Kirjoittaja Aihe: Shokki ja Warren-kauhu (Creepy, Eerie, Vampirella) sekä Creeps/Shudder, Carmilla  (Luettu 131486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Shokki oli hirmuinen epätasaisuudessaan, kuten PA Mannisen loistavasta Tähtivaeltaja-artikkelista voi lukea. Paljon huippuluokan veteraaneja ja silloin tuoreita artisteja hommissa, mutta ne käsikirjoitukset. Ynnä julkaisupohja - vanhat käsiin murenevat lehdet vs. Kunnon painatus ja kiiltävä paperi.  Vähän kuten kävi videolain aikaisten piraattiveehooässien kanssa. Suhisevina kopionkopioina hurjia, mutta sitten kun koittaa katsoa kunnon kuvalla ja äänellä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa mistään Shokki julkaisusta ikinä, eikä varmaan tule olemaankaan.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Juhla-albumi kanssa lukastu. Vähän sama maku jäi kuin useimmalle täällä. Taide oli kovasti mieleen mutta tarinat aika valjuja. Mutta aina, kun Suomessa julkaistaan Richard Corbenia niin ei saa liikaa valittaa.

Chemo

  • Jäsen
  • Viestejä: 622
Juhla-albumi jäi tosiaan aika pahasti Bernie- ja Archivekirjojen jalkoihin. Positiivinen asia sen julkaisu on silti ja on sillekin paikka mun sarjakuvahyllyssäni.

Eniten toivoisin että Archive-settiä jatkettaisiin. Hinta-laatu-määrä suhde on kohdillaan. Mutta kaikki Shokki-julkaisut kelpaavat.

Vähän kuten kävi videolain aikaisten piraattiveehooässien kanssa. Suhisevina kopionkopioina hurjia, mutta sitten kun koittaa katsoa kunnon kuvalla ja äänellä.

OT: Ja leikkaamattomina. Sensuurin saksima Evil Dead oli ihan kauhuleffa, kun hassut tehosteet oli leikattu pois. Paljon tehokkaampi se oli kuin alkuperäinen versio.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Ibren

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Minä kyllä tykkäsin tosi paljon tästä julkaisusta. Sekä taiteesta että tarinasta. Dark Horsen Creepy archives kokoelmia kun on koittanut kahlata englanniksi, niin todella paljon on ala-arvoista materiaalia joukossa. Varsinkin osissa 4 - 6. Tämän jälkeen kuulemma laatu paranee.

Tämä suomijulkaisu olikin sitten varsin tiivis paketti. Mielestäni kaikki valitut tarinat puolustavat paikkaansa julkaisussa. Onnittelut siis P.A. Manniselle valinnoista:

Punarubiini! Steve Ditko. Mainiosti visualisoitu matka hulluuden syövereihin. Tämä jäi mieleen jo alkuperäisestä kokoelmasta (Creepy #25). Mukavan klassinen tarina jossa paha piilee jossakin esineessä.

Kuolonkorjuu! Mukavaa kerrontatekniikalla leikittelyä ja loppukoukku ei nyt ollut ihan se kaikista tavanomaisin.

Soikea muotokuva! Edgar Allan Poen tarinaan perustuva ja Richard Corbenin kuvitus. Ovelia kuvakulmia ja välittömästi tunnistettava taide. Corbenin lihaisat naishahmot ovat myös aina ilo silmälle.

Puhvelimies. Varsin muikea villiin länteen sijoittuva tarina, jossa jälleen perinteiseen tyyliin paha saa ansaitsemansa palkan.

Kuilu ja heiluri. Tex Willer -piirtäjä Jose Ortiz kuvittaa vahvalla mustavalko-tyylillä tutun tarinan. Lopussa hieman lässähtää, mutta tunnelma on paikoitellen todella piinaava heilurin heiluessa ja rottien nakerrellessa nurkissa(kin).

Eräänä iltana Arkhamissa. Tom Sutton on tehnyt paljon Creepy-materiaalia ja tässä oiva esimerkki. Tarina hellii jälleen yhtä käytetyimmistä tarina-koukuista:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mutta kuvitus ei jätä valittamisen sijaa. Katuojat suorastaan kuhisevat puiden juuria ja muita epämääräisiä lonkeroita.

Kyllähän näitä siis lukee ja ennen kaikkea katselee oikein mielellään. Nostalgia-lasien läpi varsinkin. Nyt sitten jää enää vaivaamaan että milloin tätä herkkua saadaan lisää? :)

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
Eipä valittamista itse sarjakuvan osalta, jäin vain kaipaamaan mistä Creepyn ja Eerien numeroista tarinat oli albumiin valittu.

Shimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 284
Luettuna Bernie Wrightsonin Shokki-kokoelma. Kaikki miehen Creepy- ja Eerie-lehtiin piirtämät tarinat ja introkuvat yksissä kansissa.

http://routakoto.com/2012/10/01/shokki-tekijana-bernie-wrightson/
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto

Shimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 284
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto

Vakio

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Tänään huomasin juhla-Shokin kaupassa ja sen ostinkin. Yksikään tarina ei tuntunut mitenkään erityisen oivaltavalta, mutta kuvitus kyllä vakuutti, varsinkin Arkham-jutussa. Kokonaisuutena lievä pettymys.

Oliko vanhoissa Shokeissa tapana säilyttää tuo tietyn aikakauden amerikkalaisen sarjakuvan helmasynti, eli satunnaisesti korostetut sanat? Tökki silmään ja pahasti.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
En löytänyt EC-kauhun ketjua niin laitetaan tänne. Fantalta tulossa klassista kauhusarjakuvaa:

http://www.fantagraphics.com/browse-shop/tain-t-the-meat-.-it-s-the-humanity-and-other-stories-the-ec-comics-library.html?vmcchk=1

Fanta kyllä osaa homman. Toivottavasti Egmont julkaisee tämän.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

wilpå

  • Jäsen
  • Viestejä: 185
laitoin tuon jo pari viikkoa sitten tilaukseen. on muuten kirjan nimitarina todella ajankohtainen juuri nyt. Hevosenliha näyttelee pääroolia...

Chemo

  • Jäsen
  • Viestejä: 622
Onko mitään uutta Shokki-rintamalta? Voiko olla tulossa Shokiton syksy? Miten semmoisestakaan selviäisi?
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Onko mitään uutta Shokki-rintamalta? Voiko olla tulossa Shokiton syksy? Miten semmoisestakaan selviäisi?

Lukemalla Shokkia. :P
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Onko mitään uutta Shokki-rintamalta? Voiko olla tulossa Shokiton syksy? Miten semmoisestakaan selviäisi?

Huhuissa ei puhuttu mitään Shokista. Itsekin olin tästä hetken shokissa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Minä olen shokissa siitä että Kvaakista on tullut 7 Päivää lehti.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.