Kirjoittaja Aihe: Kertokaa lempi albuminne  (Luettu 6476 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 293
Kertokaa lempi albuminne
« : 02.03.2004 klo 17:40:33 »
Tänne ajattelin, että vois kasata tyyppien lempi albumeja, siis mitä vaan. Sitä paitsi, siitä tulee hyvä vinkki lista, niille jotka ei oikein tiiä mitä ostaa, tai niillekin jotka tietävät. Tai siis voihan tyypeillä olla erilaiset sarjakuva-maut... :)
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Ankka89

  • Jäsen
  • Viestejä: 21
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #1 : 02.03.2004 klo 17:58:57 »
Jaa-a, olisit voinut itse aluksi kertoa oman lempi alpparisi...

Eiköhän se oma suosikki ole joku Viivi & Wagner tai jokin Aku Ankan Parhaista.

Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 293
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #2 : 02.03.2004 klo 18:01:05 »
Niin oli kai tarkoitus, mutta pääsi unohtumaan. Nyt kun sanoit niin Aku Ankat, of course, ja sitten tintit ja Asterixit. Sitten oon lukenut yhen "Niilo Pielinen" albumin, eikä sitäkään voi huonoksi haukkua!!!
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #3 : 02.03.2004 klo 18:06:32 »
Vaikka Aku Ankkaa harrastankin niin en voi väittää yhtään AA-albumia parhaaksi. Ne ovat vain monentarinan yhdistelmiä (no, onhan niitä italialaisten halpa-albumeja). Jasso lemmenkissa on pokkari, mutta se oli TODELLA hyvä!

B. Virtaset ovat mainioita strippialbumeja (sitä parasta luokkaa), mutta pidän hitusen enemmän albumeissa pitkistä kertomuksista. Asterixit ovat myös loistavia, mutta yhtään parasta niistä ei osaa nimetä. Smaoin Tintit, suht. koht. samanlaisia. Pikot ja Fantasiot novat myös napakymppejä. En osaa nimetä yhtään parasta ja toivon hartaasti että se "paras albumi" on vasta tulossa kätösiini.

Niin mutta se lembialbumi on sitten varmaan tällä hetkellä B.  Virtanen ratsastaa jälleen, koska sen luin viimeisimmäksi (viimeiseksi luettu vaikuttaa aina parhaalta). Ylihuomenna varmaan sanoisin että joku asterix...

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #4 : 02.03.2004 klo 18:12:12 »
Sano nyt sitten paras albumi kun ei osaa sanoa edes parasta lajityyppiä saati sitten tekijää...

Mutta mainitaan tässä nyt vaikka Hugo Prattin "Fort Wheeling".
Mainiota intiaanimeininkiä. Ei sorru demonisoimaan kumpaakaan osapuolta, tai sitten tavallaan molempia yhtäaikaa.

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #5 : 02.03.2004 klo 18:51:48 »
Katsotaanpas, loistavia albumeita joita olen lukenut on Anne Muhosen Ada, Ville Rannan Sade, Reima Mäkisen Ruskaa pakkasella, Petri Hiltusen Laulu yön lapsista, Veli Loposen ja Sampsa Kuukasjärven Nimetön, Luupäät, Pentti Otsamon Pieni Olento, Juha Kouvalaisen Loikan vuoksi....

Mutta hei, onko ne albumeita!?!!? Nehän on kirjoja ja lehtiä... *fff*

tertsi

  • Vieras
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #6 : 03.03.2004 klo 11:29:18 »
Ja Tardit pitäisi lukea uudelleen. Ruotsin kieli tuntuu olevan ruosteessa. Minulla on kymmenkunta suomeksi ilmestymätöntä Tardia ruotsiksi
Mulla on Adelea paljon just ruåtsiks. Harmi, ettei sitäkään kannattanut julkaista suomeksi.
Le Der des Ders on uusin Tardi-hankintani, ei ole vielä tullut luettua,on sen verran vaikeaa ranskaa. Mitähän tuo Le Der des Ders -nimikin oikein tarkoittaa?

Mun Top 10 tekijälista on tänään tällainen:

Franquin
Giraud
Charlier
Goscinny
Uderzo
Pichard
Holdaway
O'Donnel
Tardi
Greg

henkilöt eivät ole paremmuusjärjestyksessä ja moni hyvä jäi pois(Bilal, Conrad, Manning, Hogart, Foster jne...). nimesin vain kymmenen, koska se on sillai niinku ihan kiva luku.


