Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: William Vance on poissa (15.05.2018 klo 18:44:44)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.07.2018, klo 18:31:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
465381 viestiä 10338 aihetta kirjoittanut 7291 jäsentä. Uusin jäsen: juhop
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus
| | |-+  Mitä on vaikea piirtää?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 33 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 125570 kertaa)
O.K.
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 11.03.2004, klo 22:04:47 »

Aih, Natasha se on kyllä ihana... Kiss

Ja minä voin piirtää niitä tatteja Wink
« Viimeksi muokattu: 11.03.2004, klo 22:06:16 kirjoittanut O.K. » tallennettu

Zabbo
Jäsen
Poissa

« Vastaus #16 : 11.03.2004, klo 22:28:14 »

Tällä hetkellä suurimpia vaikeuksia tuottaa realistisen ihmisvartalon piirtäminen. Joskus piirros sattuu onnistumaan melko hyvin, olen siihen jonkin aikaa tyytyväinen, mutta kuitenkin löydän myöhemmin kuvasta aina jotain huomautettavaa, virheitä anatomiassa, asennoissa tai jossakin muussa asiassa.
Ja koska en voi hyväksyä tekemiäni virheitä, piirrän samaa kuvaa yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes kyllästyn aiheeseen ja aloitan uuden. Tämän seurauksena minulla on tajuton läjä keskeneräisiä piirroksia ja luonnoksia joita en todennäköisesti tule koskaan tekemään valmiiksi.

En tiedä onko tämä sitten sairaalloista itsekritiikkiä vai jotain muuta? Laiskuutta kenties? Toisaalta hyväksi piirtäjäksi ei voi tulla muuten kuin harjoittelemalla ja harjoittelemalla vielä lisää.
tallennettu

- Jokainen eilinen on uusi huominen -
Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #17 : 11.03.2004, klo 22:38:30 »

Minä voisin vaikka piirtää käsivarsia.

Mä voin tekstata - pääsen kaikkein vähimmällä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2004, klo 22:40:29 kirjoittanut Hanna » tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Kitty Vane
Pilvilinna arkkitehti
Jäsen
Poissa

Batgirl is a geek

« Vastaus #18 : 11.03.2004, klo 23:37:30 »

Minä voisin vaikka piirtää käsivarsia.

Mä voin tekstata - pääsen kaikkein vähimmällä.

Mä voin sitten piirtää käsiä ja ylävartaloita. Ja hiuksia.
Niin ja puita.

Mutta autot, polkupyörät, yms. kulkuneuvot on hirveetä piirrettävää. Samoin niiden sisätilat (polkupyöriä lukuunottamatta siis Wink). Kerran piti alottaa tarina bussin sisäkuvalla. Loppujen lopuksi tarina alkoikin sitten kahviosta.

Muistan jostain kuulleeni että pojat osaa piirtää polkupyörän ilman mallia paremmin kun tytöt. Tämäkin on varmasti väriterrorin syytä... Smiley
tallennettu

Put on your big girl panties and deal with it!
Jukka Koivusaari
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #19 : 12.03.2004, klo 09:29:21 »

Portaat ja sormet ei ole vaikeita vaan työläitä. Porras on suoria viivoja - sormen malli on yleensä käsillä (sic).

Vaikeaa on pelkistää ne omaan tyyliin sopivasti parilla nopealla viivalla niin , että niitä ei oikeastaan piirrä vaikka ne piirtääkin.
tallennettu

Justus
Jäsen
Poissa

Ralf on Kuningas

« Vastaus #20 : 12.03.2004, klo 10:52:43 »

Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita. Eikö olekin säälittävää. Ehkä siksi minulla on vähän outsider-olo tällä palstalla kun teen sarjakuvia mutta en osaa piirtää edes rantapalloa tai kenkälaatikkoa kynällä.
tallennettu
Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #21 : 12.03.2004, klo 11:45:10 »

Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita.

Löysimme käsikirjoittajan!
tallennettu
Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #22 : 12.03.2004, klo 16:27:56 »

Minä en osaa piirtää mitään! En edes koita.

Ei koiperhonen nyt niin vaikea piirrettävä ole. Hyönteiskirja käteen, ni huomaat, että se on itse asiassa yksi helpoimpia perhosia piirtää...  Grin
tallennettu
Ankka89
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #23 : 12.03.2004, klo 17:14:09 »

Hoh-hoijaa, pitkä lista tulossa...

Eläimet, autot (yleensäkin kulkuneuvot), aseet (niitä harjoittelen piirtämään paraikaa), ihmiset, talot ja muut rakennukset, puut (varsinkin latvat), Aku Ankka (+ muut Ankkalinnan ukkelit)...

No, eihän niitä niin paljon ollutkaan.. 8)
tallennettu
kitani
Vieras
« Vastaus #24 : 12.03.2004, klo 18:37:09 »

Hyvät taustat ovat aika vaikeita, niiden pitäisi olla jollain tapaa mielenkiintoisia mutta eivät saa olla liian sekavia. Erityisen hankalaksi homma menee kun sinne taustalle ei voi piirtää mitään konkreettista vaan pitää käyttää joitain taiteellisia härdellejä ja toivoa että lopputulos näyttäisi hyvältä Smiley  

tallennettu
ana
Jäsen
Poissa

« Vastaus #25 : 12.03.2004, klo 20:57:21 »

taustat (varsinkin kaupunkimaisema), naispuoliset henkilöt (tuppaavat minulla näyttämään aina miehiltä), rakennukset ja kaikki ne hemmetin suhteet justiinsa oikein.
tallennettu

Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #26 : 12.03.2004, klo 23:58:50 »

Monet mainitsevat portaat vaikeiksi piirtää. Tässä tulee  vinkki. Kannattaa tehdä portaille ja kaikille kalteville tasoille oma pakopisteensä. Se helpottaa hommaa huomattavasti. Pakopiste tulee samaan linjaan horisontilla olevan pakopisteen kanssa, mutta korkeammalle. Tai sitten matalammalle, jos portaat menee alaspäin. En nyt jaksanut nykertää askelmia  tätä varten, mutta tuossa tuo perusidea. Katso linkistä esimerkkikuva.

http://koti.mbnet.fi/hazart/portaat.JPG

Toivottavasti olen ymmärrettävä.

8)

tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #27 : 13.03.2004, klo 01:53:50 »

Tuossa kun lueskelin Natashaa tulin melkein kateelliseksi. Olisi kiva, kun itselläkin olisi joku, joka piirtäisi taustat ja muut ikävät jutut.
Lainaus
uusin Natasa (la Mer de Rochers) on kokonaan Walthéryn piirtämä, taustoja myöten. Belgian verotussysteemit tai vastaavat muuttuivat, eikä W:llä ole varaa enää teettää taustoja jollain muulla. Taiteellisesti tämä on vain hyvä juttu, sillä Walthéry piirtää paljon parempia taustoja kuin esim. Van Linthout vaimikähänennimensänytolikaan.

Kyseinen La Mer de Rochers ei ole vieläkään ilmestynyt, varmaan juuri siitä syystä, että Walthéryllä on nyt aikamoinen urakka tehtävänään, ilman taustojen piirtäjää siis. Maaliskuussa pitäis kai ilmestyä, mutta lykkääntyykö Taas.

Olen ymmärtänyt, että uusin seikkailu ei ole piirretty valopöydällä läpi, vaan suoraan lyijykynäteoksen päälle, samalle arkille. Toivonkin, että tussaus olisi taas "vanhaa" Walthéryä. Suomeksi ilmestyneet Natasa-albumit ovat tosi kökköjä piirrostyön osalta verrattuna Ruutu/NonStop -tavaraan. Ja syynä luulisin olevan juuri valopöydän käyttämisen.

Odotetaan ja katsotaan.
tallennettu
Larska
Vieras
« Vastaus #28 : 18.03.2004, klo 20:32:16 »

Mullapa on ongelmana miesten huulet, muuten naamat onnistuvat omasta mielestäni suhteellisen hyvin mutta kun lisään johonkin pärstään huulet niin miehet muuttuvat yhtäkkiä amazooneiksi .
Ei auta ku reenata.
tallennettu
Ville-04
Uusi jäsen
*
Poissa

Elämäni on yhtä sarjakuvaa... ...Onneksi!

« Vastaus #29 : 18.03.2004, klo 21:57:51 »

Jeeee!!! Eka viesti pitkästä aikaa( piti vaihtaa tunnusta kun olin unohtanu tunnuksen ja salasanan)...
mutta asiaan: melkein kaikki tuntuu vaikealta, mutta kun vähän aikaa yrittää niin yleensä se onnistuu...
siis yleensä Roll Eyes. Mutta pyöreiden esineiden (tai esineiden joissa on pyöreitä kohtia) piirtäminen eri perspektiiveistä on kidutusta.
Ja sarjakuvan Tongue. oon nimittäin tekemässä ekaa omakustannetta ja oon tehnyt viimeisen vuoden ajan, ja kolmas versio on tekeillä. enkä ole perfektionisti(tai miten se kirjoitetaan Tongue), mutta aina on tullut joku ongelma tilan tai vastaavan vuoksi... taidan olla
täysi-ikäinen sen valmistuessa Grin!
tallennettu

Jos katse voisi tappaa
..niin maailma olisi melko tyhjä paikka!
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 33 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: