Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 246113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #30 : 05.03.2008 klo 07:42:40 »
.... Jotenkin vaan tuntuu turhalta kuluttaa koko päivä tollaseen oheistoimintaan, vaikka se toki kivaa onkin.

Hyvä ihminen, niin kauan kuin vain voit, pidä tuommoisia päiviä! Vielä tulee se aika, kun päivän jokaisena hetkenä joku odottaa sulta jotain, ja kaikki, mikä keskeyttää työn tai tehtävän, on toinen työ tai tehtävä. Muista silloin nämä päivät. Ja kamppaile päästäksesi niihin takaisin edes joskus.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

ezuli

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #31 : 11.03.2008 klo 22:01:15 »
Puhdistan terän pyyhkäsemällä talouspaperilla, koska kromattuun terään ei lika tartu niin tiukkaan että pestä tartteisi. Terä vain sattuu olemaan niin terävä reunoiltakin, että siitä saa pari kertaa kuussa sentin haavan peukaloon. Kerran jopa kaksi, koverakun se on. Onneksi se on kromattu, joten viiltoa ei tapahtumahetkellä tunne.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #32 : 12.03.2008 klo 18:19:03 »
Terä vain sattuu olemaan niin terävä reunoiltakin, että siitä saa pari kertaa kuussa sentin haavan peukaloon.

Mitäs ihmeen murhateriä sinä oikein käytät? :o

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #33 : 12.03.2008 klo 18:35:44 »
teräthän on vaarallisia! Viikonloppu sain pahan viillon reiteen terästä. Tuli verta ja kaikkea :P

ezuli

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #34 : 12.03.2008 klo 19:50:54 »
Mitäs ihmeen murhateriä sinä oikein käytät? :o
Kun on tarpeeksi ohut metallireuna ja nopea puristava pyyhkäisy, niin kyllä se leikkaa.
Tämmöinen Temperasta.:

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #35 : 12.03.2008 klo 19:54:38 »
Kun on tarpeeksi ohut metallireuna ja nopea puristava pyyhkäisy, niin kyllä se leikkaa.
Tämmöinen Temperasta.:

Hiukka paksumpi paperinpala ja no problems.
Olen pyyhkinyt teriä n. 20 vuotta eikä ole tullut haavaa.
Telineessä sojottavaan neulanterävään teränkärkeen on tullut tökättyä sormella pariinkin otteeseen.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #36 : 12.03.2008 klo 21:01:55 »
Olen pyyhkinyt teriä n. 20 vuotta eikä ole tullut haavaa.
Telineessä sojottavaan neulanterävään teränkärkeen on tullut tökättyä sormella pariinkin otteeseen.

Sama homma, kerran jopa palloterään. (AUTS.) Itse olen kokeillut tuotakin viiltoterää, onko se sitten reunastaan terävämpi kuin G-terä, en tiedä... Irroittaessani terää varresta olen kyllä varotoimenpiteenä vetänyt sen ulos käärittynä talouspaperiin. Terää pyyhkiessä en ole (vielä) onnistunut saamaan viiltoja.

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #37 : 12.03.2008 klo 21:42:57 »
Huh, olen iloinen että päädyin siveltimeen...  ;)

Ninni

  • Jäsen
  • Viestejä: 168
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #38 : 14.03.2008 klo 14:54:17 »
Saakohan tommosen tappovälineen viedä lentokoneeseen... >:D En minäkään kyllä noilla ole onnistunut viiltelemään, puukottamaan itseäni kyllä.

Mitä murheisiin tulee, onko kellään mitään hienoa jippoa, millä nuo terät voisi kätsästi suojata jos ja kun niitä kuljettelee ympäriinsä? Tällä hetkellä käytän sivellinputkiloa, mutta se on turhan pitkä ja epäkäytännöllinen. Paras optio olisi kaiketi yksittäisen sivellinsuojan (jollainen usein on kaupassa suojaamassa siveltimen kärkeä) tyyppinen muoviputki, mutta kun oikean kokoisia on pirun vaikea löytää...

*muoks* Kyse on siis teristä varsineen tietysti. Minä kun en myöskään mieluusti irrottele niitä jatkuvasti, kun vääntyvät siinäkin touhussa helposti.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 klo 14:58:01 kirjoittanut Ninni »

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #39 : 14.03.2008 klo 15:39:28 »
Mitä murheisiin tulee, onko kellään mitään hienoa jippoa, millä nuo terät voisi kätsästi suojata jos ja kun niitä kuljettelee ympäriinsä?
Mä olen kiertänyt (maalarin)teippiä terän ympärille rullaksi. Se suojaa jonkin verran.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #40 : 14.03.2008 klo 15:43:06 »
Mitä murheisiin tulee, onko kellään mitään hienoa jippoa, millä nuo terät voisi kätsästi suojata jos ja kun niitä kuljettelee ympäriinsä?

En takaa homman täyttä toimivuutta, mutta itse tein paksusta paperista pötkön jonne terän saa varsineen tungettua. Paras jos terän ympärille jää hieman ilmaa eli ei tökkää pohjaan asti. Tuo suojaa ainakin jonkin verran...

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #41 : 15.03.2008 klo 23:15:23 »


Mä olen mieltynyt tollasiin varsiin, joihin terä lukitaan vivulla. Terän saa tukevasti kiinni, mutta irrottaminen on helppoa eikä vahingoita terää. Tai sormia, kun voimaa ei tarvitse.

Kuvassa Cretacolorin (1 ja 5) ja Contén (2,3 ja 8) lukkovarsia. Harmi ettei noita löydy Hesan kaupoista. (Jos löytyy, niin kerro toki.)

Sitten lainasin kokeeksi pöydällä lojuvista kynistä korkkeja ja kokeilin niitä varsiin 3,4,5 ja 8. Yllättävän helposti löytyi korkkeja, jotka istuvat napakasti varteen. Kyllä noi varmaan kulkee penaalissa nätisti. Taskuun en välttämättä pistäisi.

Kynä 6 (kullanvärinen G) on iskemätön ja vielä kaupan paketissa. Mukana tullut muoviholkki on käyttökelpoinen. En pikaisella ettimällä löytänyt korkkia, joka istuu kapean 7:n suojaksi, mutta pensselin mukana tullut holkki istuu siihen oikein nätisti.


Heh, jos hankkis pätkän kuristesukkaa ja tekis sillä korkin, toimiskohan?


(Vois varmaan siirtää tän teräkeskustelun välinepuolelle)
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 klo 23:19:21 kirjoittanut pekak »

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #42 : 18.03.2008 klo 19:48:18 »
Se on vähän kurjaa kun nyt katsoo alkupään sivujen puhekuplia... Ei, ei näin. Teksti on vähän turhan luonnostelusekundaa. Ei auta muu kuin liimata uudet puhekuplat päälle. Ja olla tarkkaavainen.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #43 : 18.03.2008 klo 22:57:29 »
Teksti on vähän turhan luonnostelusekundaa. Ei auta muu kuin liimata uudet puhekuplat päälle.

Sama homma, paitsi että en saa siistiä tekstausta edes yrittämällä. Pitäisi tsekata vanhojen sarjakuvien tekstit, jos aion tehdä niistä joskus kokoelman ne pitää kaikki skannata uudestaan ja katsoa onko originaaleissa eri tekstit kuin skanneissa (näinkin nimittäin on, olen muutellut tekstejä...) Laiskottaa pelkkä ajatuskin.

Ja nyt taas sama vanha homma: on idea, on inspistä, tartun kynään ja olen juuri laskemassa sitä paperille kun PING: kaikki katoaa päästä.

Rami Selin

  • Jäsen
  • Viestejä: 550
  • Uskon kaiken
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #44 : 19.03.2008 klo 10:12:40 »
Juttua olisi vaikka muille jakaa, paperit lepäävät pöydällä ja kynä on jo kädessä. Mutta kun en mä oo mikään aamuihminen. Illalla hommat kulkevat paljon paremmin.