Jurpop

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
  • Kvaak!
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #7 : 03.03.2004 klo 12:34:53 »
Toi Fort Wheeling on hyvä valinta. Sanoisin että omani olis Kiskot, josta täälläkin on usein puhuttu.

 Ja hauska kuulla että joku muukin kaipaisi Tardin Adele seikkailuja suomeksi. Mullakin on niitä läjä eri kielillä. Tardin Nestor Burmatkin vois suomentaa. 120 Rue De La Garde ja Sumua Tolbiancin sillalla on tietysti jo käännetty, mutta lisää kaipaisin.

top 10

Pratt
Bilal
Tardi
Giraud/Moebius
Moore
Gaiman
Munos/Sampayo
Herman
Bourgeon

viimeisestä sijasta tapellaan verisesti pääni sisällä.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #8 : 03.03.2004 klo 14:18:50 »
Kemin julkaisema Karjala takaisin - Lempi-albumi on sisällöllisesti OK, mutta jättijulkaisukoko ei toimi. Sarjamafian ja Liken julkaisemat Lempi lentää ja Lempi angel ovat kätsempiä lukea, vaikka tasoltaan eka Lempi-albumi on kyllä paras.

Siinä olivat minun Lempi-albumini.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #9 : 03.03.2004 klo 15:24:53 »
Batman: Tappava pila, Kiskot, Corto Maltese Siperiassa.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #10 : 03.03.2004 klo 15:32:55 »
Enpä osaa sanoa ihan parasta (oikeastaan ei ole sen suhteen mielipidettä). Mutta aika usein tykkään lukea Byrnen neliosaisen OMAC -sarjan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Bastard

  • Jäsen
  • Viestejä: 110
  • Kakkaa kansalle!
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #11 : 06.03.2004 klo 18:40:45 »

 Ja hauska kuulla että joku muukin kaipaisi Tardin Adele seikkailuja suomeksi. Mullakin on niitä läjä eri kielillä. Tardin Nestor Burmatkin vois suomentaa. 120 Rue De La Garde ja Sumua Tolbiancin sillalla on tietysti jo käännetty, mutta lisää kaipaisin.


Tardia olen minäkin todella kaipaillut. Uusimpia ei taida saada edes englanninkielisenä.

Niin ja yksi lempparialbumeistani on juuri tuo Tardin 120 Rue De La Gare.
Jos ihmiset tietävät onnenpyörän ratkaisut, he eivät jaksa katsoa sitä ja ryntäävät kaduille ryöstelemään!

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #12 : 06.03.2004 klo 20:53:47 »
Kyllä se varmaan on Hugo Prattin Kelttiläistarinoita. Ainakin tällä hetkellä.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #13 : 07.03.2004 klo 02:52:22 »
Ykkössuosikki?

Didier Comesin "Lumikko", ehkä. Tai Hugo Prattin "Sous le Signe du Capricorne", en tiedä mikä mahtaa olla nimi suomeksi, mutta se on siis albumi, josta ovat ne Non Stopissa ekoina Corto Malteseina ilmestyneet Tristan Bantam -tarinat. Kolmas vois olla joku Jaime Hernandezin piirtämä Love&Rockets, vaikkapa "The Death of Speedy", josta tällaiselle ikämies-ex-punkrokkarille tulee oikeasti tippa linssiin, noi tarinat on sen verran totta.

Ajatteleminen saa ihmisen sentimentaaliseksi, varsinkin näin TV:n tarjoaman pöljän zombie-hupailun jälkeen. Taidan painua punkkaan kuuntelemaan Ebba Grönin vanhoja liveäänityksiä.

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Kertokaa lempi albuminne
« Vastaus #14 : 07.03.2004 klo 11:07:58 »
Didier Comesin "Lumikko", ehkä. Tai Hugo Prattin "Sous le Signe du Capricorne", en tiedä mikä mahtaa olla nimi suomeksi

Kauriin merkin alla.
Tiettyä viehätystä mustavalkoiseen materiaaliin havaittavissa...

Lumikko oli kyllä minulle silloin joskus melkoinen silmienavaaja.  Suorastaan mullisti käsityksen siitä mitä sarjakuva voi olla. Silencestä tykkäsin myöhemmin sitten vielä enemmän.