertoo hakukone rehvakkaasti), mutta helpotetaan elämääsi:

https://www.mycomicshop.com/search?q=Eerie+%231
The fabled Eerie ashcan edition is technically the first issue of the magazine. It was released in a hurry to prevent Eerie Publications from using the title of Warren's second horror magazine. Two-hundred copies were printed, but never distributed through traditional means (though some made their way to newsstands).

Ja jos ihmetyttää tuo ashcan, niin:

Ashcan copy, a comic book publication produced solely for legal purposes --

Kiitos, aina ei muista tai osaa googlettaa. Pitäisi muistaa tämä jatkossa: http://www.lmgtfy.com/?q=Lurker

Ja nyt kun tuon tosiaan luin niin olen tuon joskus ennenkin lukenut, täältä tai muualta.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2018 klo 19:06:43 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Ashcan copy, a comic book publication produced solely for legal purposes --

Olen yli nelikymppinen, harrastanut sarjakuvia opittuani lukemaan, ja olen aina kuvitellut tämän viittavan johonkin kansiversioon...

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 042
  • <><
Ashcaneja on edelleen käytössä. Sellaisena julkaistaan näytelehtiä ja sitten tuolla tavalla tavaramerkkiin liittyen nopeasti ja halvalla julkaisu, jolla saadaan oikeudet pidettyä itsellä.
Ashcaneiksi kutsutaan usein myös alalle pyrkivien tekijöiden kopiokoneella kasaamia näytelehtiä omasta tuotannosta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Itselle ashcanit ovat tuttuja kuten myös niden nykyversio suorastaan kieleltä rullaava advance copy not for resale.
Ashcan on sekin usein ollut "täky" tai bonus, tyyliin "jos luulit että tämä on ässä odotas kun näet sen varsinaisen lehden"

Petri Aarnio

  • Entusiasti
  • Jäsen
  • Viestejä: 347
  • Waugh!!!
Slemmy ja Batmanin Jokeri ovat selkeästi sukulaissieluja!
AKUT TAND BUNDOLO! TARZAN JEL <AKUT, EI TAPPAMISTA! TARZAN ON TÄSSÄ!>

Petri Aarnio

  • Entusiasti
  • Jäsen
  • Viestejä: 347
  • Waugh!!!
Juu. En tarkoitta mitään kausaliteettiä syntyhistoriassa vaan jotakin elliptisempää kaveruutta ja huumorintajua.
AKUT TAND BUNDOLO! TARZAN JEL <AKUT, EI TAPPAMISTA! TARZAN ON TÄSSÄ!>