Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Sarjakuvaviikonloppu Oulussa (20.11.2019 klo 18:35:28)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
16.12.2019, klo 16:01:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478736 viestiä 10406 aihetta kirjoittanut 3832 jäsentä. Uusin jäsen: JakkeJäyhä
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Kotimaiset sarjakuvat ja tekijät
| | |-+  Jouko Nuora - Mies Nanin takaa
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 21 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jouko Nuora - Mies Nanin takaa  (Luettu 121292 kertaa)
Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #30 : 09.03.2008, klo 10:19:33 »

Lainaus
Ajan määreet lienee omituisia asioita, mutta paljattettakoon tässä nyt että sain juuri männä viikolla 46:nen sivun tussattua Nani III:sta ja aloitin valmiille lyijäriluonnoksille tushailun n. eka päivä kesäkuuta 2007 eli n. 40 viikkoa siihen meni,pidin kyllä ihan kahden viikon kesäloman tussailusta, mutta muuten viänsin vuan Nannii, lyijäriluonnokset syntyvät about sivu per päivä tyyliin (siis kokopäiväisesti muttei kuitenkaan täyspäisesti...).
 Hassua mutta en itse koe työstäväni tekstuureja tahi taustoja kovinkaan suurella tarkkuudella tai intohimolla (lähinnä vihaan autojen ,talojen, puiden, katujen tai yleensä kylmien esineiden kuvaamista...), mutta et ole ainut joka näihin kiinnittää huomiota.Muutenkin koitan välttää esim. viivottimen käyttöä (lukuunottamatta sivujen ja ruutujen rajausta...) ja mitään valopöytiä tai tietokoneita en edes omista.
Aivoissani ei liene "ylivaihdetta" eikä paljon muutakaan, mutta maanisuutta sairastan, vaikken juuri nyt ole aktivoitunut sillä saralla.Ja se on ihan hanurista, siis maanisdepressiivisyydessä ei ole mitään kadehdittavaa tahi ihannoitavaa sanoi joku mijunääriVille Valo sitten mitä lystää ja loikkaa yksityisairaalaan hoitamaan addiktioitaan ja bipolaarista mielialahäiriötään... Ihmisillä lienee omituisia harhakuvitelmia asioista joista eivät tiedä mitään, mutta kokevat asiakseen kumminkin kommentoida niitä.Oma ajankäyttöni parani huomattavasti kun lopetin viinan juomisen 13 kuukautta sitten ja viikonloputkin ovat aivan mahtavia kun ei oo krapulaa koskaan.Aamuisin voi sit vaikka notkua täällä aiheuttamassa mahd. paljon pahennusta  Evil laugh
tallennettu

Can't spend what you ain't got,
Can't lose something you ain't never had!
Anssi Rauhala
Avustava toimittaja
*
Poissa

Aces High!

« Vastaus #31 : 09.03.2008, klo 10:40:14 »

paljattettakoon tässä nyt että sain juuri männä viikolla 46:nen sivun tussattua Nani III:sta ...

Siis aikalailla lähitulevaisuudessa olisi alan liikkeissä uusi Nani.  Siitä se keskustelu sarjakuvataiteen tilasta toivottavasti taas viriää.  Grin Hälyttäkää Arto Nyberg!
tallennettu

"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/
Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #32 : 11.03.2008, klo 21:29:17 »

Juu Anssi, mutta meidäntapauksessahan "alan liikkeillähän" tarkoitetaan sellaisia salamyhkäisiä ja hämäräperäisiä liikkeitä kuin Akateeminen- ja Suomalainen Kirjakauppa ja muut, joissa ainakin Nanit ennen on ollut ihan julkisesti myytävänä. (Itse asiassa nämä sadetakkimiehien suosimat alan liikkeet ei niin kauheesti ole ollut kiinnostuneita, kun ei oo värejä eikä liikkuvia kuvia...).
 Arto Nybergillehän menisin ihan mielelläni tilittämään, mutta vuonna 1983 mä juoksin diinareita pakoon Espoon kulttuurikehdossa ja olin jo siirtynyt punkista pitkätukkaisten "hämyjen" klaaniin.Sehän oli mahtavaa aikaa kun kaikki joilla oli pitkätukka, niin niiden tiesi soittavan jossain bändissä ja neidotkin tykkäs ja olin just 20 ja maailma oli simpukka... ja se siitä nostalgiasta.Tai kun tässä päästiin paljastuksien makuun, niin olen tekemässä sarjakuvaa espanjalaisittain nimikkeellä "Por nostalgia" eli suomeks ihan vain "Nostalgian vuoksi".Mistä siinä sit kerrotaan niin se jääköön luettavaks...
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #33 : 15.03.2008, klo 09:15:24 »

