Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 246119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuipal

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #705 : 26.01.2013 klo 14:26:49 »
Terapiatunnilla piirreltyä? :D

Ei terapiatunnilla, mutta terapiaksi.

Tuskin tuosta kukaan loukkaantuu, en minä ainakaan.

Pisteet Sinulle. Pelimiehiä?

tuipal

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #706 : 13.02.2013 klo 11:44:29 »
Toista viikkoa täydellinen haluttomuus tehdä yhtään mitään. Olen ne pakolliset kuvat saanut puserrettua, mutta, mutta olo on kuin mafia miehellä, joka odottaa laiturinreunalla sementin kuivumista - ennen viimeistä sukellusta.

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #707 : 21.02.2013 klo 14:47:16 »
Juhlin kymmenettä peräkkäistä vuotta täynnä hylättyjä apurahahakemuksia Taiteen keskustoimikunnalta (tai Taikelta, jos niin haluatte) juomalla kupin laimennettua mehua ja jatkamalla töitä. Illalla pääsee onneksi takaisin sarjakuvaprojektien ääreen.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #708 : 21.02.2013 klo 16:51:07 »
Juhlin kymmenettä peräkkäistä vuotta täynnä hylättyjä apurahahakemuksia Taiteen keskustoimikunnalta (tai Taikelta, jos niin haluatte) juomalla kupin laimennettua mehua ja jatkamalla töitä. Illalla pääsee onneksi takaisin sarjakuvaprojektien ääreen.

Ikävä kuulla, että apurahahaksmuksesi on hylätty noin monta kertaa. Ole ystävällinen ja kerro, mitkä ovat ne kriteerit jolla tuollaisia apurahoja myönnetään?  Minua kiinnostaa.
Mikähän tuollaiseen kohdallasi voisi olla syy?

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #709 : 21.02.2013 klo 16:59:15 »
Ikävä kuulla, että apurahahaksmuksesi on hylätty noin monta kertaa. Ole ystävällinen ja kerro, mitkä ovat ne kriteerit jolla tuollaisia apurahoja myönnetään?  Minua kiinnostaa.
Mikähän tuollaiseen kohdallasi voisi olla syy?

Ei niitä kerrota, ja parempi niin, muutenhan se johtaisi siihen että taike olisi makutuomarin roolissa jota kaikki yrittäisivät miellyttää, eikä se olisi terveellistä.

Mitäs tuosta. Ei tämä ole koskaan ollut minulle este, vain hidaste. Se tarkoittaa vain sitä että minulta menee useita vuosia saada yksi teos valmiiksi.

Suurin toivoni olisi että saataisiin kickstarterin käynnistys pian mahdolliseksi suomessakin ilman että virkavalta alkaisi perseilemään.

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #710 : 21.02.2013 klo 17:13:11 »

Suurin toivoni olisi että saataisiin kickstarterin käynnistys pian mahdolliseksi suomessakin ilman että virkavalta alkaisi perseilemään.


Eikös tuo Mesenaatti toimisi? KVAAKissa olisi varmaan tukijoita ja mainostajia, olisihan?.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #711 : 21.02.2013 klo 17:21:24 »
Mihan tilanne kuulostaa ikävän tutulta, vaikken itse olekaan apurahoja hakenut.
Turhan usein sarjakuva saa tuolla puolen siipeensä, jos kohta huomaan että ennen muuta sarjakuva jota itse lukisin.

Mesenaatti vaikuttaa toimivalta optiolta mutta se on tämä kohta:
'
Lainaus
MUISTA: Keräämäsi rahoitus on aina joko henkilökohtaista tai yhteisösi tuloa tai sijoituksia yritykseesi. Jokaisen rahoitusta saaneen tulee ilmoittaa siitä omassa kirjanpidossaan ja verotuksessaan.
Yleishyödylliset yhteisöt ovat puolestaan pääsääntöisesti verovapaita hankkimastaan rahoituksesta, mikäli rahoitettava toiminta on verovapaata. Mesenaatti.me -palvelu veloittaa kaikista onnistuneista rahoitushauista 7% provision. Provisio sisältää ALV:n.

johon oletan kohdan ' virkavalta perseilee' viittaavan.
Mutta toivottavasti tuon saa fiksattua järjellisesti, toimivaksi systeemiksi.
Jaksamista Mihalle ja muille.

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #712 : 21.02.2013 klo 17:25:42 »
Eikös tuo Mesenaatti toimisi? KVAAKissa olisi varmaan tukijoita ja mainostajia, olisihan?.

näyttäisi siltä että jotta rahankeräyslakia noudatettaisiin, niin pitäisi olla järkevä vastike. Siinä voi tulla ongelmia jos ei tiedä miten sen määrittelee. Kickstarterissa korkein tieri käsittää yleensä signeeratun originaalin ja karikatyyrin maksajasta+kaikki alemmat vastikkeet, riittääköhän se suomessa? Tuottajan tai pomoilijan paikkaa en todellakaan alkaisi myymään, huh hitto.

Toinen ongelmahan on se, että jonkun alpparin valmistuskulut ovat aika isot, tuskin on mahdollista saada sellaista summaa kasaan jolla kokonainen teos tehtäisiin ja painatettaisiin, ainakaan niin että olisi järkevät vastikkeet. Ja jos teos ei valmistu, tai valmista teosta ei projektina tarjota, niin poliisihan silloin puuttuu asiaan. Ja sitten vielä tuo Curtin mainitsema vero, senhän joutuu käytännössä laskemaan jo arvioituun summaan.

Kiinnostava linkki muuten, pitää tuota seurata. Kiitokset!

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #713 : 28.02.2013 klo 20:09:05 »
Myöhästyin wsoy:n apurahan hakuajasta jo toisen kerran putkeen, syynä hemmetinmoinen kiire LP 3:sen parissa. No, voin lohduttautua kuvittelemalla että "ei sieltä mitään olisi kuitenkaan tullut"..

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #714 : 18.04.2013 klo 08:31:19 »
Nyt kun tuli jälleen evätty apurahahakemus (toinen sen jälkeen kun viimeksi marisin asiasta), olen pannut merkille että viimeisen kymmenen vuoden aikana sitä on myönnetty minulle vain silloin, kun myöntäjinä on istunut sarjakuvaa ja niiden tekoa tuntevia ihmisiä. Se tavallaan antaa perspektiiviä.

Olutbaarissa viime viikonloppuna ystävän tuttu alkoi rahahuoliani kuunneltua neuvomaan: "Mikset hae apurahaa? Kaverinikin haki sarjakuvaansa ja sai heti."
Viaton hyvää tarkoittanut neuvo aiheutti minussa välittömän Aku Ankka-raivoreaktion :)

Elämä on, onneksi sarjakuvien teko ei oikeasti vaadi rahaa eikä hyväksyntää.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #715 : 18.04.2013 klo 10:17:43 »
Olutbaarissa viime viikonloppuna ystävän tuttu alkoi rahahuoliani kuunneltua neuvomaan: "Mikset hae apurahaa? Kaverinikin haki sarjakuvaansa ja sai heti."
Toi on klassikko, joo. Olen tainnut toistaa omia mielipiteitäni apurahoihin liittyen jo ihan tarpeeksi, joten totean vain että on hyvä että niitä haetaan jotta tarve näkyy. Kiitosta vaan niille jotka jaksavat lappuja väsätä. Minä en oikein jaksa enää, sillä se on kaikkineen suurin piirtein maailman masentavin prosessi. Ihminen voi käyttää aikansa paremmin tekemällä suurin piirtein mitä tahansa.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #716 : 18.04.2013 klo 10:30:15 »
Toi on klassikko, joo. Olen tainnut toistaa omia mielipiteitäni apurahoihin liittyen jo ihan tarpeeksi, joten totean vain että on hyvä että niitä haetaan jotta tarve näkyy. Kiitosta vaan niille jotka jaksavat lappuja väsätä. Minä en oikein jaksa enää, sillä se on kaikkineen suurin piirtein maailman masentavin prosessi. Ihminen voi käyttää aikansa paremmin tekemällä suurin piirtein mitä tahansa.  :)

Sitä epäilinkin.
Sitten kun lopetan apurahojen hakemisen niin voisin lähettää Taikelle ja muille laskun hukkaan menneistä työtunneista. :)

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #717 : 18.04.2013 klo 12:37:46 »
..Realistiset apuraha'haaveet' ovat nyt saanneet siipeensä. Täytynee koulun jälkeen käydä etsimään kait oikeaatyötä. On tämä karua?
Kello- viiden- tee.

Miha

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #718 : 18.04.2013 klo 12:59:56 »
..Realistiset apuraha'haaveet' ovat nyt saanneet siipeensä. Täytynee koulun jälkeen käydä etsimään kait oikeaatyötä. On tämä karua?

Minä neuvoisin sekä etsimään työtä että hakemaan. Ota sitten loparit jos saat rahaa :)

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #719 : 18.04.2013 klo 13:04:54 »
Kiitos Miha! Tuo piristi päivääni. Taidan turvautua LOTTOON. (Olen mokomaan tasan kerran osallistunut muttei natsannut. Meni TAAS muualle minunkin euroni)
Kello- viiden- tee.