Huvittavaa, mutta joku sitten oikeesti hälytti Arto Nybergin ja hän otti minuun yhteyttäkin... ja huomenna ollaan menossa haastatteluun... eiku vasta sitten kun Nani III ilmestyy... ja olen voittanut sarjakuva-Finlandian ja Puupäähatun ja Tanssii Tätien( kyllä TÄTI ei tähti...)  Kanssa ja Nobelin rauhanpalkinnon ja...  laugh
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #34 : 13.05.2008, klo 21:37:16 »

Noniin, viikonpäästä keskiviikkona 21.5.'08 musta tulee sit oikeen julkinen eläin ja Urhon pubissa julkistetaan tekemäni "Urkki"-akvarelli  kun siellä vietetään kolmansiatoista Suomalaisia sahtipäiviä ja ihan tässä paljastan, että kyseinen arkavelli koristaa kohta myös katukuvaa Bottan ulkopuolella Fullersin maksamassa kaljamainosplakaatissa (kunhan saavat sen raahattua Englannista...). Harmi että mä olen lopettanut alkohoolinkittauksen jo viimevuoden maaliskuussa... mä oon NIIN kuiva tyyppi, nykyään.
 Ainiin, arvovaltainen raati julkistaa Sahtipäivien Sahdin ja raadissa vaikuttaa eräskin Arto Nyberg  Smiley
   Mutta onko Kekkosella housut jalassa...?!?
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #35 : 30.10.2008, klo 08:51:10 »

Kekkonenhan on roikkunut siinä St. Urho's pubin edessä  (metri kertaa metrikakskyt kokoisena tauluna, joka näkyy Mannerheimintielle saakka jos osaa kurkkaa raksan ja Kansallismuseon välistä...) jo juhannuksesta ja" Nani 3,Viidakon valtiatar" on tussattu ja tekstausta ja julkaisua vaille valmis.Tod. näk. ensi keväänä tulee ja pyyhkii mun verensinisen bluesini poies.
 Sain (taas) apurahaa ja nyt se kauankaivattu;) omaelämäkerrallinenalbumi näkee päivänvalon joskus ensi vuonna siis, kiitos Majaojansäätiön.
 Huomenna mennään katsoon Lordia Tavalle, ihan vieraslistalla Grin
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #36 : 30.10.2008, klo 09:14:27 »

Hei, mikset sinä ollut Lordi-albumissa Mr. Nuora? Muiden tekijöiden tyyliin.
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #37 : 31.10.2008, klo 08:48:17 »

Hei kiitokset onnitteluista, itsekin oli enemmän kuin todella hämmästynyt, kun avasin ohutta kuorta, jossa olisi perinteisesti pitänyt lukea "Valitettavasti emme tänä vuonn...jne.", mutta joskus se tsägä käy, vai antokohan ne kaikille jotka pyys..?
 No, niin nimenihän on Jouko eikä mister, ja olenhan tietysti aivan tajuton egomaanikko ja narsisti ja ihanmitävaanmiksikeksittemuakutsua niin halusin erottua joukosta Joukona....  eiku oikeesti mä en tunne kuin kaksi misteriä Lordi ja mister Lemmy Kilmister; ja Hiltuskahan on ihan Petri, eikä mikään herra Hiltunen ( ...joka kyllä kuulostaa paremmalta kuin mr.Hiltunen !).
   Ehkä kannattais hankkia elämäänsä muutakin sisälmystä kuin keksimällä typeriä,lapsellisia ja niin 70-lukulaisia nimimerkkejä/taiteilijanimiä (kuka esimerkiksi kutsuu Tarmo Koivistoa "Tapeksi"Huh häh?) , paitsi nythän on nää  tällaiset sivustot, jossa kaikki fiksut on jotain "Angel of death 1963"-nimisiä daideilijoita.
 vinkkinä vaan muillekin ei niihin kustantajan tahi päätoimittajan kaikkiin oikkuihin tartte suostua ja voi säilyttää mielenrauhansa ja arvokkuutensa edes itsellään.Ei kaikkien tartte olla samanlaisia.ja jos tarkkaan katsoo siellä on peri muutakin nimetty oikeilla nimillään samalla sivulla...
 Niin ja pidetääkö jatkossa Lordi-keskustelut Lordi-osiossa...
 Toki mä vastaan ihan kaikkiin kysymyksiin mitä vaan kukakin haluu multa kysyy-sehän tämmösissä foorumeissa kai pitäs olla se yks funktiokin, edelleen ja viiveellä, kun työskentelen edelleen vain käsin ja koneen aukaisen ehkä kerran kaks viikossa illalla kotona, ellei just joku juttu ihan hirveest hatuta tai tee onnelliseksi.
 Juu liirum laarum ja nähdään Tavalla tai toisella. Smiley

tallennettu

JanneT
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #38 : 31.10.2008, klo 13:04:47 »

Hei kiitokset onnitteluista, itsekin oli enemmän kuin todella hämmästynyt, kun avasin ohutta kuorta, jossa olisi perinteisesti pitänyt lukea "Valitettavasti emme tänä vuonn...jne.", mutta joskus se tsägä käy, vai antokohan ne kaikille jotka pyys..?

Onneksi olkoon, mistäs apurahasta oli kyse?
tallennettu

Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
*
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #39 : 31.10.2008, klo 13:06:52 »

Onneksi olkoon, mistäs apurahasta oli kyse?

http://www.majaoja-saatio.fi/

Enpä ollut tietoinen minäkään moisesta. Pitää laittaa muistiin.

Ja onnittelut Joukolle.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #40 : 07.11.2008, klo 09:05:57 »

Tästä eteenpäin keskustelua vain ketjun aiheesta.

Ylläpito

EDIT:
Kuten huomaatte, asiattomuuksia on siivottu. Mukana meni myös sellaisia, joissa oli jotain asiaakin mukana, ja sellaisia jotka olisivat jääneet yksinään käsittämättömiksi. Jos koette, että sanomanne ei tullut perille, yrittäkää uudestaan.

Ylläpito
« Viimeksi muokattu: 07.11.2008, klo 10:22:21 kirjoittanut Joe » tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #41 : 09.11.2008, klo 14:15:38 »

No menneet on menneitä enpä taida jaksaa jatkaa samoilla laduilla, eli jatkanen ihan huomenissa jo ennen Lordi-proggista aloittamaani ja apurahansaanutta sarjakuvaa K/M/ultainen Nuoruus jossa ollaan vuoden 1978 marraskuussa ja ensisuudelmien ja -rakkauden huumassa.Aiheista ei ole kuin runsaudenpulaa ja käsikirjoituksia ja päiväkirjojakin (!) löytyy jo vuodesta 1979 saakka, joten eka mennään vain muistojen varassa ja sitten olenkin vaarassa hukkua tyttöystävien ja teinihelvetin vyöryyn. Ajattelin olla ihan vain rehellinen sille mitä tapahtui ja antaa tarinan viedä.
 En jaksa enää olla edes taikauskoinen etteikö tulevista saisi puhua, vaan laitetaan vaan kaikki peliin ja uskalletaan katsoa myös peiliin...
  Onneksi tässä "tarinassa" ei ole väärinkerrottua  "huonoa käsikirjoitusta" eikä väärää mitään kaikki on vain totta ja mulle tapahtunutta...  jossei sitä joku usko niin se lienee vain hänen ongelmansa.
 Niin ja siellä ei takuulla kerrota mistään faijan painitrikoista...  Evil

tallennettu

pertti jarla
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #42 : 09.11.2008, klo 14:48:49 »

Kiinnostaisi tietää, piirrätkö muisteloita yhtä yksityiskohtaisella tyylillä kuin esim.  Nania, vai alatko rosoilemaan?
tallennettu

Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti
Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #43 : 11.11.2008, klo 20:48:29 »

Jaa-a  olen tosi alkuvaiheessa ja tyyli viä vähän hakee itseään mutta ekoilla 5:llä sivulla sekä rosoilen ja teen viä tarkenpaa ku Nani, jota myös pyöräytin kaks sivuu tänään se kun on ollut vähän vaiheessa, niin ne ilmestyy sit joskus Nani4:ssa tai 3 B:ssä... niin siis Nani 3 on taas vähä eri tyyliä kuin 2.
  Mut Herra Jarla jos pidät tulevaisuudessa sairauslomaa kuten Juba, niin ilmoittaudun heti tuuraaja-apulaiseksi jos kelpaan..., olen näkevinäni Fingerporin tyylissä samaa kuin Joukossa Tyhmyys Tiivistyyssä Pahkasiassa ja diggailen rentoa varjostus ja tussauspolitiikkaasi ja aatu-huumoria.Siis mähän keksin "vitsejä" sillee  ehkä hyvällä tsägällä neljä vuodessa, joten voisin kuvittaa kyllä Fingerporia kässärin pohjalta, se ois mahtavaa. Lepistön Eevalle vaan terveisiä Hesariin,jos joku tapaa sitä ( olin pual vuatta tekstaajana joskus 2001...).
 Maallisia murheita ollu ja en oojaksanu availla edes tätä helvetinmasiinaa...
tallennettu

Jouko Nuora
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #44 : 30.11.2008, klo 17:03:05 »

Kauheeta Bottan palossahan on saattanut tuhoutua aito "Jouko Nuora-akvarelli Kekkonen ja harakka"... eihän niistä nelimarkoista ja muista snellmannienmuotokuvista niin väliä ,mutta mittaamattoman arvokas JoukoNuora-originaali;), niitähän ei saa juuri mistään enää, onneksi Kuvittajat ryn Portfolion Joukon aloituskuvana sattuu olemaan juuri tuo fenomenaalinen Kekkonen ja harakka että jälkipolvet voivat huokaista helpotuksesta... juu  ja lisää originaaleja tulossa kirjasto 10:een helmikuussa 2009, mutta siitä lisää Lordi-osiossa...
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 21 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: